Hommage ‘glumcu s licem anđela’ donosi naslove kao što su ‘U zenitu sunca’, ‘Rocco i njegova braća’, ‘Samuraj’ i drugi.
Tuškanac u gostima tijekom veljače prikazuje šest filmova u kojima je nastupio jedan od najutjecajnijih glumaca zlatnog doba europske kinematografije – seks simbol i šarmer prodornih plavih očiju te ikona sofisticiranosti i misterija Alain Delon.
Filmovi iz ciklusa In memoriam: Alain Delon prikazivat će se u Centru za kulturu Histrionski dom (Ilica 90), a 3. veljače u 19 sati otvorit će ga psihološki triler Renéa Clémenta “U zenitu sunca” (1960.), adaptacija romana “Talentirani gospodin Ripley” Patricije Highsmith, koja je Delona u ulozi manipulativnog i hladnokrvnog Toma Ripleya opisala kao „vrlo lijepog za oko i interesantnog za intelekt“.
“Rocco i njegova braća” (1960.) prati južnotalijansku obitelj koja se u Milanu suočava s izazovima urbanog života i razdorom među braćom. Zbog scene brutalnog obračuna u maglovitom parku film je u nekim zemljama bio cenzuriran ili skraćen, a Martin Scorsese uvrstio ga je u „39 filmova koje trebate vidjeti prije nego umrete“.
Romantična drama “Pomrčina” (1962.) dio je Antonionijeve „tetralogije otuđenja“. Završnih sedam minuta u filmskoj se povijesti smatraju revolucionarnima jer simboliziraju kraj jedne ljubavne priče i osjećaj duboke egzistencijalne praznine, premda se Delon i Monica Vitti u njima uopće ne pojavljuju.
Za ulogu hladnokrvnog plaćenog ubojice Jefa Costella u krimi-drami “Samuraj” (1967.), inspiriranoj japanskom idejom samurajskog kodeksa časti, Jean-Pierre Melville izabrao je Delona zbog njegove elegantne hladnoće. Ubrzo su Delonov karakteristični sivi baloner i fedora postali simbol stila te značajno utjecali na modu toga vremena.
Melville i Delon snage su udružili i u “Crvenom krugu” (1970.) koji isprepliće sudbine odbjeglog zatvorenika i bivšeg policajca dok planiraju pljačku dragulja. Film se pamti po 27-minutnoj antologijskoj sekvenci pljačke bez ijedne izgovorene riječi, kao i po nastupima slavnog pjevača i glumca Yvesa Montanda, glasovitog komičara Bourvillea i talijanske zvijezde Gian-Marie Volonte.
Ciklus će zaključiti “Gospodin Klein” (1976.), cinična studija o nestabilnosti identiteta koja podsjeća na Kafkina djela. Za ulogu francuskog trgovca umjetninama, koji se slučajno upetlja u misterij vezan uz židovske progone tijekom Drugog svjetskog rata, Delon je smršavio i promijenio imidž. Time je stvorio dojam tjeskobnog lika što je u suprotnosti s njegovim ranijim, šarmantnijim ulogama.
Raspored projekcija Tuškanca u gostima dostupan je na stranicama kina. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni kina domaćina sat vremena prije početka projekcije, kao i online putem platforme ulaznice.hr.