‘Amy’ – show business kao smrtonosna klopka

Dokumentarni film redatelja Asifa Kapadia koji se već istaknuo nagrađivanim filmom ‘Senna’ o tragično stradalom asu Formule 1 Ayrtonu Senni prihvatio se ekranizacije tragične sudbine još jedne globalne zvijezde – Amy Winehouse.

'Amy'
‘Amy’

Film „Amy“ započeo je put po kino dvoranama s kontroverzama na domaćem britanskom terenu ponajviše od strane Mitcha Winehousea, oca pjevačice, koji je optužio redatelja da fabricira priču i ponajviše ocrnjuje njega kao roditelja. Takve stvari obično su generator dobre reklame kad su u pitanju biografska djela, posebice kad su skoro svi akteri živi, osim onoga o kome se radi u filmu. Jer navikli smo da istina zna žuljati.

Kapadia je filmom „Amy“ samo potvrdio svoj status vrsnog filmskog pripovjedača koji ima nedvojben osjećaj tempiranja i emotivnih okidača koji pogađaju tamo gdje želi. „Amy“ je takav film – proživjet ćete dramu imati iskrene ushite i proživjeti duboku katastrofu na način kako je to redatelj htio, posebice ako ste fan Amy Winehouse, a ovo je film za fanove. Izvrsno je prezentiran, više od pola filma Amy Winehouse sama priča priču o sebi zahvaljujući brdu audio i video materijala iz njenih intervjua i privatnih kolekcija svih koji su je poznavali i naravno bili u njenoj blizini, koje je trebalo filtrirati kako bi se složila pravolinijska priča od trenutka kad londonska tinejdžerica svojoj prijateljici na rođendanu otpjeva „Happy birthday“ na način kako to niti jedna tinejdžerica ne radi, čime je instantno ukrala tuđi rođendanski show. Dakako riječ je o snažnom momentu kako početi priču o nekom uistinu posebnom.

Veliki dio filma ‘jeo sam iz ruke’ Kapadiji do doslovce zadnjih deset minuta filma kad se sve počelo doimati poput „Ubojstva u Orient Expressu“ jedne od najpoznatijih priča Agathe Christie, one kad vlak zapne na Balkanu jer se u njemu dogodilo ubojstvo Amerikanca Ratchetta koji je zadobio 12 ubodnih rana različitog karaktera, a detektiv Hercule Poirot koji se zatekao u tom vlaku bravurozno poveže priču s 12 osumnjičenih osoba.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wAoJVQ5qQQA[/youtube]

I Kapadijina priča je iz čiste koincidencije zapela na Balkanu, samo što redatelj nije ponudio poirotovsko finale, već je pronašao dvojicu Pedra i pustio ostale osumnjičenike da se prave grbavi u cijeloj situaciji u kojoj je izgubljen jedan značajan život. Za one koji se pitaju što je to zapelo na Balkanu, riječ je dakako o posljednjem koncertu Amy Winehouse na beogradskom Avalon festu u lipnju 2011. kojem je potpisnik ovih redaka svjedočio. Taj dio Kapadia započinje pričom svjedoka kako je Amy pred te nastupe već bila živnula nakon što je izašla iz rehabilitacijskog centra i kako je upravo ona htjela održati tri velika koncerta prije nego li uđe u studio snimiti treći album. U cijeloj situaciji najfrapantniji detalj je da je njen menadžer ujedno bio i koncertni promotor, što po svim pravilima biznisa ne ide skupa, jer menadžer u takvoj situaciji umjesto da štiti svog klijenta, uglavnom ga gura na koncertne gaže, a u Amyjinom tadašnjem stanju to se pokazalo kobno. No, eto, u filmu se u ključnom detalju vezanom za Amyjnu smrt, kaže kako je ONA htjela nastupiti. I što se onda prikaže dalje? Prikaže se kako nije htjela pjevati u Beogradu i kako je stajala na pozornici, jer je NEKOME htjela poslati poruku da više NE ŽELI nastupati.

U toj sceni Amy šuti na pozornici i tu Kapadia radi rez. A nije smio. Amy je taj koncert održala u katastrofalnom psihofizičkom stanju. Odbijala je nastupiti, ali svaki put kad je oteturala s pozornice, šutnuli su je nazad na nju. Iz koncertnog reporta koji sam tom prilikom napisao izdvojio bih sljedeće: „Najgora stvar u toj situaciji bio je potpuni izostanak zdravog razuma i pristojnosti svih koji su stajali iza takvog nastupa. Ako je već diva bila spremna jedino za hospitalizaciju, zašto su svi iz benda ukočeno stajali kraj nje i sve to gledali proživljavajući najgore trenutke u svojoj glazbenoj karijeri? Zašto nitko iz menadžmenta nije došao na pozornicu po nju i odveo je za opće dobro? Zašto isto nije učinio nitko iz organizacije? I na kraju krajeva zašto to nije po imperativu Hipokratove zakletve učinio netko od dežurnog medicinskog osoblja? Jer stvari su izmakle kontroli već po samom izlasku Amy Winehouse na pozornicu i svako tko ima dovoljno inteligencije da ne piša sebi po nogama je lako mogao uvidjeti kud to sve vodi. Odgovor na to pitanje se može iščitati u pohlepi. A ta pohlepa je čvrsto ugrađena u ugovore u kojima obično piše da ako izvođač nije u stanju zbog vlastite krivnje održati koncert da se novci moraju vratiti.“ Dalje>>

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X