Mladi zagrebački shoegaze post rock / dream pop trio Tus Nua pojačan gostujućim bubnjarkama iz grupe Žen predstavio je uživo debitantski album ‘Horizons’ u četvrtak u malom pogonu Tvornice kulture.
Tus Nua glazbeno plovi negdje između koordinata koje su u post rocku odavno zacrtali Mogwai i sanjivog vokalnog pop ozračja čiji korijeni sežu do jedne Enye, iako ona bendu vjerojatno nije poslužila kao izvorna inspiracija. Svakako, to je stilsko osvježenje u koncepciji na domaćoj sceni, posebno u njenim mladim redovima, i za Tus Nua kao sastav tri jednako zastupljene pjevačice i instrumentalistice prepuštene melankoličnom višeglasju tu svakako ima prostora u budućnosti. Dapače, maštovite su u aranžmanima, kao što i sam nastup vode u konceptualnom smjeru i samo je pitanje broja koncerata u nogama kada će u tom segmentu dobiti potrebnu sigurnost u izvedbi.
Ovaj sastav čine mlade glazbenice Jordi Ilić, Jelena Božić i Matea Milevoj i trenutno u postavi nemaju stalnu članicu (ili člana) za bubnjevima i njihov koncert u Tvornici je nažalost pokazao taj izvedbeni nedostatak.
Problem su bile izmjene za bubnjevima od strane Sara Ercegović i Eve Badanjak iz grupe Žen. Ercegović koja je i inače bubnjarka u svom matičnom bendu i koja je kao gošća Tus Nua na albumu „Horizons“ odsvirala tri pjesme „Geysir“, „Obvious“ i „Repeat“, iskusno je držala kičmu ritma i stvar je dobro funkcionirala za razliku kad je na bubnjarskom stolcu bila Eva Badanjak. A Eva nije bubnjarka. Bar ne dobra bubnjarka. I to se itakako čulo. Zaostajala je u ritmu i bila uteg. Tus Nua su s njom zvučale kao demo bend. Izvedbe “Tendous” i “Fight!” bile su posebno problematične. Svaka čast Evi na entuzijazmu, ali dok nisi u stanju udarac po crash čineli pokriti istovremeno s bas nogom dotle ne izlaziš pred ljude, ako ćemo biti obzirni prema struci. Ercegović je i u toj situaciji morala intervenirati i pjesmu “Fight!” voditi gromkim udarcima po floor tomu, a time i Evu. Ponekad je pomoć iskusnijih kolegica medvjeđa usluga.
Sara se pred kraj vratila za bubnjeve na „Repeat“, a time se vratila i čvrstina i sigurnost ritma, no kada je Jordi Ilić najavila posljednju pjesmu „Hills“, originalno osmišljenu i te večeri izvedene uz naglašenu pratnju ritam mašine, tek onda je u potpunosti oživio Tus Nui u formaciji koja je možda trebala biti dominantna od samog početka nastupa, jer je bilo glazbenicama prirodnije, time i uvjerljivije prema van u tom trenutku. Dakle, da je kojim slučajem gostovala samo Sara Ercegović u ‘svojim’ pjesmama, a Tus Nua se držale svoje originalne forme, ishod bi bio daleko pozitivniji, nego da se forsirao live bubanj kakav god bio. Uzori nekad mladima zaklone horizonte.