Urban & 4, Pips Chips & Videoclips, Kawasaki 3P i Punčke nastupili su prvu večer 11. Pozitivnog koncerta pred oko šest tisuća posjetitelja u petak u zagrebačkom Domu sportova.
Pozitivan koncert po jedanaesti put nastavlja tradiciju inventure tko-je-tko na sceni. Nekad je to bila jedna večer, ali je s vremenom preraslo u dvije, što će reći da je broj Zagrepčana koji na kraju godine žele u velikoj dvorani Doma sportova sudjelovati u tom happeningu došao do približne brojke od 15.000 ljudi. Jest da je do toga došlo mahom diverzifikacijom glazbene ponude, ali je došlo i do skoro pa čvrste podjele same publike u dva tabora.
Bilo je to već uočljivo prošle godine slaganjem liste izvođača po danima na jubilarnom 10. Pozitivcu, no ove je to zabetonirano, čak i ako se gleda dob populacije. Prva večer održana u petak bila je za one ozbiljnijeg ukusa i veterane (i po pitanju publike i izvođača) i tada su nastupili redom Punčke, Kawasaki 3P, Pips Chips & Videoclips i Urban & 4. Druga, današnja, večer je za mlađu populaciju i prvenstveno ljubitelje grupa S.A.R.S. i Dječaci, dok mlade hip hop snage u uzdizanju predstavljaju High5, a riječki Quasarr se tu čini pomalo žrtvovanim, nešto kao bend koji je došao na pogrešan tulum.
No i prve večeri su Punčke imale sličnu ulogu nastupivši pred gotovo praznom dvoranom koja se gotovo u rekordnom roku ispunila tijekom prvih par pjesama nastupa Kawasaki 3P-a. A Kawasaki 3P su ovog puta poveli računa i o scenariju stage looka. Izašli su potpuno zamaskirani kapuljačama i svojim poznatim ‘X’ sunčanim naočalama, te potpuno odjeveni u crninu – dakle kao policijski specijalci ili teroristi, jer kostimografija je odavno identična – valjda su za sve krive japanske ninje na koje se vole ugledati i jedni i drugi. Na za razliku od spomenutih naoružanih formacija, Kawasaki su već nakon par pjesama (na „Ni da ni ne“) skinuli krinke. Jedino što se nije promijenilo bila je konstantno nabijanje oštrog tempa. Te večeri s bili ubitačno precizni, pjevačkom dvojcu Tomfi i Demirelu pridružio se i trubač Igor Pavlica (posebno se istaknuo u uvodnom dijelu pjesme „Antonija“). Bilo je čvrsto, ‘na nož’ i bez eksperimentiranja. U 45 minuta izveli su sve svoje najpoznatije stvari okončavši sve sa „Snifa san glu“ i tako isporučili Pipsima, koji su svirali nakon njih, dobro zagrijanu publiku, njih oko 6.000 – 6.500 u dvorani.
Iskreno sam mislio da će Pips Chips & Videoclips biti headlineri večeri, ali ta uloga pripala je Urbanu i njegovoj četvorci. Dubravko Ivaniš i društvo nisu propustili svoju šansu na Kawasaki 3P-a. I Pipsi su krenuli žustro, ‘režući’ tempo sa svima dobro poznatim baladama iz svoje ranije faze koje je publika prihvatila u zbornom pjevanju. Yaya je kao gošća zapjevala u „Trubaču“, kao što je općenito album „Walt“ držao primat set liste, ali kao što je napomenuto nisu izostale „Malena“, „Narko“, „Ljeto ’85“… ova posljednja posebno je imala odjeka, jer takva je većinom bila i publika, mahom im ljeto 1985. nije zvučalo kao apstraktni pojam, već nešto što su proživjeli.
Damir Urban koji je prije dvije godine na istoj toj pozornici Pozitivca priredio odličan koncert večer prije onog famoznog ‘Markićkinog referenduma’ o ustavnom tumačenju braka, ovog puta je kao zvijezda večeri i izašao odjeven kao operna diva, u dugačku haljinu na volane (koliko se ja opskurno razumijem u modne detalje) – ukratko; ljepotica i zvijer u jednoj osobi – sasvim dovoljna doza provokacije da se u post festumu više priča o njegovoj haljini, a možda manje o koncertu. Iako ni sam koncert, računajući tu i onaj Pipsa nije proizveo onu poznatu katarzu kakve je ta dvorana znala vidjeti. Plesalo se i pjevalo, to je nedvojbeno, ali ništa nije ‘zakucalo’. Možda je Urban stoga i odlučio završiti koncert s pjesmom „Moja voda“ koji je toliko zdušno otpjevao da je publici jedva ostavio prostora da mu parira. Možda je i njemu te večeri trebala himna na kojoj bi se uzavreli fluid razlio dvoranom. Bilo je ‘pozitvno’, ali ništa više od toga.
Možda je i taj niz jakih imena postao nekompatibilan na jednom mjestu, kao rogovi u vreći, jer nedvojbeno je i da Urban i PCVC i Kawasaki 3P imaju daleko bolje happeninge na svojim solo koncertima.