Osim što je izvanredan glazbenik, Imamović se pokazao i kao vješt i zanimljiv predavač te vrlo predan istraživač na području etnomuzikologije.
Jedan od danas najistaknutijih sevdah glazbenika, Damir Imamović, održat će večeras u zagrebačkoj Močvari ekskluzivni samostalni koncert, a kao uvertiru u taj događaj jučer je u maloj dvorani Pogona Jedinstvo održao i predavanje/radionicu pod nazivom “Sazlijska scena Sarajeva”.
Pojam “sazlija” označava glazbenika koji svira saz, drveni žičani instrument naoko sličan tamburi, ali s posebno zanimljivim rasporedom pragova i neobičnim štimom. Upravo je to glazbalo bilo glavnom temom Imamovićevog izlaganja, s posebnim naglaskom na društveni život saza koji se dugo u etnomuzikološkoj tradiciji predstavljao kao instrument koji se više svirao u okružju doma i obitelji nego u javnom prostoru. Imamović u izlaganju izlaže čitav niz dokaza koje je pronašao u svojim istraživanjima, a koji sugeriraju upravo suprotno, odnosno da je saz bio itekako prisutan na sarajevskoj “sceni” s koje, realno, nikada nije ni otišao.
Osim što je izvanredan glazbenik, Imamović se pokazao i kao vješt i zanimljiv predavač te vrlo predan istraživač na području etnomuzikologije. Rad koji je okupljenima jučer prezentirao ex cathedra uz mnoštvo slajdova i zvučnih zapisa, od kojih su neki sezali sve do samog početka dvadesetog stoljeća, uskoro planira objaviti u svojoj sljedećoj knjizi koja će istražiti nekoliko stoljeća povijesti ovog instrumenta u Bosni i Hercegovini, gdje je dospio iz Irana kroz ruke turskih osvajača.