Između dva pljuska i uz uznemiravajuće epidemiološke vijesti iz Zadra, sinoć je u Šibeniku, uz ograničeni broj ulaznica u prodaji, tvrđava sv. Mihovila otvorila vrata prvom ovoljetnom glazbenom festivalu u gradu, ne baš inventivnog imena ‘Let’s Rock’.
Šibenik je kao ljetna koncertna i festivalska lokacija, ako ćemo pravo, možda i najveći gubitnik u borbi s covidom-19. Ili bi to ubrzo mogao postati, nastavi li se ova najnovija transmisija virusa (u gradu trenutačno nema nijednog novog „drugovalnog“ slučaja zaraze, ali to je, izgleda, samo pitanje dana).
Priča o Šibeniku kao urbanoj koncertnoj destinaciji krenula je još tamo 2011. i prvog Terranea, nastavila se otvaranjem Ljetne pozornice na tvrđavi sv. Mihovila, pokretanjem kluba Azimut i dolaskom raznih festivala na područje bivše tvornice TEF, nekadašnju vojarnu Bribirskih knezova te na Jadriju i bajkovitu Martinsku.
Uskoro je sve to počelo davati rezultate, pa je nemali broj Europljana počeo planirati godišnje odmore prema terminima šibenskih nastupa Michaela Kiwanuke, LP ili Gregoryja Portera.
Sezona 2020. trebala je, prema prognozama gradske Turističke zajednice, biti rekordna, a u tome su svoj obol trebala dati imena poput Marca Almonda i Asafa Avidana na sv. Mihovilu (avansi su im plaćeni, pa ih očekujemo iduće godine) te Asian Dub Foundation koji su najavljeni kao headlineri Seasplash festivala na Martinskoj. Ovoga ljeta, dakle, ništa od toga; tvrđava je dogovorila Urbana, Josipu Lisac i Majke, a Seasplash ide sa Zion Trainom kao udarnim imenom. Tvrđava sv. Mihovila je, spomenimo i to, najavila i da je prije koronakrize gotovo finiširala dogovor s još dva strana izvođača, no s njihovim imenima se nije izašlo, pa ne znamo što propuštamo.
Nadalje, Regius festival neće biti festival, umjesto toga će Bajaga održati samostalni koncert, na Martinskoj će osim Seasplasha biti održano nekoliko manjih, reduciranih festivala, OFF jazz&blues festival je otkazan, a Azimut će ljetni program bazirati uglavnom na lokalnim bendovima.
Moglo bi, znači, nešto biti od šibenske koncertne sezone, pod uvjetom da „drugi val“ ne pokosi i te ostatke ostataka ambicioznih planova. Kako broj zaraženih u Hrvatskoj raste, a aktualne vijesti iz Zadra nisu nimalo optimistične, jučerašnji festival „Let’s Rock“ kojim se na tvrđavi sv. Mihovila slavio Svjetski dan glazbe, u nekoj bi najgoroj i neželjenoj epidemiološkoj viziji mogao biti i posljednji ovoga ljeta. Gorepotpisani reporter ga je propustio zbog angažmana na nikad skromnijem i zaštitnim mjerama prilično osakaćenom Međunarodnom dječjem festivalu (kažu prvom ovoljetnom festivalu u Europi), pa prenosimo službeno izvješće koje nam je proslijeđeno iz tvrđave sv. Mihovila:
Jedanaest izvođača na tri pozornice zajedno s petstotinjak ljudi u publici kroz sedam sati koncertnog programa proslavilo je Svjetski dan glazbe na tvrđavi sv. Mihovila.
Okupljeni pod zajednički festivalski naziv „Let’s Rock!“ domaći autori i kantautori od kasnog su se poslijepodneva izmjenjivali na pozornicama šibenske tvrđave, slavili glazbu i pozdravljali dolazak ljeta. Publike je s druge strane bilo manje nego inače, no to se ne bi dalo zaključiti sudeći prema atmosferi koja je vladala ispred svake od pozornica i glasnom pljesku i ovacijama koje je publika imala za svakog od izvođača.
Iako je šibenska tvrđava najpoznatija po svojoj Ljetnoj pozornici, ugodno iznenađenje priredila je pozornica postavljena izvan bedema tvrđave, gdje je uz zalazak sunca nastupio Ichabod, vrlo vjerojatno i posljednji put u ovoj postavi. Nakon Karlovčana, na pozornicu je stao splitski trojac Rolo i svirkom udario plesni ritam koji se nastavio s Porto Morto. S male su pozornice odaslali ogromnu pozitivnu energiju koju je publika pozdravila s oduševljenjem. Večer je na istoj pozornici zaključila Lovely Quinces, koja je odnedavno postala bend. Taj je novitet publika objeručke prihvatila i aklamacijom pozdravila žestoki rokerski zvuk i energični nastup.
Na glavnoj pozornici Tvrđave sv. Mihovila večer su otvorili breljanski indie-rokeri Ischariotzcky, predstavivši pjesme s aktualnog albuma. Usto su priredili i iznenađenje publici i skupa s J.R. Augustom izveli nedavno objavljenu pjesmu „Trouble“. Upravo je J.R. August nastavio line–up glavne pozornice i u pratnji zbora i vrhunskih glazbenika izveo, među ostalim, i pjesme s Porinom nagrađenog albuma „Dangerous Waters“. Večer su na glavnoj pozornici zaključili Jonathan, čija je energija i žestoka svirka od prvog trenutka publiku digla na noge i držala „na rubu“ do samog bisa, kada su im se na pozornici nakratko pridružili i Nipplepeople.
Ništa manje plesno nije bilo ni na trećoj pozornici večeri, onoj ispod gledališta šibenske tvrđave. U samo predvečerje set je započeo prizvukom osamdesetih, zaslugom dvojca koji osvaja aktualnu hrvatsku glazbenu scenu – pocket palma. Pjesmama s istoimenog albuma i pokojim iznenađenjem stvorili su gotovo klupsku atmosferu koju je svojim nastupom nastavila graditi i multiinstrumentalistica Pi. Uslijedio je nastup maskiranog electro-pop dvojca Nipplepeople čiji je aktualni singl „Tajna“ upravo na tvrđavi doživio svoju premijeru uživo pred publikom. Iznenađenje za kraj večeri kojom se ujedno slavio i početak ljeta priredila je – ironično – kiša, koja je The Fogsellerse prekinula nakon nekoliko minuta nastupa.
Unatoč tome, festivalski dan u organizaciji Tvrđave kulture zasigurno će dugo ostati u sjećanju publike, a i izvođača koji su bili suglasni u jednome – publici treba glazba, a glazbenicima publika.
Eto, tako kažu da je bilo na prvom šibenskom glazbenom festivalu na Svjetski, a nadajmo se ne i posljednji dan glazbe ove sezone.