U petak u Vintageu je još jednom prisutna fuzija elektro ritma, klupskih beatova i lupova, gudača, sitara i audio isječaka, u idealnom spoju s gitarama, pianom, bubnjevima i Ivankinim glasom koji prodire do kostiju, potvrdila je da su ‘Colors’ glazbeno-scensko ostvarenje koje seže daleko izvan uobičajenih okvira naše scene.
Teatralnom uprizorenju albuma “Colors”, futurističkog glazbenog projekta MrLee & IvaneSky, prvi sam put svjedočila prošle godine u prepunom Zagrebačkom kazalištu mladih. Kazališni prostor ZKM-a svojim je ambijentom i akustikom bio nepogrešiv izbor za ovo iznimno glazbeno i produkcijsko ostvarenje spomenutog autorskog dvojca, životnih partnera i iskusnih glazbenika, Damira Martinovića Mrleta (Let3) i Ivanke Mazurkijević (Stampedo). Već tada, „Colors“ mi se trajno ugnijezdio u memoriju, kao album koji će zasigurno sa svakim novim slušanjem otkrivati svu svoju čudesnost, a koja izvire iz neizmjerno snažne Ivankine vokalne interpretacije i Mrletove kompozitorske genijalnosti.
MrLee & IvaneSky nastavak su glazbenog projekta te neformalnog benda Strukturne ptice koji je Mrle oformio prije nekoliko desetljeća, a Strukturne ptice označavale su Let 1 koji je dalje iznjedrio Let 2 i konačno, današnji Let 3. Strukturne ptice nisu nestale, samo su se transformirale. Nastavak njihove priče sada razvijaju Mrle i Ivanka, pod novim umjetničkim imenom, MrLee & IvaneSky.
S obzirom na iskustvo gotovo uvijek „prepunjenog“ Vintage Industrial Bara, iznenadio me ne pretjerano ispunjen prostor kluba. S druge strane, možda sam to negdje u podsvijesti i očekivala, s obzirom na sumnje u prikladnost prostora koje su mi se provlačile glavom od trenutka kada sam čula za prvo predstavljanje albuma ‘Colors u klupskom ambijentu.
Scenografija je sličila onoj iz ZKM-a, veliki plastični spremnici povezani žičanim oprugama nagovještali su da ćemo i te večeri imati priliku čuti i „gudače“, što se i dogodilo na izvedbi tema iz predstave „Živjet ćemo bolje“. Iako nam se ovaj put na pozornici nisu pridružili glumci predstave kao što to bijaše u ZKM-u, članovi Stampeda dobro su se snašli na ovom glazbenom „instrumentariju“ koji je osmislio Mrle, a uz vodstvo dirigenta i skladatelja Frana Đurovića.
Uz Mrleta i Ivanku, pozornicu Vintagea ispunili su Vlado Simčić Vava (ex-Laufer), Dražen Baljak (Let3), Ivan Bojčić Bin (Morso, Let3) i Ivan Valušek, koji nam u ovom projektu predočava bogatstvo sitara te zvuka koji nam taj, za alternativni pop nikako uobičajen instrument, u ovakvom aranžmanu može pružiti.
Raznovrsnost ovih, redom vrhunskih glazbenika, cijelom projektu daju dodatnu umjetničku, gotovo metafizičku snagu. Za razliku od ZKM-a, gdje publika nije nikako mogla sakriti svoje oduševljenje, te gdje su svaku izvedbu pratili sa zadržanim dahom zbog silovitosti koja se odvijala na pozornici, u Vintageu se gotovo tijekom cijele večeri iz publike čuo žamor, uz ipak povremene salve oduševljenja.
Ivankin raskošan vokal jasno je govorio o emocijama koje se nalaze u srcu, u stomaku. Snažan i daleko od onoga na koji smo navikli u opusu Stampeda, svaku je emociju činio još jačom. IvaneSky je tugu činila tužnijom, a sjetu sjetnijom. Mrletovi loopovi iz sjene i eksperimentiranje s elektronikom savršeno su pristajali svakoj priči koju je Ivankin vokal pričao.
