Tajnoviti i maštoviti Marko Lucijan Hraščanec koji stoji iza umjetničkog imena The Gentleman promovirao je sinoć svoj eponimni prvi album u zagrebačkom kazalištu Mala scena i time odaslao signal da svoju glazbenu karijeru želi voditi neuobičajenim putevima.
Obzirom da je Mala scena bila popunjena do posljednjeg mjesta i da su posjetitelji nakon koncerta u redu čekali kako bi kupili CD, The Gentleman svoj naum kvalitetno provodi u djelo. Sam koncert bio je također pomno osmišljena priča u kojoj vjerojatno nije izostao nitko od glazbenika koji su gostovali na albumu.
U stalnoj rotaciji glazbenika izmjenjivao se gudački kvartet, ženski pjevački zbor, dvoje saksofonista, zatim Gentlemanove kolege iz art kolektiva Moskau – Ivan Grobenski malo na basu, malo na električnoj gitari, Pavle Bojanić na basu i Buga Klara Bilanuša za bubnjem. Elektroničko-ambijentalnim zvukom je gostovao i Ohnokono, inače istaknut u suradnji s Montažstrojem, a bilo je prostora i za jednu plesnu točku. Dakle, i zvučno i vizualno pomno razrađen nastup nije ostavljao primisli o pojmu dosade čak i za one nimalo upućene u Gentlemanov rad. Tu dakako treba pridodati i efektan rad majstora za svjetlo spomenute kazališne kuće što je dodatno doprinijelo izvrsnom ugođaju.
Pretenciozno? Svakako, ali s pokrićem, jer sofisticirani i elegantni Gentlemanov izričaj kao da nalaže i izaziva pretencioznost na svim čulnim i izvedbenim nivoima, dakako ponajviše u samoj glazbi. Također je bilo potpuno jasno kako je glazbenik mogao sam stajati na pozornici s gitarom u rukama i kako i u takvom eventualnom scenariju nastup ne bi izgubio na svojoj potentnosti. No s gostima je uvijek bolje.
Izvedba je bila gotovo identična kao i na albumu, dakle nema tu trikova. The Gentleman definitivno ima dovoljno emotivne sape i izričajne nepogrešivosti iznijeti svoje pjesme uživo, a da pri tome nije imao potrebe pribjegavati bilo kakvoj komunikaciji s publikom u pauzama između pjesama. Dakako obratio se na kraju uz riječi zahvale praćen dugim aplauzom i povicima odobrenja što je naravno vodilo i do bisa na kojoj je ponovljena izvedba društveno angažirane „Diffusion Of Responsibility“, koja kao da je izvedena u pravom trenutku u vremenima društvenih previranja kroz koja prolazimo.
Pojašnjeno, dok nas sile klerikalnih okova žele vratiti u predrenesansno doba, melem za uši bilo Gentlemanovo rešetanje angažiranog teksta koji se zalaže za ljudsku jednakost uz ritmički nepogrešivu i zaraznu bas dionicu koju je držao Ivan Grobenski, ali i maštovitu zbornu pratnju „Diffusion Of Responsibility“, koja i stilski malo odskače od ostatka materijala, a na koncertu se pokazala pjesmom koja je najbolje legla publici, pa je i njen izbor za ponavljanje na bisu bio dobar potez za kraj.
Dakle, kad se sagleda cijele slika, The Gentleman nas je uveo u svoj svijet, osebujno nam se poigrao s čulima i zaveo nas. Baš džentlmenski.
Saznajte više: The Gentleman ‘The Gentleman’ – profinjena emotivnost novog imena na sceni