Zagrebački Festival – hrvatski San Remo

Sve je započelo u vedrom PR-ovskom tonu sa službenom obavijesti Zagrebačkog Festivala naslovljenom: ‘Čak 15 pjesama Zagrebačkog festivala među najemitiranijima u Hrvatskoj!’

69. Zagrebački festival

„Ulogu Zagrebačkog festivala kao najboljeg izloga domaćeg pop stvaralaštva ovog je tjedna potvrdio i ulazak čak 15 festivalskih pjesama na listu Top 40 najemitiranijih pjesama u Hrvatskoj“, lascivno se pohvalio Festival uoči svog 69. izdanja tog 19. travnja 2022. godine.

Na HR TOP 40 su se prošli tjedan našle pjesme Detoura, Luke Nižetića, Letećeg Odreda, Cambija, Ivane Marić, Alena Đurasa, Zembo Latifa, Igora Drvenkara, Matea Pilata, Bete Sudar, duet Nikoline Tomljanović i Sandra Bastijančića, Harija Rončevića, Tedija Spalata, Nele i Whiteheadsa uz napomenu: „Sve njih gledat ćemo na 69. Zagrebačkom festivalu u četvrtak, 28. travnja, uz izravan televizijski prijenos na HTV-u!“

U istoj obavijesti se našla i izjava Branimira Mihaljevića, umjetničkog direktor Zagrebačkog festivala, koji nije mogao sakriti svoje oduševljenje: „Ne pamtim da je neki festival odmah po predstavljanju pjesama imao toliko puno pjesama u samom vrhu top lista. Vjerujem da će svih 20 pjesama u nekom trenutku biti u top 20, nekima se to dogodilo prije festivalske večeri, a neke će se tamo naći nakon festivala. To je dokaz dobrog odnosa festivala i autora koji svoje najbolje pjesme šalju upravo na Zagrebački, ali i rezultat dobrog rada cijele festivalske ekipe. Time nastavljamo dobru tradiciju mojih prethodnika, a pobjedničkoj pjesmi, koja god to bude, želim da kao i prošlogodišnja dobije nominaciju Porin za pjesmu godine.”

Svega dva dana kasnije, 21. travnja, na svojom Facebook profilu oglasila se SOLARIS.media s podužom izjavom naslovljenom: „ZAGREBAČKI FESTIVAL – parada hitova ili iluzija lažnog sjaja???“ uz podnaslov: „Mislite li da je Zagrebački festival, kako se sami hvale, najbolji izlog domaćeg pop stvaralaštva jer je „čak“ 15 pjesama sa festivala ušlo na #HRTOP40?“

U opisu na istoj stranici u opisu djelatnosti SOLARIS.medije stoji da „promovira kvalitetnu glazbu i izvođače, kojima uz promociju nudi širok spektar usluga i to: suradnja sa autorima i tekstopiscima, tonski studio, glazbena produkcija, snimanje spotova, pregovori sa diskografima, objava pjesama“.

Iz SOLARIS.medije nadalje navode niz optužbi na račun Zagrebačkog Festivala, spominjući i jednog visoko pozicioniranog obnašatelja dužnosti Hrvatskog društva skladatelja (HDS), koji se također spominje i u nedavnom tekstu tjednika Nacional naslovljenom „Monopol interesnih skupina nanosi veliku štetu našoj glazbi“ tj. intervju Josipa Bošnjaka koji je tom prigodom prvi izašao iz anonimnosti kao jedan od članova Facebook grupe „Što rade naši glazbenici kad nisu u Showu Dalibora Petka“ koja također kritizira rad vrhuški glazbenih udruženja u Hrvatskoj.

Objavu SOLARIS.medije možete pročitati na Facebooku:

Ne želimo nagađati jesu li optužbe za kupovanje radijskih emitiranja utemeljene ili ne, no uzet ćemo nedavni usporedni primjer – Doru.

„Ne pamtim da je neki festival odmah po predstavljanju pjesama imao toliko puno pjesama u samom vrhu top lista“, podsjećamo na komentar Branimira Mihaljevića, umjetničkog direktora ZF-a povodom nevjerojatnog skora u kojem se 15 od 20 pjesama Zagrebačkog Festivala našlo na HR TOP 40.

Kako su domaće radijske postaje reagirale uoči i nakon ovogodišnje Dore, tj. izbora hrvatske pjesme predstavnice za Eurosong?

Mia Dimšić očekivano je zasjela na prvo mjesto u tjednu nakon pobjede 19. veljače, no prije toga je pjesma „Guilty Pleasure“ bila na 23. mjestu, ujedno jedina pjesma s Dore od njih ukupno 14 prijavljenih koje su se uredno mogle preslušavati uoči održavanja manifestacije, čime su bile dostupne i za radijski airplay. Stvarno je zanimljivo da izbor za pjesmu Eurovizije izaziva toliko mali interes na hrvatskim radio postajama spram Zagrebačkog Festivala.

Ni tjedan nakon Dore kad je „Guilty Pleasure“ zasjeo na prvo mjesto, sudeći po HR TOP 40, taj interes nije pretjerano narastao. Tada je na 20. mjesto ušla Mia Negovetić s „Forgive Me (Oprosti)“, Eric Vidović na 22. mjesto s pjesmom „I Found You“ i Roko Vušković na 28. mjesto s „Malo kasnije“. Sve skupa četiri pjesme, i sve osim pobjedničke na poziciji od 20. mjesta prema dolje. Dakle, riječ je o natjecanju za ‘festival svih festivala’ – za Eurosong (bar smo tako vjerovali)- i to poluči takav interes.

I onda dva mjeseca kasnije Zagrebački Festival doslovce pršti od pop aduta, jer su domaće radio postaje očigledno ‘na iglama’ oko skoro svake prijavljene pjesme.

Diskrepancija interesa za pjesme je jasna. Svega 28,6% pjesama prijavljenih na Doru zanima domaći radijski airplay, za razliku od pjesama Zagrebačkog Festivala (koji će se održati sutra) gdje se interes penje na impozantnih 75%.

Čestitamo hitmejkerima i Zagrebačkom festivalu koji bi komotno mogli nazvati hrvatskim San Remom.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Pjevajmo do izbora

Muzika ne dobiva izbore. U to su izgleda podjednako uvjerene sve političke
Idi na Vrh
X