„Boje“su te večeri upotpunili Boris Štok, bivši član riječke grupe Quasarr, čiji se vokal u potpunosti sljubio s Ivankinim emocijama u izvedbi „All for Love“ te Zoran Prodanović Prlja, čiji je frenetični vrisak izvedbu iz predstave „Živjet ćemo bolje“ pretvorio u pomalo jezovit kazališni moment.
„Tears“, pjesmu inspiriranu filmom „Belladonna”, potpomognutu Mrletovim beatovima, Ivanka je posvetila Georgu Michealu. Mračnoj i tamnoj „Tears“suprotstavila se optimistična „Colors“ (i bez gostovanja Matije Dedića čiji nas klavir u ovoj pjesmi inače vodi na još jedno zasebno putovanje) vraća u ipak radosniji svijet te nas svojom zvučnom kulisom podsjeća da nije sve crno i bijelo, da su boje svugdje oko nas. Promatranje svakog elementa albuma „Colors“ pojedinačno, toliko raznovrsnih „procesa“, priča i zvučnih kulisa, ono su što ga dodatno čini genijalnim postignućem.
Ivankina „najdaraža pjesma“ (kako ju je sinoć opisala), bez obzira što govori o kraju, izazvala je dotad najjaču reakciju publike. Basovi i loopovi koji su pratili country baladu „Last words“ iz filma „Kauboji“, najintimnija su stvar albuma „Colors“ i melodijski prikaz najitimnijih čovjekovih misli o vječnosti i prolaznosti.
Nakon približno sat i petnaest minuta „boje“ su nestale, ali se bend ipak vratio na bis. Bez Ivanke, ostatak benda svim prisutnima isporučio je furioznu instrumentalnu poslasticu „Digitalno more“, smjesu digitalne tehnologije i žestokog roka. U tom trenutku, klub je postao idealno mjesto za zvuk koji je dopirao s pozornice. Vava, koji je inače cijeli koncert obogatio svojim frenetičnim gitarskim solima, i sam je ovdje doživio vrhunac te žestokim zvukom podsjetio na temelje iz kojih su MrLee & IvaneSky potekli.
Nakon otprilike 90 minuta, MrLee & IvaneSky i njihovi fenomenalni glazbeni pratioci publiku su pozdravili naslovnom „Colors“ i Vintage Industrial Bar ipak ostavili ispunjen tragom predivnih boja i zvukova. Ipak, onaj krajnji doživljaj neusporediv je s tragovima koji su ostali u svijesti nakon teatralnog uprizorenja „Colorsa“ u kazališnom prostoru.
Još jednom prisutna fuzija elektro ritma, klupskih beatova i lupova, gudača, sitara i audio isječaka, u idealnom spoju s gitarama, pianom, bubnjevima i Ivankinim glasom koji prodire do kostiju, potvrdila je da su “Colors“ glazbeno-scensko ostvarenje koje seže daleko izvan uobičajenih okvira naše scene.
Željno iščekujući nove boje iz ateljea umjetničkog dvojca MrLee & IvaneSky, preporučujem „Boje“ slušati iznova i iznova, dok se ne otkriju svi slojevi emocija i zvuka koji se u njemu kriju. Album je to filmske, kazališne i scenske glazbe. Kao takvom, prirodno okruženje, u kojemu svaki element može ostvariti svoju potpunost upravo je kazalište. Kazalište kao živa scena gdje tek kolektivan uzdah publike ili potpuna tišina iste, zajedno s izvođačima, na licu mjesta, stvara potpuni čin. Stoga se nadam da će se MrLee & IvaneSky vratiti koncertima na kazališnim scenama, gdje ćemo u potpunosti moći okusiti slast njihovih „boja“.