Vök u Tvornici – euforična klupska večer uz sanjivi elektro pop

U duhu pravila da s Islanda dolaze odlični bendovi pokazalo se i prvo gostovanje indie electro kvarteta Vök u petak u Malom pogonu Tvornice kulture.

  • 19
    Shares
Vök u Tvornici (Foto: Zoran Stajčić)

Za kvartet Vök predvođenu talentiranom pjevačicom i multiinstrumetalisticom Margrét Rán prvi posjet Zagrebu imao je najbolji mogući epilog. Nije se u njenom obraćanju moglo osjetiti ni trunke zadrške kad je tijekom koncerta rekla kako je bend ugodno proveo dan u Zagrebu, nahvalila domaću hranu i ljude koje je upoznala, kao što se nikakva zadrška nije mogla osjetiti ni u fantastičnom feedbacku publike na kraju koncerta kad se gromko i euforično tražio bis. Vök i zagrebačka klupska publika, koja je te večeri ispunila Mali pogon, metaforički su tako jedni drugima poklonili srce. Bez zadrške.

Vök koji iza sebe imaju debitantski album „Figure“ i dva EP-a „Tensions“ i „Circle“ odsvirali su gotovo cijeli svoj repertoar sinoć. Margrét Rán uživo je čak i bolja nego na albumu, emocije su je nosile, pjevala iskreno kako to samo mlada duša može i pokazala iznimnu karizmatičnost kao centralna figura. Obzirom da press release grupe kao zvučnu poveznicu između ostalih navodi i britanski The xx, treba odmah reći da ono što Vök nude uživo, dobrim dijelom premašuje koncerte The xx-a.

Vök u Tvornici (Foto: Zoran Stajčić)

Redoslijed pjesma nizao se skoro identično kao i na albumu „Figure“ , s kojeg je istoimena naslovna pjesma s pozornice u Tvornici donijela karakteristični islandski zvučni zapuh koji uvijek vezujemo za Björk. Situacija se nakon toga počela kovitlati kako se to obično događa na koncertima na kojima u paralelnoj putanji krenu emocije s pozornice i ispred nje. Nizale su se „Show Me“, „Don’t Let Me Go“, „Floating“, „Night And Day“, „Polar“, „Tensions“… i sve postepeno zakuhavale atmosferu neodoljivom plesnim ritmom do posljednje „Waterfall“ koja je uistinu predstavljala vodopad pozitivnih emocija koje su razgalile Mali pogon.

U grupi je također posebnu ulogu igrao i Andri Már koji je harmonijski radio naboj u prostoru, što sa širokim spektrom zvukova preko udaraljkaških padova, što sa saksofonom koji Vöku daje retro pop dimenziju, čineći tu grupu u neku ruku i izvan vremenskom, iako nipošto ne treba gubiti iz vida da je tu riječ o visoko sofisticiranom modernom elektro popu punom predivnih (koncertnih) iznenađenja. Tako da se s punom odgovornošću može ustvrditi da je tek započela romansa između hrvatske publike i ovog islandskog sastava, kojem se smiješi lijepa budućnost ako nastavi smjerom kojim je krenuo.

Osobnim propustom držim što sam nisam mogao na vrijeme popratiti i nastup domaćeg elektro pop dua Side Project, jer me uistinu zanimalo kako uživo zvuči njihov jako dobar recentni album „Lonely Boys“. No, vjerujem da će prilike biti, kao što bi po logici stvari neki idući koncert Vöka mogao zauzeti i susjedni Veliki pogon, makar i pregrađen, jer nakon sinoć viđenog i odslušanog to bi bio prirodni slijed za Vök.

  • 19
    Shares

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh