Kalifornijski bedroom pop kantautor Omar Banos od djetinjstva zvani Cuco debitirao je s nepunih sedamnaest samizdatom ‘Heavy Trip EP’.
Kućni demo iz 2015. godine sastavljen od najranijih radova golobradog Chihanosa iz Hawtornea kod Los Angelesa još uvijek je na besplatnom Bandcamp downloadu i korisno ga je poslušati za bolje razumijevanje fenomena Cuco (izg. Kuko).
Muzikalni klinac iz obitelji meksičkih emigranata Irme i Adolfa Banosa rano se okušao na gitari, basu, trubi, klavijaturama i bubnjevima, zasvirao u školskom jazz sastavu i limenoj glazbi. S frendovima je otkrivao spanglish hip-hop, sa starcima je slušao popularne bolero balade i latin rock, a onda mu se ukazao posve drugačiji glazbeni svijet u koji su ga povukli Ariel Pink i Tame Impala. „Feels Like We Only Go Backwards“ bila je himna njegove mladosti.
Na „Heavy Trip“ djelovao je kao početnik koji se jedva snalazi u produkciji i obradi zvuka pa je za mixtape „wannabewithyou“ iz 2016. nabavio Ableton Live i dobro proučio manual. Mixtape je otvorio grandioznom sedmominutnom psihodeličnom baladom „Lover Is a Day“ koja nije odmah osvojila Kaliforniju, ali je munjevito napredovala prema jugu kroz nepreglednu hispanoameričku indie zonu.
Spotify je do danas zabilježio preko 200 milijuna streamova, a YouTube 76 milijuna pregleda, što je prilično impresivan skor za pjesmu (još uvijek) bez video spota i kantautora (tada) bez izdavačke kuće. Kad je objavio drugi mixtape „Songs4u“ udarnom pjesmom „Lo Que Siento“ opet je poharao Spotify i zapeo za oko velikim igračima. Najkonkretniju ponudu dao je Interscope, od spektakulanog lansiranja Billie Eilish usmjeren na potragu za novim mladim talentima posebnog formata.
Prije major label deala Cuco se u ljeto 2018. s pratećim bendom zaputio na premijernu američku turneju koju je prekinula gadne prometna nesreća tour busa negdje kod Nashvillea. Svi su završili u bolnici i Cuco je bio među teže ozlijeđenima. Poslije rehabilitacije potpisao je za Interscope i krenuo u debitantski album „Para mi“. Dio materijala snimio je u Bogoti, drugi dio u Los Angelesu s koproducentom Jonathanom Radom (Foxygen).
Kod Jenkija je najbolje prošao s perfektnom mješavinom dream popa i psihodelije „Keeping Tabs“, dok su se Latinosi momentalno navukli na bossa novu podebljanu trap beatom „Bossa No Se“. Stilski raznolik i šarmantno bilingvalan debi album kritika je uglavnom ispratila umjerenim pohvalama, a među rijetkima koji su već nakon „Para Mi“ skužili da Cuco sigurno ulazi u u prvu ligu bio je NME koji je uz recenziju zalijepio komparaciju „Tame Impala meets Tyler, The Creator“.
Tri godine kasnije Cuco suvereno potvrđuje prvoligaški status top albumom „Fantasy Gateway“. U novom izdanju, poslije hip hoperskog otvaranja, svestrani kalifornijski kantautor opet vrlo namjerno priziva Kevina Parkera i barem se tri pjesme – „Aura“, „Time Machine“ i „Sweet Dissociation“ mogu prepisati fanovima Tame Impale za svakodnevno overdoziranje. No, to je samo dio bogate ponude iz koje se najviše izdvaja fenomenalno posloženi roots trio Cuco/ Adriel Favela / Kasey Musgraves u još jednoj dvojezičnoj izmjeni „Sitting In The Corner“.
Najveće je iznenađenje kako se tu uklopio Favela, inače zvijezda u usponu meksikanskih norteno corridosa. A nakon romantične odjavne Chihano rock balade „Decir Adios“ , u kojoj gostuje nova tinejdžerska senzacija Daniel Balderrama aka DannyLux, potpuno je jasno da je Cuco kompletirao ultimativni album za ljetnji fade out.