Chui u Tvornici – kad bend pronađe novu publiku, a publika novi bend

Toni Starešinić, Vojkan Jocić i Janko Novoselić zajedno čine grupu Chui koja po mišljenju kritike ima jedan od najboljih albuma u prošloj godini, i koja je upravo došla i do svog prvog rasprodanog koncerta u karijeri.

Chui u Tvornici (Foto: Zoran Stajčić)
Chui u Tvornici (Foto: Zoran Stajčić)

Sinoć je Mali pogon Tvornice kulture bio krcat na predstavljanju hvaljenog, inače, trećeg po redu albuma „Third Sun From The Stone“ grupe Chui. Spomenuti electro-jazz trio na promociji je imao i goste; s gitaristom Joeom Pandurom su započeli svoju glazbeno-svemirsku odiseju, a s basistom Konradom Lovrenčićem su je okončali u uzavrelom plesnom ritmu prije nego li je Vojkan Jocić na saksofonu zasvirao svima poznatu melodiju „Space Oddity“ u čast Davidu Bowieju (ujedno jedan od ljepših tribute poteza Bowieju u gradu ovih dana) kojom je uspješno okončano Chuijevo predstavljanje.

Toni Starešinić (Foto: Zoran Stajčić)
Toni Starešinić (Foto: Zoran Stajčić)

Namjerno koristim termin da je u pitanju bilo prvenstveno predstavljanje grupe Chui, a potom albuma „Third Sun From The Stone“. Naime, bila je ovo prva prilika da u domaćim tj. gradskim okvirima ovaj jazzom protkani trojac izađe pred prubliku koja nije zagrebačka jazz publika, već klupska publika. Dakako da je krug zagrebačkih jazz poklonika postojan i vjeran sceni, no on je premali za bilo kakvu značajnu i dakako širu afirmaciju.

 Janko Novoselić (Foto: Zoran Stajčić)
Janko Novoselić (Foto: Zoran Stajčić)

Chui je pak ušao u medijski fokus u pravo vrijeme za svoj proboj, kao što je i u pravo vrijeme došao domaćoj klupskoj publici koja traži nešto više od DJ-a u klupskom provodu. S trećim album, Chui je dakle jasno profiliran i određen sastav prekaljenih glazbenika okušanih u eksperimentiranju i improvizaciji, ali željnih uzbuđenja izvan jazza, tj. i u plesnoj glazbi. Medijski spin je pak dovoljno odradio da rendez-vous s mladom publikom željnom plesa uspije i da Mali pogon bude rasprodan.

Zašto cijela stvar nije išla u pregrađeni Veliki Pogon, organizatori pravdaju time da je najveći kontigent ulaznica planuo zadnjeg dana. No zašto je možda odmah trebalo planirati pregrađeni veći prostor jest iz razloga što Chui uistinu pozivaju na ples. Riječ je o instrumentalnom sastavu u kojem nitko od glazbenika nema aspiraciju biti frontmen u nekom zabavljačkom smislu. Ukratko, za Chui je važnije imati dovoljno plesnog prostora oko sebe, nego što je to u pitanju event koji trpi natiskanost i vabi pažnju publike prema pozornici.

Vojkan Jocić (Foto: Zoran Stajčić)
Vojkan Jocić (Foto: Zoran Stajčić)

Produkcijski gledanu, Chui jesu bend, ali samo za stepenicu iznad DJ-a, i dobro je da je tako, jer bi Chui ubuduće upravo na svojoj prilagodljivosti mogao izgraditi tu novu nišu, jer bend je obično uvijek zanimljivija opcija od DJ-a. Nije Chui, naravno, jedini na sceni, ali je trenutno solidno razvikan (poput, recimo, ABOP-a) da mu, eto, polazi za rukom okupiti tristotinjak ljudi na jednom mjestu. U usporedbi samo s prijašnjom sezonom, Bacchus jazz bar bio je za solo nastup gornji limit posjećenosti.

Koncert u Tvornici svakako je polučio uspjeh, publika je uživala i svaku skladbu nagrađivala aplauzom, kao što su i Chui uspjeli u svojoj namjeri ‘kuhanja’ laganog uvoda, te postepenog ubrzavanja da bi na kraju sve izgledalo kao punokrvi party. Na kraju krajeva, sve je bilo i složeno kao live party s gostujućim Beat Bustersima koji nisu nastupili kao predgrupa, već kao noćna atrakcija nakon zvijezda večeri.

Bila je to svakako večer pozitivnih pomaka i ako se još jednom rezimira; večer u kojoj je bend pronašao novu publiku i u kojoj je publika pronašla novi bend.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X