Muzički kolektiv iz ‘grada koji teče’ Mrave brojim je mlad po imenu, ali je zato star ako se spomenu godine iskustva pojedinih članova: glavni autor Zoran Klasić je jedan dio svoga života proveo u kultnoj grupi Grč, a drugi dio života u grupi Let 3, a u stvaranju ove ploče pripomogao je Matej Zec, aktualni član grupe Let 3.
Danas važna informacija vezana za Mrave brojim jest da je sastav s pjesmom „Alkohol“ ušao u finale za Nagradu Milana Mladenovića koju organizira Zadužbina „Milan Mladenović“ koja je nastala s ciljem očuvanja umjetničkog opusa jednog od najomiljenijih srpskih rockera, ali i stimuliranje novog stvaralaštva kod mladih i ne tako mladih naraštaja.
Mrave brojim zvuči kao sastav koji uistinu voli svoju muziku bez obzira na mjesto, vrijeme i epohu. To je amalgam psihodeličnog popa i bluesa diskretno premazan različitim elektoničnim blagodatima. Na prvo slušanje zvuči tugaljiva muzika inspirirana Stranglersima, Depeche Modeom i možda Frankom Zappom, na ponovljena slušanja se pojavljuju različite slike potaknute nesvakidašnjim stihovima.
Album „Zemlja kamenog bizona“ ima svoju (po mom mišljenju nepotrebnu) najavu i odjavu programa te set pjesama između, koji je dobro povezan i čini suvislu cjelinu, s pjesmom „Dručkije“ (nije tipfeler, pjesma se zove „Dručkije“) kao proglasom kompletnog albuma. Klasić i njegovi drugari, kolege pa i prijatelji su skrojili dopadljiv album koji vozi sporednim cestama i brži je do zadanog cilja od solidnog broja albuma koji se drže autobana i magistrala.
Muzika je nepredvidiva, uzbudljiva, šarolika, povremeno neujednačena, uglavnom s glavom i repom, s ciljem da se niti jednom slušatelju ne povlađuje, već se isti mora sam potruditi da nađe ljepotu ovog muziciranja. A ljepote u svakom slučaju ima, više u drugoj, nego u prvoj polovici albuma. Dodamo li tome hrabrost da budu totalno drugačiji od drugih, da o glazbi razmišljaju srcem, a ne novčanikom, dobili smo vrlo zanimljivo djelo koje trebaju poslušati poštovatelji mračnjačkog popa, apsurdističke lirike i glazbenog autentičnog izraza.
Ocjena: 7/10
(Dallas Records, 2021.)