Korporativna logika diskografskih kuća ne može objasniti fenomen girl in red.
Norveška bedroom pop princeza Marie Ulven bila je još tinejdžerica kad je izvela briljantnu internetsku premijeru projekta girl in red i predstavila buduću queer pop himnu „I Wanna Be Your Girlfriend“ munjevito raširenu po indie plejlistama od Skandinavije do Kalifornije.
Jedna od najupečatljivijih kantautorskih pjesama iz 2018. bila je pravi magnet za male i velike nakladnike, samo što nitko nije došao do priželjkivanog ekskluzivnog ugovora. Cura u crvenom odbila je sve slatkorječive diskografske udvarače i rezolutno pokazala kako za nju indie nije stil nego je prije svega tvrdi stav.
Sve je u karijeri napravila sama i redom pobjeđivala na svim platformama. Počela je s demo snimkama na Soundcloudu, nastavila Bandcamp samizdatima „Chapter 1“ i „Chapter 2“, a zatim je upala na Spotify i nevelikom serijom singlova pobrala oko 700 milijuna streamova. Toliki promet netko je ipak morao organizirano nadzirati, pa je dogovorila deal s digitalnim distributerom AWAL, koji se dosad pokazao kao sigurna kuća za nezavisne glazbenike nepokolebljivog uvjerenja da im diskografi nisu potrebni.
Dugo planiranu i zbog pandemije odgođenu objavu debitantskog albuma girl in red „If I Could Make It Go Quiet“ Marie je podijelila s dva milijuna pratitelja na Instagramu, ali mreža na kojoj je najprije iskočila kao planetarna zvijezda je definitivno TikTok. „Do you listen to girl in red“ je u TikTok zajednici omiljena šifra za diskretno propitivanje lezbijskih sklonosti, a Marie je na račun toga ugrabila više publiciteta od medijski napuhanih major label debitantica u njihovim skupo plaćenim globalnim kampanjama.
U međuvremenu je 22-godišnja bedroom pop kantautorica razvukla svoju stilsku lepezu sve do maestralne indie trap fuzije na najavnom singlu „Serotonin“, gdje je prvi put prekinula studijski one-woman-show i okupila producentski tim. Norveški background pojačao je istaknuti predstavnik „bergenskog vala“ Matias Tellez, dok je globalna dominacija girl in red najavljena uključivanjem kalifornijskog hitmakera Finneasa O’Connela, starijeg brata i najvažnijeg suradnika Billie Eilish.
„Serotonin“ je bio pun pogodak, gledajući plasmane na top listama najbolje je prošao u Japanu, a još značajniji iskorak napravljen je probojem na US Alternative Airplay Chart. To je bio signal da je girl in red na velika vrata ušla u radijski eter, koji čak i nakon totalne ekspanzije streaming servisa donosi najviše bodova u nadmetanju za američke festivalske pozornice.
Aktualni pop punk singl „You Stupid Bitch“ može se dobro umiksati između Hinds i Dream Wife, ali na albumu „If I Could Make It Go Quiet“ stoji kao podsjetnik na izjavu Marie Ulven da se nipošto ne želi vezati za jedan stil jer je zanimaju svi stilovi. U širokom rasponu od emo queer balada do raspjevanih refrena u maniri skandinavske pop škole ima puno aduta s kojima će cura u crvenom vrlo brzo osvojiti cijeli glazbeni svijet.
*Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.