Eyesburn ‘Reality Check’ – opipavanje stvarnosti

Album ‘Reality Check’ znak je kako je beogradski bend Eyesburn polako, ali sigurno došao do prekretnice. Crossover koji ga je proslavio tijekom 90-ih i početkom novog milenija postaje sve manje uzbudljiv.

Eyesburn 'Reality Check'

Beogradski bend Eyesburn može se smatrati prvim s ovih prostora koji je uspio ostvariti donekle značajniji proboj upravo zahvaljujući interpretaciji na engleskom jeziku, kao što je jedan od prvih srpskih bendova koji je počeo križati dub, reggae i drum & bass sa metalom i hardcoreom, dodatno dobivajući na prepoznatljivosti zahvaljujući trombone kojeg svira frontmen benda Nemanja Kojić aka Kojot. Novosadski Exit bila je odskočna daska zhvaljujući nastupima s Tonyjem Allenom i Asian Dub Foundationom, da bi Eyesburn potom privukli pažnju i Maxa Calavere što se izrodilo u suradnju s njegovim bendom Soulfly. Bend je čak i u Zagrebu bio zapažen kad je početkom novog tisućljeća pošteno prodrmao Veliki pogon Tvornice kulture  kao predgrupa bristolskom DJ-u Roniju Sizeu, a to ipak još uvijek nije bilo vrijeme toliko uhodane kulturne razmjene novih glazbenih imena između Hrvatske i Srbije kao što je to slučaj danas.

Eyesburn je zbog unutrašnjih problema 2005. prekinuo s radom da bi se šest godina kasnije ponovno okupio. No prekid kontinuiteta ipak je ostavio negativni trag, ako u ničemu drugom, onda u privlačenju mlađe publike, posebice u zemljama izvan Srbije. Što se Hrvatske tiče bio je osjetno i tijekom nedavnog gostovanja (također u Tvornici).

Studijski album „Reality Check“ se u paralelnom značenju slobodno može doživjeti kao ispipavanje stvarnosti za Eyesburn. Album je produkcijski čišći i općenito manje kompresiran u odnosu na, primjerice, s razlogom hvaljenu adrenalinsku bombu „Full Control“ iz 2000. godine. Također nudi i manju dozu adrenalina kao što i manje korespondira s novim stilskim trendovima, što ga nažalost u određenim trenucima čini albumom ‘pred istekom roka trajanja’. To jest i dalje Eyesburn, ali s pomalo otupljenom špicom dok je veći naglasak uočljivo stavljen na komunikaciju ‘s ključem’, kad je slušatelj u pitanju, kroz vješto protkane elemente pjesama poput „Battery“ Metallice ili „Get Down On It“ Kool & The Ganga.

Pozitivna dimenzija nalazi se u pjesmama koje su jače protkane dubom i reggaem počevši od uvodne „Ways Of The Creator“, preko „Time“ i „Illegal“ do „Hold This Way“, dok se u crossover segmentu izdvajaju „Frontline“ i „Truechild“. Opći dojam je da heavy metal rifovi Eyesburnu postaju bremeniti. Jest da taj fokus predstavlja i određenu sigurnu igru za publiku kad su u pitanju nastupi uživo, ali je i činjenica da su uteg stvaralaštvu Eyesburna u sadašnjem trenutku. Vremena su se ipak promijenila.

Ocjena: 7/10

(Ammonite Records, 2013.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X