Umrla je sa 75 godina u snu od komplikacija vezanih za dijabetes, objavio je njezin partner Dan Gilroy.
Shelley Duvall, američka glumica poznata po tumačenju osebujnih, često ekscentričnih likova u filmovima Roberta Altmana i možda najpoznatija iz horora “The Shining” Stanleyja Kubricka, umrla je sa 75 godina u snu od komplikacija vezanih za dijabetes, objavio je njezin partner Dan Gilroy.
“Napustila nas je moja draga, slatka, divna životna partnerica i prijateljica. Previše patnje u posljednje vrijeme, sada je slobodna. Odleti, lijepa Shelley,” napisao je Gilroy.
Duvall je dobitnica nekoliko priznanja, uključujući nagradu Filmskog festivala u Cannesu i nagradu Peabody te nominacije za filmsku nagradu Britanske akademije i dvije nagrade Primetime Emmy.
Rođena u Teksasu, Duvall je počela glumiti nakon što ju je otkrio redatelj Robert Altman, koji je bio impresioniran njezinim optimističnim izgledom i dao joj je ulogu u crnoj komediji “Brewster McCloud” iz 1970. godine. Unatoč oklijevanju da postane glumica, nastavila je raditi s Altmanom, pojavljujući se u “McCabe & Mrs. Miller” (1971.) i “Thieves Like Us” (1974.). Proboj joj je došao s kultnim filmom istog redatelja, “Nashville” (1975.), a široko priznanje stekla je dramom “3 žene” (1977.), koju je također režirao Altman, a za koju je osvojila nagradu Cannes Film Festivala za najbolju glumicu i zaslužila nominaciju za BAFTA-u. Iste godine pojavila se u sporednoj ulozi (kao spisateljica za Rolling Stone) u satiričnoj romantičnoj komediji Woodyja Allena “Annie Hall” (1977.) i vodila Saturday Night Live.
U 1980-ima, Duvall je postala poznata po svojim glavnim ulogama, koje uključuju Olive Oyl u Altmanovoj igranoj verziji “Popeyea” (1980.) i Wendy Torrance u horor filmu Stanleyja Kubricka “The Shining” (1980.). Pojavila se u fantastičnom filmu Terryja Gilliama “Time Bandits” (1981.), kratkoj horor komediji “Frankenweenie” (1984.) i komediji “Roxanne” (1987.). U drugoj polovici 1980-ih odvažila se producirati televizijske emisije namijenjene djeci i mladima.
Duvall se sporadično bavila glumom tijekom 1990-ih, osobito igrajući sporedne uloge u trileru Stevena Soderbergha “The Underneath” (1995.) i adaptaciji Henryja Jamesa “The Portrait of a Lady” (1996.), u režiji Jane Campion. Njezina posljednja uloga bila je u “Manna from Heaven” (2002.), nakon čega se povukla iz glume. Duvall se godinama držala podalje od medija, držeći svoj osobni život općenito privatnim; međutim, njezini zdravstveni problemi privukli su značajnu medijsku pokrivenost. Nakon 21 godine pauze od glume, Duvall se vratila glumi u horor filmu “The Forest Hills”.