Ana & The Changes ‘Differences’ – prigrlite Razlike

Promjene su uvijek dobrodošle u glazbi, posebno kad ih se dobro implementira u već otprije dobro posloženu autorsku sliku. Upravo onako kako je to učinila Ana Ćurčin.

Ana & The Changes ‘Differences’

Na samom početku 2016. godine beogradska kantautorica Ana Ćurčin objavila je svoj dugosvirajući prvijenac „Sketches Of Belonging“, za autora ovih redaka i dalje jedan od najznačajnijih i najkompleksnijih kantautorskih albuma u našoj regiji u ovom desetljeću. Onaj trenutak kad na prvu znate da slušate ne samo potentnu, već i potpuno obilikovanu autoricu jasnog stila i izričaja i kad posljedično vjerujete da će dostići nivo interesa publike kakav ima njen kolega Dušan Strajnić aka Dukat tj. Stray Dogg, s kojim je u nekoliko navrata zajedno i gostovala u Zagrebu. No to je nekako ‘skliznulo’, iskreno na meni neobjašnjiv način, i nije se dogodilo, bar kad je o Zagrebu konkretno riječ.

No Ana se nije predavala, već je još kompleksnije ušla u sve, konkretno prvo u logističkom smislu a potom i izričajno, okupivši bend oko sebe nazvan jednostavno The Changes, da bi a 2017. pokrenula crowfunding kampanju kako bi snimila drugi album onako „kako Bog zapoveda“, reklo bi se kod nas, tj. da vizija ne bude uskraćena za tehnički lošiju sprovedbu. Dobar zvuk nikad nije bio jeftina stvar.

Transformacija, tj. promjena već je bila jasna s objavom nastupnih singlova, a potom i početkom rujna kad je objavljen album „Differences“, jer je Ana promijenila i naziv priče u Ana & The Changes. Na prvu loptu osvježenje u lakopamtljivosti imena, posebno za onu publiku koja nije s ovog govornog područja, no na drugu i suštinski iskreno jer to više nije Ana Ćurčin i prateći bend, već uistinu nova kompaktna cjelina u kojoj je bend nedjeljiv od autorice pjesama i ujedno pjevačice.

„Differences“ sa svojh deset pjesama, odnosno 9 plus 1 koncertna izvedba kvalitetan je otklon u posezanju za rješenjima koja bi se mogla nazvati modernima, no upravo uz dobar omjer Anine dosadašnje prepoznatljive autentičnosti. Iskreno, taj dio me najviše i mučio prije samog preslušavanja albuma. Naime čuo sam dotad duet „Take My Hand“ s rumunjskim pjevačem Donom Byronom, ujedno njen najpopističniji izlet, možda zbog dominantne klavirske linije koja neodoljivo vuče na Coldplay, ali i Byronovog pjevanja koje ipak ne posjeduje toliko plemenitu patinu kao Anin vokal, i nisam bio nešto previše oduševljen. Dakle, ‘granično’ u neku ruku.

Može se reći da sam odahnuo što nema Byrona u „Take My Hand“ koja otvara album. Ćurčin je tu definitivno samodovoljna. Sa stihom „Hello expectations“ koji kao da odmah otvori vrata do duše, naredna „Expectations“ dolazi kao genijalni odgovor na očekivanja, tj. ispuni ih, iako pjesma dočarava njihovo neispunjavanje, njihovo sunovraćivanje u dobine razočarenja koje kasnije dočara i gitarski solo koji vam doslovce otvori tlo pod nogama.

Slični hladno-vrući kontrast pruža i „I Turned 30 Yesterday“ koja kao da je svojom poletnošću zarobila najbolje momente ironije, koju smo mi malo stariji običavali čuti kod jedne Sheryl Crowe, kao što je kazoo poput neke rugalice podebljao taj osjećaj u pjesmi. No prave promjene tek dolaze s kompleksnom „Beneath My Lungs“ koja odlično funkcionira kao plesni komad ako vas nosi ritam bubnjara Marka Beninija, jazz melankolija kad vas zakvače klavirski udarci Gorana Antovića i punokrvni soul ako slušate Anin glas. Na sličan način diše i naslovna „Differences“ koja ‘pleše’ na funk teritoriju kad je riječ o pratnji, ali to ne ugoržava jasnu himničnu vokalnu liniju.

Toplu ugodu americane nose balade ispunjene žudnjom za ljubavnom toplinom „Ice Cream“ i „You Said“, no i one kao da najavljuju najsnažniju od njih, „Took Care Of You“ koja s razlogom zatvara album i sadrži istoimeni „Outro“ kao nužni odjek s kojim u kombinaciji tvori logični diptih prije nego što akustična izvedba uživo „Stay With Me“ dođe kao putokaz koji će vas uputiti na album „Sketches Of Belonging“, ako je „Differences“ kojim slučajem vaš prvi susret s Anom Ćurčin.

Promjene su uvijek dobrodošle u glazbi, posebno kad ih se dobro implementira u već otprije dobro posloženu autorsku sliku. Upravo onako kako je to učinila Ana Ćurčin.

Ocjena: 9/10

(Pop depresija, 2019.)

>>Poslušajte cijeli album Ana & The Changes “Differences”

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X