Apsolutno bez uvrede Grammyju, ali vi nas stvarno zajebavate

‘Apsolutno bez uvrede Bruni Marsu, ali vi me stvarno zajebavate’, možda je najsažetiji opis onoga što se događalo sinoć na 60. dodjeli Grammyja. Izjavu je na Twitteru objavio Justin Vernon iz grupe Bon Iver nakon što je Bruno Mars doslovce pomeo konkurenciju na dodjeli u njujorškom Madison Square Gardenu.

  • 102
    Shares
Čisto da utvrdimo gradivo, za Grammyjevo biračko tijelo ovo je najbolji album 2017. godine. Riječ je dakako i Bruni Marsu i albumu ’24K Magic’

A konkurencija je definitivno bila jaka, kao što su uslijedile i oštre kritike glazbenih medija kako je riječ o najgorim Grammyjima u povijesti. Bruno Mars je pobijedio u čak svih šest kategorija u kojima je bio nominiran, iako su mišljenja gotovo identična da njegov album “24K Magic” nije ni do koljena izdanjima Kendricka Lamara, Jay-Zija, Lorde ili pak Childish Gambinoa. Na Brunu Marsa se gotovo nije ni računalo kao na ozbiljnog favorita, a na kraju je ispalo da je “24K Magic” čista magija, tj. album i R&B album godine, snimka godina, ujedno i s pjesmom godine (“That’s What I Like”), koja je dakako i najbolja R&B pjesma, najbolja R&B izvedba, uz što je “24K Magic” proglašen najboljim i u kategoriji Best Engineered Album izvan klasične glazbe.

Justin Vernon iz Bon Ivera stoga je samo netko tko je bez dlake na jeziku prokomentirao ishode, a jedan od njih je i da su “Grammyji opet ozbiljno dokazali kako ih ozbiljni glazbenici i dalje ne trebaju uzimati za ozbiljno”, a također se okomio i na Neila Portnowa, predsjednika Recording Academy, zbog dvoličnosti: “Predsjednik Grammyja je rekao ženama da iskorače, a potom su muškarci dobili sve glavne nagrade osim jedne.” A treba podsjetiti kako je Portnow, prošle godine nakon dodjela  morao objašnjavati kako nema rasne diskriminacije na Grammyjima, obzirom da su nekoliko godina zaredom Grammyji za albume godine odlazili u ruke bijelim glazbenicima.

Chris Richards iz Washington Posta zaključio je kako je Grammy još jednom pokazao figu hip-hopu, otvorivši članak s Jay-Zijevim citatom iz 2002. godine kad je bojkotirao dodjele Grammyja uz objašnjenje: “Mislim da nisu iskazali pravo poštovanje hip-hopu”. 16 godina kasnije, može se zaključiti da ne samo da to poštovanje nije došlo, već je u pitanju još veća uvreda, a možda i grammyjevska osveta Jay-Ziju. Naime Jay-Z je vodio s čak osam nominacija i otišao je kući praznih ruku. Među nominacijama za album godine nikad do sada se nisu našla tri albuma hip-hop izvođača. Ove godine su to bili Jay-Z, Childish Gambino i Kendrick Lamar, čiji je “Damn” već po izlasku bio proglašen klasikom, kao što ga je i Rolling Stone na godišnjoj listi proglasio albumom godine. Sva tri izvođača i njihove uratke pomeo je “24K Magic”, tj. “kolekcija prekomjerno isploranog higijenskog funka Brune Marsa”, kako je to opisao Richards postavljajući ispravno pitanje: “Kad će Grammy konačno shvatiti da je rap glazba dominantni pop idiom našeg vremena?” zaključujući kako famozna Recording Academy s Portnowom na čelu očigledno misli kako je genijalac Lamar dobar za bustanje televizijskih rejtinga, ali mu se ne može dati priznanje kao glazbeniku.

Zbog takvog ishoda i nipodaštavanja hip-hopa preko leđa Brune Marsa od strane Akademije, čije pirove pobjede su de facto kolaterala, u post festumu 60. dodjele glazbenih nagrada u drugi plan su došle i sinoćnje izvedbe iz Madison Square Gardena, među kojima je najviše pažnje pobudila izvedba pjesme “Praying” pjevačice Keshe, koja je svojom osobnom ispovjedi o menadžeru koji ju je iskorištavao iskoračila kroz #metoo pokret. No i u slučaju #metoo pokreta, teško je reći da Justin Vernon nije u pravu, jer dat je prostor za odašiljanje poruke na dodjeli, no kad je riječ o glavnim nagradama jedino je Alessia Cara dobila Grammyja za najbolju novu umjetnicu, dok su sve ostale išle u ruke muškim kolegama. Show kao show će brzo pasti u zaborav, ali u godišnjim Grammy almanasima 2018. godina će izgledati kao ‘business as usuall’, dakle bez značajnih iskoraka u dosadašnjoj politici dodjela.

Što se pak tiče rocka, i tu je bilo nesuglasica tko treba odnijeti kući zlatni gramofon. Možda je najpravičniji izbor to što je  “Sleep Well Beast” The Nationala najbolji album alternativne glazbe, zatim “A Deeper Understanding” grupe The War On Drugs najbolji rock albumom i “The Nashville Sound” iza kojeg stoje Jason Isbell And The 400 Unit najbolji americana album, no proglasiti “You Want It Darker” pokojnog Leonarda Cohena najboljom rock izvedbom potpuno je van pameti.

Dijeljenje nagrada po zaslugama okrznulo je i kategorije najbolje plesne/elektronske glazbe. Pošto Kraftwerk nije dobio Grammyja kad je trebao dobiti (tj. prije 20-30 godina), njegov “3-D the Catalogue” proglašen je najboljim albumom plesne/elektronske glazbe, čime je načinjena nepravda spram LCD Soundsystema i povratničkog albuma “American Dream”, pa bi se dodjeljivanje Grammyja grupi Jamesa Murphyja u kategoriji najbolje plesne snimke za pjesmu “Tonite” moglo okarakterizirati kao drugo utješno nagrađivanje u toj kategoriji.

Za kraj možda je najbolje parafrazirati Justina Vernona i zaključiti: Apsolutno bez uvrede Grammyju, ali vi nas stvarno zajebavate.

  • 102
    Shares

Zadnje od Komentar

Idi na Vrh
X