Prošli vikend na domaćoj medijskoj sceni bili smo izloženi nečemu što je redakcija jedne komercijalne televizije nazvala istraživačko, eksperimentalno novinarstvo.
Novinarka emisije u kojoj voditelj u eteru na glavu stavlja gaće inscenirala je navodno krađu mobitela na kojima se nalaze njene inkriminirajuće fotografije te ih je u suradnji s još jednim medijskim divom plasirala preko interneta. Navodno je mjerila kojom se brzinom ta informacija širi. Zvuči ok, ali svi oni koji su se zalijepili za bombastični naslov vidjeli su da je plavuša obučena i da nema govora o nečemu zbog čega se treba ići na ispovijed.
U trenutku kada se ta vijest pojavila i na portalu te iste komercijalne televizije, stvari su poprimile sasvim drugu konturu. Gola novinarka obznanila je da će svoju istinu objaviti upravo u emisiji u kojoj voditelj ima gaće na krivom mjestu, a koja već dva tjedna zaredom iz kasnovečernjeg termina prelazi u takozvani udarni, odmah nakon emisije u kojoj talentirani i netalentirani Hrvati dobivaju svojih 5 minuta slave.
Da stvar bude čudnija i na tom portalu objavljene su te iste fotografije. Iako se na njima ne vidi ništa za pretpostaviti je da će kuća zaštiti svog novinara ako ima imalo naznake bilo kakve nepoćudne inkriminacije. Sve je zagolicalo naciju i svi koji su htjeli saznati istinu morali su se zalijepiti pred TV ekrani i strpljivo pričekati. Na svu sreću istina je došla skoro pa na početku emisije, odmah nakon što je voditelj od sebe napravio ridikula. Prosječnom gledatelju ispričana je priča o istraživačkom novinarstvu u koju teško da je povjerovao itko. Teško je i pomiriti se s tim jer nekako se nameće zaključak da se radilo o gerila marketingu koji je imao za cilj posjesti vas pred mali ekran uz iščekivanje pojavljivanja najmanje bradavice nes(p)retne novinarke.
Kampanja je uspjela? Ako jest, možda i neka nagrada uleti na nekom festivalu. Za kraj voditelju bih poručio da sljedeći put kad odluči staviti gaće na glavu u nos ugura i dvije olovke uz stihove i ritam pjesme „Gate na glavo“ slovenskog kantautora Zorana Predina kako bismo imali pravi doživljaj.