Punk Data ‘Did We Land On a Tune?’ – Chuijev manje pristupačan stariji brat

Suzdržano odmaknut izvanzemaljac Punk Data pri prvom se dolasku na Plavi planet nije uklopio tako dobro kao njegov okretniji nasljednik.

Punk Data 'Did We Land On a Tune?'
Punk Data ‘Did We Land On a Tune?’

Ime grupe u kombinaciji s vizualom CD-a malo koga neće zavesti na pogrešan trag, no „Did We Land on a Tune?“ Punk Date nije ni blizu kakvom visokokonceptualnom mješancu hladnog, računalno programiranog kraut rocka i anarhističkog punka, kao što bi se prema tim putokazima možda najprije pomislilo. Mada, po slušanju albuma i prebacivanju gledišta, može nam se rasvijetliti i logika smisla izbora pojmova punka i date te roboto-kiborgoidnog lika i binarnog niza na ovitku što ga je dizajnirao basist grupe Igor Farkaš, kao pozivnog identiteta grupe.

Odlučimo li da je Punk Data i ime (vlasnika) metalne glave s naslovnice, možemo ga, dalje, proglasiti starijim bratom Chuija, maskote istoimenog zagrebačkog jazz-fusion-psihodelično-elektroničko-drum’n’bass-funk-ambijentalnog-i-što-sve-ne-trojca. No dok se Chui, malen, mek, obao i dražestan izvanzemaljac velikih očiju poprilično dobro asimilirao sa Zemljanima, Punk Data je ostao suzdržano odmaknut, zadržavši obilježja tehnologijsko-tehnološke ukočenosti i neemocionalnosti svijeta iz kojega je stigao te se pri prvom dolasku na Plavi planet nije uklopio tako dobro kao njegov nasljednik.

Ne improviziramo ovdje bez razloga, „iz vazduha“. Trojac Punk Data uistinu jest svojevrsna preteča grupe Chui, a povezuju ih klavijaturist Toni Starešinić, ako ne alfa i omega, onda svakako Chuijev spiritus movens, kao i opća vodilja koja je u razdoblju Punk Date zadržana u skučenijim okvirima. Ekipa koju uz Starešinića i Farkaša zaokružuje bubnjar Roberto Jurišić ove je studijske snimke zabilježila još 2011., no one nisu naišle na odziv izdavača i diskografa sve dosad, kada je prostor za ovakav, malo tvrđi i distanciraniji, no opet topao, ugodan i strastan elektro-jazz otvoren djelovanjem Chuija s kojim je priča poprimila razvedenije glazbene oblike i naišla na neočekivano zanimanje unutar postojećih parametara, kao i Starešinićevim stjecanjem ugleda i povjerenja kroz aktivnosti u malom milijunu popularnijih i manje poznatih glazbenih formacija.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kg8rUnwmY2Y[/youtube]

Tumačenje Punk Date kao zametka Chuija uporište pronalazi, recimo, i u glazbenoj temi „Indian Woman“ s „Did We Land On a Tune?“ koja je na Chuijevu drugom albumu „The Second Arrival“ (Dancing Bear, 2013) razrađena u „Can We Be Friends?“. PD-jev „Revelation“ prerastao je u Chuijev „Sea Suite“ s prvenca „Chui“ (Dancing Bear, 2012), a uz ponešto interpretacijske slobode prva se skladba s „Did We Land…“, „Miles on Mars“, može doživjeti kao paralela Milesovskom „Punchu“ koji impresivno otvara Chuijev debi. Chuijevi „In Memory of Drum’n’Bass“, „Night“ i „Chui Radio“ s prvenca te „Hypnodrome“ i „Chui is Here to Stay“ s drugenca očita su čeda Punk Date.

Dok se u Chuiju slobodno skače s ovoga na ono, a albumi su stilski i zvučno zaokruženi, no pretežno ipak zbirke jasno odijeljenih i različitih skladbi, album Punk Date čije su raznolikosti unutar chill out/glatke elektronike/mekog techna/drum’n’bassa mnogo suptilnije, načelno se doima poput jedne ambijentalno ugođajne kompozicije što će probuditi asocijacije futurističke, ovozemaljske ili izvanzemaljske, znanstvene fantastike, odnosno ideje futurizma ustaljene prije nekoliko desetljeća, iako smo datumski već prošli mnoge tadašnje granice budućnosti, kao što primjerice bješe „2001: Odiseja u svemiru“ i premda je, recimo u glazbenom smislu, techno uvelike nadmašio pretpostavljene futurističke domete.

Kroz sedamdesetjednu minutu i trinaest instrumentalnih pjesama zajedničkoga autorstva, pod snimateljsko-miksersko-masterskim nadzorom Marka Kalčića (deset skladbi snimljenih uživo u studiju u svega dva termina te tri zablježene koncertno u novomestanskom Lokalpatriotu 2012), Punk Data nas vozi kroz ambijente računalnih zakulisja, svemirskih brodova, tehnoidnih noćnih klubova i sličnoga, ali će nas povesti i u istraživanje čudesnog planeta („Lullaby“), ponuditi gipku funkodeliju nošenu retro zvukom električnih orgulja („Small Dog Luis“) kao i zanimljivo čitanje tradicionalne američke duhovne pjesme „He’s Got the Whole World In His Hands“.

Ukratko, paše li vam okretan, znatiželjan, dopadljiv, srdačan, ekstrovertiran i druželjubiv Chui, najvjerojatnije ćete i u Punk Dati, njegovu suzdržanijem, asocijalnijem, nepovjerljivijem, introvertnijem, krućem bratu, prepoznati mnogošta za uho i za dušu.

Ocjena: 8/10

(Spona/Suzy, 2014.)

Saznajte više: Punk Data: Naša priča potječe iz jedne plesne mantre

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X