Nakon što smo u prvoj polovici ove godine imali priliku vidjeti koncertni film istog naslova, Nick Cave & The Bad Seeds su upravo objavili i EP ‘Distant Sky: Live in Copenhagen’ koji donosi četiri pjesme odsvirane na tom nastupu.
Susie Bick, supruga Nicka Cavea nedavno je otkrila kako je slavni australski kantautor trenutno u Sjedinjenim Državama gdje radi na novom albumu. Sam Cave je nedavno pokrenuo novi kanal izravne komunikacije s obožavateljima te nakon održavanja razgovora uživo sada u sklopu programa Red Hand Files javno odgovara na njihova pitanja iz e-mailova koji mu stižu, pa je u jednom takvom dopisivanju otkrio i jedan od novih tekstova koje je napisao, onaj za pjesmu “Fireflies”. Uz sve to oglasila se i Marianne Faithfull s novim singlom “The Gypsy Fairy Queen” koju je Nick s njom napisao i otpjevao.
I dok je očito radni program u Caveovom taboru u punom pogonu, kao jedan od posljednjih pogleda na veoma uspješnu turneju koja je pratila njegovu zadnju emocionalno prenabijenu ploču “Skeleton Tree”, stiže nam mali EP koji donosi zvučni zapis četiri pjesme odsvirane na koncertu u Kopenhagenu zabilježenom i u filmskom uratku jednakog naslova, “Distant Sky”.
Prvo i osnovno pitanje je zašto su Nick Cave & The Bad Seeds ovaj materijal odlučili objaviti u formi EP-ja, umjesto na živom albumu punog trajanja, budući da taj materijal postoji jer smo ga imali priliku vidjeti u filmu. Ovako smo uskraćeni za zapise nekih pjesama čije su izvedbe bile zaštitnim znakom turneje, poput “The Weeping Song”, “Stagger Lee” i “Push The Sky Away” koje su zatvarale nastupe s Caveovim silascima među publiku i dovođenjem ljudi na pozornicu, čemu smo također imali priliku svjedočiti i na gotovo općim konsenzusom najboljem koncertu u Hrvatskoj ove godine, onome Bad Seedsa na Jarunu u sklopu INmusic festivala.
Umjesto toga, izbor je pao na samo četiri pjesme, ali one za koje bi se moglo založiti kao za najbolje s koncerta s kojeg su skinute. Prva od njih je “Jubilee Street” izvorno singl s pretposljednjeg studijskog albuma “Push The Sky Away” koja je u Kopenhagenu izvedena u svojoj vjerojatno definitivnoj verziji s furioznim krešendom u koji bend upada cijelim svojim zajedničkim bićem. Druga pak grabi na sam početak karijere benda pod sadašnjim imenom i prvi album koji po njoj nosi ime, “From Her To Eternity”. Iako na ovoj verziji nedostaje crna magija koju je najslavniji Caveov pobočnik Blixa Bargeld proizvodio na gitari, svojom energijom i opakošću koja iz nje izbija, “Eternity” je vjerojatno i najbolje poglavlje ovog EP-ja.
Nije se moglo izbjeći uvrštanje pjesme po kojoj film i album nose ime, “Distant Sky”, jedine s aktualnog albuma, a na ovom koncertu izvedene kao i na studijskom albumu, uz gostovanje lokalne sopranistice Else Torp koja svojim glasom izbrušenim na baroknom pjevanju potpuno zasjenjuje glavnu zvijezdu. Posljednja od četiri pjesme je nezaobilazni klasik “The Mercy Seat” koji smo dosad mogli čuti i u boljim verzijama, a koji je ujedno i jedina zamjenjiva pjesma u ovom izboru.
I još jednom se vraćamo na glavno pitanje vezano za ovo izdanje. Zašto samo četiri pjesme? Možda one sa finala koncerta ne funkcioniraju jednako dobro bez slike koja ih u filmu prate, možda previše vremena u njima otpada na Caveovo našetavanje među ljudima ili publike na pozornici. Ali to i dalje ne objašnjava zašto nema pjesama s početka koncerta kao što su “Magneto” ili “Higgs Boson Blues”. Uglavnom, bili bismo zadovoljniji da smo doživjeli punu snimku koncerta umjesto samo filtriranja onog najboljeg. No i “Distant Sky” je, kao i uvijek kad je riječ o Caveu, još jedan vrijedan dodatak rastućoj diskografiji jednog od najboljih kantautora i live izvođača od početka osamdesetih naovamo.
Ocjena: 8/10
(Bad Seed Ltd, 2018.)