Kada čovjek zakorači u malo ozbiljnije godine, sve mu više počinju značiti stvari koje uvijek ostaju iste, stvarajući trenutnu poveznicu s nekim jednostavnijim, nevinijim i ljepšim vremenima.
Među te stvari, barem potpisniku ovih redaka, spadaju i albumi škotske indie institucije Belle and Sebastian, gotovo nepromijenjeni od sredine devedesetih i dana kada su kao od šale izbacivali klasike poput “If You’re Feeling Sinister” i “The Boy with the Arab Strap”.
“Naše ljudske probleme” Stuart Murdoch i društvo krenuli su riješiti baš svime što ste dosad mogli pronaći ne samo na njihovim pločama, već i onima skoro čitave škotske indie scene još od post punka i njegovih heroja tipa Orange Juice ili The Associates. “Everything is Now (Part Two)”, “Too Many Tears” i “I’ll Be Your Pilot” lijepi su folk-pop komadi koji mjestimično zalutaju i u psihodeliju Haight-Ashburyja, odnosno na teritorij koji s mnogo više tempa i energije zauzimaju “Show Me The Sun” i “Cornflakes”.
Manje naslušanim fanovima Franz Ferdinanda priličan bi šok mogla predstavljati “Poor Boy”, pjesma koja će im otkriti da je spoj disca, alternativnog rocka i indie elektronike kojim ih u zadnje vrijeme oduševljava njihov omiljeni bend zapravo star dvadesetak godina, ako ne i više. Iz “Fickle Season” i “Sweet Dew Lee” proviruju Lennon i McCartney, dok “Best Friend” i “The Same Star”, ponajprije zahvaljujući vokalu Sarah Martin, zvuče kao izgubljene stvari The Supremesa.
Mnogo važnije, album izvorno objavljivan u obliku EP-jeva “How To Solve Our Human Problems part 1,2 & 3” ponovno donosi i nekoliko stvarno odličnih pjesama. “We Were Beautiful” otvara nešto nalik uvodima u hitove s jedinog dobrog albuma Davida Graya (“White Ladder”), ne bi li se prvo nakratko pretvorilo u “Desert Rose” eru Stinga, a potom i u jedan od njihovih najljepših refrena. Drugi veliki moment ploče je blago pomaknuta pastorala “A Plague On Other Boys” koju je moguće promatrati kao još jednu u nizu glazbenih posveta ludom dijamantu Sydu Barrettu. Čak se ni u tekstovima ništa previše bitnog ne događa – “We Were Beatuiful” progovara o krizama srednjih godina, no Murdocha i dalje najčešće srećemo dok promatra onu koju voli kako odlazi s drugim.
Ocjena: 7/10
(Rough Trade, 2018.)