Pozamašan roman na daske je zagrebačkog kazališta Trešnja postavljen u majstorski sažetom 80-minutnom 9+ izdanju dramaturga i redatelja Renea Medvešeka koji je likove i pokretačke motive radnje izabrao malo drukčije no što je učinjeno u većini prethodnih, poznatih nam dramatizacija, no istodobno je ostao posve vjeran duhu i sadržaju izvornika.
Društveno i umjetnički važan i cijenjen, lektirni roman ‘Oliver Twist’ (1838.) engleskog književnika Charlesa Dickensa (1812-1870.) uzbudljivo je socijalno angažirano štivo o iznimno teškom odrastanju nježnog i plemenitog, ali žilavog naslovnog siročića u viktorijanskoj Engleskoj, ponajviše u grupi londonskih sitnih kriminalaca.
Pozamašan roman na daske je zagrebačkog kazališta Trešnja postavljen u majstorski sažetom 80-minutnom 9+ izdanju dramaturga i redatelja Renea Medvešeka koji je likove i pokretačke motive radnje izabrao malo drukčije no što je učinjeno u većini prethodnih, poznatih nam dramatizacija, no istodobno je ostao posve vjeran duhu i sadržaju izvornika. Neprestano održavajući napetost između (mahom crnog) humora (dijalozi i pomalo stripovski karikirana karakterizacija) i opće jezovitosti širih i užih društvenih okolnosti naglašene tamnim, smeđe-crnim scenografskim (Tanja Lacko) i kostimskim (Hana Letica) koloritom te debelom sjenovitošću „slike“ (oblikovatelj rasvjete Aleksandar Čavlek), u dinamičnom tempu brze izmjene scena i uz jedan posebno atraktivan oružan obračun, Medvešek uvjerljivo prikazuje zastrašujuće okružje zla koje unatoč zavodljivoj slikovitosti, predstavlja kaljužu kojoj se valja oduprijeti, iz koje se valja izvući, što će ustrajnom Oliveru (Sanja Hrenar) nasreću, i nenametljivo poučno, uspjeti.
Zagovarajući poštenje, čovječnost, nadu, Medvešek je razmjerno naglasio lik bludnice Nancy (Daria Knez Rukavina) koja će neočekivano izići iz kalupa, pobuniti se protiv svojih „zaštitnika“ i požrtvovno se založiti za Oliverov, posredno i opći boljitak koji je njoj samoj bio uskraćen. U skladno razigranoj četrnaestočlanoj glumačkoj ekipi osobit dojam, uz spomenute, ostavljaju dakako glumci u najistaknutijim ulogama, odnosno Sven Medvešek kao g. Bumble i Saša Anočić kao Fagin.
„Crn“, mračan, neugodan „Oliver Twist“ zanimljiv je parnjak „bijelom“, vedrom, radosnom „Šegrtu Hlapiću“ istog redatelja, postavljenog u istom kazalištu u otprilike isto vrijeme („Hlapić“ 2006., „Twist“ 2007.), također prema književnom „dječjem“ klasiku o dječaku što se unutarnjom postojanošću i neugasivim plamom nade bori protiv nedaća i „odupire silnicama vremena i kušnjama društva“, kao primjer vrsnog iznošenja slične, ako ne i iste teme i poticajne poruke o važnosti zajedništva, suosjećanja, dobrote i međusobne podrške, u naizgled dijametralno suprotnom tonalitetu.
(GK Trešnja, Zagreb, 15. veljače 2014.)