The White Stripes i The Black Keys su pokazali kako dobro mogu zvučati dvojci koje tvore bubnjar i gitarist. No nije sve crno-bijelo kao u njihovim nazivima, jer nije svatko Patrick Carney ili Dan Auerbach, nekmoli Jack White. Niti u nas ima nekog Danger Mousea da ti složi zvuk koji zaslužuješ. No, usprkos nedostacima, Gatuzov album “Megalomania” donosi mnogo dobrodošle žestine i znoja, a i vizualno je najbolje dizajnirana recentna domaća ploča.
Nimalo megalomanski, štoviše minimalistično, s crne pozadine bijela bogomoljka gleda terminatorski crvenim okom – izvrsni cover čiji dizajn potpisuje Lara Glavić Končar.
Glazbeno gledano, priča dobro počinje, srednjetempaškom “Bolje ti je bez mene” i na neki način podsjeća na otvaranje albuma “Brothers” The Black Keysa, možda i zato što Šiljo tuli izvan svoje vokalne zone ugode, a takvi će se izleti pokazati dobrodošlima (primjerice u kasnijoj “U mojoj glavi”), jer razbijaju monotoniju uzrokovanu dugotrajnim slušanjem njegova osebujnog glasa.
“Odlazim” je melodijski vrhunac albuma i možda pjesma koja bi najviše odgovarala radijskim valovima, ali singl je jednostavno morala biti pjesma pomirenja koju su Trkulja i Goran Bare otpjevali nakon velike svađe i ružnih riječi koje su uslijedile po Šiljinom napuštanju Majki i raskidanju odnosa koji je stvorio jedan od najvećih domaćih rock hitova, “Teške boje”. Pjesma je najzanimljivija zbog premještanja onog što je vjerojatno zamišljeno kao tekst o ljubavnom odnosu u sferu profesionalnog odnosa i prijateljstva, a glazbeno odgovara obojici pjevača.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jkVE6AtxFnI[/youtube]
Slijedi još jedan duet, onaj sa Sašom Antićem iz TBF-a, efektan crossover moment albuma, nakon kojega se počinju javljati problemi. Prvenstveno dolazi do zasićenja vokalom, a i aranžmaski se počinju stvari trošiti. No mnogo veći problem predstavljaju stihovi, koji su na određenim mjestima zbunjujuće banalni i kvare inače dobre glazbene trenutke. Na primjer, inače super melodična rokerica “Ne ne ne” tekstom nažalost posebno mršti čelo.
Ipak na neki način, Gatuzo i od nedostataka uspijeva izvuči korist, jer i oni tvore nelagodnu atmosferu zagušljivog i tmurnog grada, kakav je prikazan na poleđini albuma.
Ocjena: 6/10
(Croatia Records, 2014.)