Tek treća službeno objavljena snimka trija Billa Evansa s Eddijem Gomezom i Jackom DeJohnetteom koncertni je zapis sjajnog zvuka s pedesetak godina starog nastupa u nizozemskom Hilversumu.
Iako je ograničeno izdanje na vinilu objavljeno na dan prodavaonica ploča u travnju i otad rasprodano, na digitalnu i CD verziju novopronađenog live albuma trija jazz slavnog pijanista Billa Evansa, s basistom Eddiejem Gomezom i bubnjarom Jackom DeJohnetteom, snimljenog 22. lipnja 1968. u Hilversumu u Nizozemskoj, morali smo pričekati sve do rujna.
Riječ je o tek trećoj službeno objavljenoj snimci ovog trija, a izdala ju je etiketa Resonance Records koja je lani objavila i dvostruki album sličnoga naziva, “Some Other Time: The Lost Session from the Black Forest”, a koji je snimljen samo dva dana prije ovog koncerta, u studiju MPS u njemačkom Villingenu. Ova dva albuma su savršeno kompatibilna, a ta rijetko zabilježavana formacija (jedina preostala njihova snimka je ona s festivala u Montreuxu održanog tjedan dana ranije), koja je trajala tek pola godine, jednako dobro funkcionira u studiju i pred (u ovom slučaju malobrojnom) publikom.
Raskorak između datuma izdavanja albuma “Another Time” na ploči i digitalno/na CD-u izdavač objašnjava nečime što naziva pričom s elementima “međunarodne špijunaže” u kojoj je Resonance Records pribavio prava za objavljivanje novopronađene snimke, ali je u međuvremenu i druga diskografska kuća uspjela doći do snimke, pa je došlo do prave utrke s vremenom kako bi službena verzija bila objavljena prije bootlega. Tako je u velikoj žurbi otisnut ograničen broj vinilnih primjeraka, koji je ubrzo razgrabljen, a svi koji ga nisu ulovili na vrijeme bili su prisiljeni pričekati redovno izdanje koje je uslijedilo normalnim tijekom.
Album donosi devet pjesama u kojima sva trojica glazbenika dobivaju šansu zablistati. Dugogogodišnji Evansov suradnik, portorikanac Gomez to najviše čini sjajnim solom na “Who Can I Turn To?”, te na standardu “Embraceable You”, a DeJohnette cijelo vrijeme plete finu maglenu mrežicu ritma da je teško povjerovati kako je riječ o istom čovjeku koji će samo godinu dana kasnije ući u legendu kada će s Milesom Davisom snimiti genijalnu električnu fusion zvijer zvanu “Bitches Brew”. Evans je pak, naravno, s Milesom svirački, a dijelom i autorski, radio na njegovom drugom neusporedivom remek-djelu, “Kind of Blue” i ostat će vjeran toj estetici do kraja karijere prerano okončane nesretnom smrću u ovisnosti u pedeset i prvoj godini.
“Another Time” je još jedan nevjerojatan pronalazak producenta i jazz detektiva Zeva Feldmana na kojemu uz sjajne pobočnike Evans još jednom dokazuje svu dubinu svog izričaja, a visoka kvaliteta zvuka ove snimke ovaj album čini izrazito vrijednim doprinosom Evansovoj diskografiji.
Ocjena: 8/10
(Resonance Records, 2017.)