Vintage Industrial Bar – dobro nam poznati klub u Savskoj 160 uveo je prije mjesec dana specijalizirane nedjeljne filmske projekcije, a u tome se djelomično pridružuje i novootvoreni Grif, osmišljen kao dnevna verzija Vintage Industriala u istom dvorištu.
Vintage Industrial je i prošlog ljeta bio angažiran oko predstavljanja DORF-a, uglednog domaćeg festivala rock dokumentaraca, no lijepo je vidjeti da se taj inače pomalo zapostavljeni segment, gdje se film i glazba nadopunjuju, grana i da posjeduje svoju publiku u obično snenom nedjeljnom Zagrebu. Jer, ruku na srce, glazbeni dokumentarci, unatoč velikoj produkciji, u domaća kina dolaze ‘na slamku’. Direkcija “kluba u kojem se stalno nešto događa” upravo je tu prepoznala koji dio programa može biti svojevrsna “karika koja nedostaje” u širokom spektru kulturnih događanja koji se odvijaju u Vintage Industrialu, a “pojačanje” je stiglo i u obliku manjeg klupskog prostora nazvanog Grif, koji je točno prije tjedan dana otvorio svoja vrata.
Fokusirani na priču o rockumentarcima, popričali smo s Matijom Trupinovićem iz Vintage Industriala (i Grifa), te saznali kako je sve krenulo i koje projekcije će se odviti u skorašnjoj budućnosti.
Počelo je s Beatlesima, nastavilo se sa Stoogesima, slijedi Nick Cave… Što se to konkretno nedjeljama počelo događati u Vintage Industrialu po pitanju ‘pokretnih slika’ koje se tiču glazbe?
Matija Trupinović: Odlučili smo neke uspavane dane začiniti nečim dobrim, a što je bolje od filma navečer u omiljenom klubu uz omiljeni napitak. Biramo za vas i čini se da biramo po guštu i ovih i onih. Obzirom da iza cijele ideje VIB programa stoji raznovrsnost, a mi se trudimo biti pod utjecajem iste, filmovi nam se čine kao super dodatak uz stvari koje radimo, a i evidentno postoji broj ljudi, koji će doći provjeriti što smo odabrali. Sljedeći na redu, ove nedjelje je Nick Cave i njegov film “20.000 Days On Earth”.
Hoće li program biti rezerviran isključivo za dokumentarna glazbena ostvarenja, ili će se s vremenom naći prostora i za igrane biopice?
Matija Trupinović: Obzirom da smo otvorili i Vintageov dnevni bar – Grif, ponedjeljaku smo dodjelili epitet filmski. I da ponedjeljkom radimo. Ovog ponedjeljka pustili smo Jarmuschev “Only Lovers Left Alive”, a sljedeće na redu imamo dvije super premijerne stvari. 6.12. gledamo premijerno dokumentarac “Bunch of Kunst – a documentary about Sleaford Mods”, nakon kojeg vas čeka koncert odličnih bijelih progera Them Moose Rush, dok 7. 12., samo dan kasnije preslušavamo posljednji album Bebe Na Vole i gledamo premijerno također film o njemu, o Bebanu! Dupla premijera u Savskoj 160 – 6. i 7. prosinca.
Gdje idu projekcije (u dvorani, pretpostavljam) i koliko je po prilici sjedeći kapacitet?
Matija Trupinović: Projekcije u Vintage Industrialu se odvijaju u prostoriji kod šanka. Ideja je da gledanje nedjeljom bude ležerno, koliko može biti. Ne pravimo se da smo kino, već možda prije da smo stari TV prijamnik koji na tom jednom jedinom kanalu koji ima, pušta dobre filmove.
Koliko ste zadovoljni odazivom publike na projekcijama filma “The Beatles: Eight Days a Week” i Jarmuschevog filma “Gimme Danger” o grupi The Stooges?
Matija Trupinović: Super je činjenica da još uvijek postoje ljudi koji će izaći van pogledati nešto, a dok mi pričamo, pojedinac može naramak filmova pohraniti u svoj mobilni mobitel ili laptop ili cloud… Sve projekcije su dosad prošle dobro, a ove koje dolaze također neće iznevjeriti. Ljudi vole kad im netko odabere i pusti film, još kad je dobar. TV nas je formatirao pa zašto se ne hraniti kvalitetnim sadržajima.
Koje još naslove možemo očekivati u bliskoj budućnosti?
Matija Trupinović: Kao što rekoh 6. prosinca premijerno puštamo film “Bunch of Kunst – a documentary about Sleaford Mods”, a dan nakon njega premijerni film Vladimira Gojuna “Bebe Na Vole” uz preslušavanje novog albuma. A ovih dana pratite i Grif kako bi saznali što se događa ponedjeljcima jer osim filmskih projekcija, čeka vas i filmski kviz u suradnji s Discoveryem Hrvatska.
Pogledajte galeriju novootvorenog klupskog prostora Grif u Savskoj 160: