Prvi službeni dan 14. EXIT-a ili drugi pravi (brate mili, to s nulom nigdje nema smisla) gorućega imena i spektakularnog nastupa nije imao. Čini se – u skladu s ukupnim line upom i atmosferom ove godine.
Budimo realni, rekao bi Kazo, Snoop Dogg bio je matori kralj večeri. Ako je on vrhunac, znate u kojoj je banani festival. Ravno iz Hrvatske kosmati dawg, samoprozvani Lav (Snoop Lion) dovukao se na petrovaradinsku tvrđavu nakon šest godina bez EXIT-a i čuvene jamajčanske katarze. Nije ga bilo od 2007., ali čini se da se uklapa u nepisanu festivalsku maksimu „Viđeno je bolje“, uz ostale ocvale izvođače glavnih pozornica. Kao ni u Hrvatskoj, od velike reggae reinkarnacije nije bilo ničega, pa je lavčina ostao ipak uspavani psić što se nad desecima tisuća okupljenih šepurio tuđim hitovima u kojima je feat-ao. Svejedno, čovjek u svojim šljokičastim, crveno-žuto-zelenim naočalama držao je hidrauličaste ručice u zraku i dobio jedno pošteno, sinkronizirano višeglasje na P.I.M.P, Signs, Young, Wild and Free. Kako Snoopy Snoop voli sve što vole mladi, tako im je servirao klasična predavanja o blagodatima konzumacije dima i od djevojčica što također vole sve što vole mladi i Cecu izmamio je vrisku. Frajer je klasična bogata seljačina, uza svo dužno poštovanje prema radu i nasljeđu, pa je tako govorio o zapadnoj i istočnoj obali Novom Sadu koji pojma nije imao o mikro-ideološkim pizdarijama repera i hip-hopera s različitih geografskih pozicija u Americi. Zato je ‘zamadafakao’ s California Gurls gdje je Katy Perry (poput ostalih kojima je bio …feat. Snoop Dogg) meketala sa zvučnika i opet su su svi k’o na federima ‘zadžampali’. Ipak, repertoar za raju bio je dobro satkan, kako i priliči najvećem regionalnom festivalu za svačije nepce, a Snoop, bio on Dogg ili Lion, je institucija s kojom se svi žele spariti, zbog čega i ima najeklektičniju set listu ovogodišnjeg EXIT-a. Psi svugdje jednako laju, pa bi dašak potrebne žanrovsko-popularne svježine u ovom slučaju bio Macklemroe, ali dosta njorganja i kukanja jer frajer je pošteno odradio posao… Idemo dalje!
Na platformi ton-majstora iste pozornice ove godine netom poslije Snoop Dogga popela se djevojka u crnom. Čovjek bi na tren i pod utjecajem opijata pomislio da se po skelama i platformi vere Mystique, ali ispade da je to bila Storm.
Nema veze s Marvelovim sisatim mutanticama, nego glavnom festivalskom pozornicom prigodno nazvanom Nikola Tesla. Naravno, prozvana je po geniju koji je zadužio svijet i kojem nećemo sada davati etnički predznak jer kad je čovjeku trebalo, svi su ga se odricali, a danas ga zdušno svojatamo na sve strane Balkana. Na njegov 157. rođendan posred gomile biblijskih proporcija proradio je ljudski Teslin transformator. Djevojka pod visokim naponom izvodila je električnu koreografiju u čast slavenskome bogu fizike i elektromagnetizma. Izvijanje uz razgranate iskre strujnoga vala nad ljudskom sferom napojilo je i napunilo četrdesetak tisuća očiju, no malo je tko kasnije u guranju do frenetične Dance Arene znao zašto i zbog koga imaju one reflektore i snopove svjetla kao i taj WiFi što ga se štuje poput zlatnog teleta i siluje podacima što u sekundi obiđu svijet i zbog kojih svi mogu vidjeti ovakvu populističku prezentaciju Tesle.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j9kV_P6-hwM[/youtube]
Publika se zasigurno nije intelektualno transformirala izlaganjem ljudskog transformatora, ali jest pivom, rakijom i Jackom na hodočašću do nove pozornice ‘Happy Novi Sad’ gdje su bljeskale narukvice i ogrlice u ritmu detroitskog techna i housea Dextera, DJ Dextera. Ovaj Dexter nije nikoga zarezao, ali jest solidno pripremio za poslasticu Dance Arene – jednosatni nastup Fatboy Slima. Uz elaborirane videoprojekcije prevelike pozornice, balone i vrišteće narukvice, popularni je ćelavac odradio još jedan glasan set tijekom kojeg su pretežito Britanci hvatali dah od amortiziranog cupkanja.
Teško je popratiti cjelokupni sadržaj EXIT-a, iako se od ove godine radi o reduciranoj i izrazito mehaniziranoj varijanti festivala, pa je tako trebalo poći do trga starogradske jezgre, odnosno čuvenog Hotela Leopold odakle je iščupano pulsirajuće srce EXIT-a. Nekad najživlji organ novosadskog spektakla, danas pusta ulica praznih kamenih blokova i još praznijih šankova nad kojima plaču ugostitelji, zatvoren je većini posjetitelja bez narukvice adekvatne boje. Bez socijalizacije, sjedenja na podu, ćaskanja uz točeno piva i uobičajenih pijanih rasprava… Amputacijom sektora s jedinim pravim šarmom i dobrom aurom, kao i obožavane Elektrane, EXIT tako dobija veliku deformaciju što odvraća pogled od nesretnog mu lica.
Trebalo se uputiti i do Fusiona – zadnjeg trzaja onog starog EXIT-a što ga kvare kvazi-rokeri poput Žanamari i njezinih živina, a za sitne sate ostavljaju se vitaminske bombe Kiril Džajkovski i srpska verzija Dječaka – Bad Copy. Hip-hop trio Bad Copy (Ajs Nigrutin, Timjah da Sensei i Wikluh Sky) po drugi su put nastupili ovog festivalskog četvrtka, preselivši se tako s main stagea (kojeg bismo mogli usporediti s đuvečom po izgledu i ‘okusu’) na Fusion gdje im je i mjesto, pred filtriranom publikom. U svom dinamičnom nastupu složenom od satiričnih jedinica „Tange“, „Esi mi dobar“, „Ljubav ili pivo“ ili „Sarma“ ilustriranim podrigivanjem, momci iz Beograda podjebavali su novosađane, prozivali alkoholnu prohibiciju što je svojevremeno zadesila oba srpska grada i opet se nakon ukidanja vratila u Beograd. Kažu, bez pijanke nema igranke. A igranka je službeno završila izvedbom „Metalca“, čime su još jednom demonstrirali kako je glavni srpski (i ovogodišnji exitovski) adut upravo domaći rap i hip-hop što izvlači iskreniju emociju od samodopadnih faca poput Snoopa ili sterlinih pločovrtaca kao Fatboy Slim.
Kad će taj petak?
Saznajte više: Počeo EXIT: Nile Rodgers, kiša i vatromet