Ovaj regionalni hit. pobjedničko ostvarenje Međunarodnog filmskog festivala u Varšavi, u tipičnu sarajevsku mahalu smješta priču o sadašnjosti sputanoj nikad odgovorenim pitanjima iz prošlosti.
Regionalni kinohit “Praznik rada”, novo ostvarenje bosanskohercegovačkog redatelja Pjera Žalice, na domaća platna stiže 20. travnja. Ovjenčan Grand Prixom na 38. izdanju Međunarodnog filmskog festivala u Varšavi prošloga listopada, film “Praznik rada” ostvario je rekordnu gledanost u vikendu otvaranja u bosanskohercegovačkim kinima te postao najgledaniji domaći film u posljednjem desetljeću. Nakon ovih impresivnih brojki uslijedila je i nagrada publike na Ljubljanskom međunarodnom filmskom festivalu LIFFe koja je još jednom potvrdila kako regionalna publika objeručke dočekuje Žaličine filmove.
Četvrti dugometražni film sarajevskog filmaša ujedno je i zaključni dio njegova neslužbenog ciklusa o utjecaju rata na živote ljudi u Bosni i Hercegovini. I dok se redateljev debi “Gori vatra”, koji je 2003. najavio novo, svježe i obećavajuće ime na ovdašnjoj filmskoj sceni, bavio posljedicama rata za generaciju koja je strahotno razdoblje proživjela aktivno, njegov sljedeći film – “Kod amidže Idriza” (2004.) – tematizirao je utjecaje rata na stariju generaciju, odnosno one kojima su u ratu poginula djeca. U filmu “Praznik rada” fokus je pak postavljen i na nadolazeću generaciju, onu koja je u vrijeme rata tek rođena, a koja u nastojanju da započne bolji život, oslobođen nasljeđa rata i etničkih sukoba, napušta političkim, ekonomskim i gospodarskim krizama nagrizenu rodnu sredinu.
Radnja smještena u tipičnu sarajevsku mahalu gledatelje upoznaje s nizom likova čiju susjedsku prisnost i poslovični šaljivi pristup svakodnevici uzburka iznenadni nemili događaj. Njihov susjed Fudo neočekivano je uhićen, a dok se svi pitaju zašto, u novinama su objavljeni napisi kako je osumnjičen za ratni zločin. Istovremeno, Fudin sin Armin nenajavljeno iz Njemačke stiže u Bosnu nakon deset godina, dovodeći svoju suprugu. No, iznenađenje koje je pripremao za oca ostaje zasjenjeno novostima. I dok mahala nastavlja s pripremama za praznik rada, a Armin pokušava doznati istinu o događaju u kojem je prije tridesetak godina sudjelovao njegov otac, na vidjelo ponovno izlazi prošlost, praćena dosad neizgovorenim pitanjima.
Ova “tragedija koja se trudi postati komedija”, kako film opisuje sam redatelj, snimljena je u sarajevskoj četvrti Bjelave, u naselju u kojem je i sam Žalica odrastao, a njegov brat, pisac i pjesnik Antonije Nino Žalica koji je u stvaranju filma sudjelovao kao pomoćnik redatelja, za ovu je priliku napisao tekst pjesme o Bjelavama. Film u kojem ne postoji glavna i sporedne uloge glumački nosi iskusna ekipa – Emir Hadžihafizbegović, Admir Glamočak, Boris Isaković, Aleksandar Seksan, Mirvad Kurić, Jasna Žalica, Tatjana Šojić, Dženita Imamović Omerović, Vedran Đekić, Branka Katić, Ermin Bravo, Branimir Popović i Adnan Goro, a u ulozi Armina nastupa Muhamed Hadžović, sve prominentniji sarajevski glumac i direktor Kamernog teatra 55.
Film je nastao u koprodukciji Bosne i Hercegovine (Udruženje Forum), Hrvatske (Propeler Film), Sjeverne Makedonije (Sisters and Brother Mitevski Production), Srbije (Backroom Production & Baš Čelik) i Crne Gore (Aba Film & Artikulacija Film).