Jučer se odvio jedinstveni medijsko-koncertni događaj kojem je autor donjih redaka prisustvovao uživo.
Osam stilski šarolikih izvođača, gomila streamova, još više opreme i kablova, kamermani, tonci… Ukratko, logistička noćna mora. Napetost u zraku bila je golema par minuta prije 18:00 sati u prostoru kompleksa koji nosi naziv HUB385 u kojem je smješten Radio 808. Provjeravalo se je li sve uključeno, radi li svaka aplikacija, ima li zvuka i slike tamo gdje je predviđeno. Za to vrijeme na jednom od ekrana se vidi Darko Rundek kako strpljivo s gitarom u rukama čeka uključenje uživo s Brača na kojem se nalazi. Voditeljski par Nora Krstulović i Goran Pirš Piro utvrđuju svoje uloge. Ilko Čulić komunicira sa svima u produkcijskom timu i čeka potvrde da su svi spremni. Trenutak pred zajedničko kretanje u avanturu. Trenutak kad jedna mala radio stanica preuzima na sebe ulogu prijenosa uživo na kakav se u ovim posebnim uvjetima ne usuđuju ni mnoge televizijske kuće.
Na Ilkov znak sve je u pogonu. Krstulović i Piro kreću s predstavljanjem „Dana pobjede“, Rundek s Brača glazbeni dio otvara s antifaštičkom himnom „Ay Carmela“, a u Zagrebu istu tu pjesmu preuzimaju Dr. Obi i Anja G. u svojoj live-act dub izvedbi. Prvi koji potom nastupaju u formaciji benda su ZMaJ iz Virovitice. Ako se povuče paralela s grupama Chui i Kozmodrum kao najisturenijim predstavnicima novohrvatske fuzije jazza s plesnom glazbom, onda se nameće i zaključak kako su ovi Virovitičani dosad nepravedno bili zapostavljeni u cijeloj priči, a što je dobrim dijelom ispravljeno s jučerašnjim javnim nastupom.
Nakon toga Koolade nastavlja s dizanjem plesne tenzije, a Krstulović i Pirš sve opušteniji i bolji u najavama dok cijeli taj show uživo ne gubi ni minutu tijekom izmjena izvođača. Satnica se poštuje ‘na nož’. U 20:20 sati prostor zauzima Plesač sporog stepa, bend kojeg vokalno i na mandolini predvodi Max Juričić. Svojom kružnom formacijom oko monitora na podu kao da su cijelo vrijeme ložili nevidljivu vatru dobrog raspoloženje, a svaku pjesmu ispraćali su aplauzima fanovi preko Zoom aplikacije. Max je pozdravljao i pričao s nekima u pauzama između pjesama. Na neki čudan način oživljena je koncertna atmosfera na daljinu. Taj čujni i vidljivi feedback bio je onaj bitan detalj koji nedostaje svakom tko svira preko streaminga u ovo pandemijsko vrijeme. Taj feedback od ne pretjerano puno ljudi bio je sasvim dovoljan katalizator za prevariti čula i da zaživi osjećaj pravog pravcatog nastupa uživo pred publikom, da krenu prve sviračke i pjevačke kapljice znoja i uroni u glazbu, jer je iluzija zaživjela dovoljno jako.
Saru Renar obuzeo je sličan osjećaj. Uživljena u pjesme, nije ni primijetila kad je mikrofonom razmrljala šminku na ustima, kao ni koliko je vrijeme brzo prošlo i da neće imati vremena predstaviti još jednu novu pjesmu na kraju. Završnica je u najblažem smislu kazano bila kraljevska. Prave adrenalinske svirke su isporučili prvo Kozmodrum, a potom Šumski.
Za nekog tko posebno voli glasne svirke uživo s bubnjarem koji ne štedi snagu i time tjera sve u bendu da se poglasne, Šumski su mi bili točka na ‘i’ Dana pobjede. Praskavo i glasno. Precizno u uvodnoj „Partizani“, kaotično i psihodelično u završnici jedne „Prijatelji se sele na selo“ i posebno katarzično u posljednjoj „Zidovi“, pjesmi koja se obračunava s nekim novim fašizmima.
Dan pobjede u organizaciji Radija 808 i Pozitivnog ritma bilo je petosatno iskustvo u kojem su učestvovali ponajbolji domaći glazbenici i sastavi, uz to i konceptualni maheri. Ekipa koju rado nazivamo ‘svjetski, a naše’ i nažalost oni kojima su i dalje uglavnom zaključana vrata hrtvatskih mainstream kanala. Dan pobjede je bila pobjeda na više nivoa (ili floorova). Pobjedu nad fašizmom su obilježili izvrsni umjetnici. Može se reći da je iznjedrena i pobjeda na koronom u jednom novom glazbeno-vizualnom formatu koji dosad nije zabilježen ni u svjetskoj produkciji, a došao je od strane inventivnih domaćih entuzijasta koje je zanimalo što mogu najviše pružiti s tehnologijom koja im je na raspolaganju.
Ukratko, bio je to jučer ne samo najkvalitetniji program uživo u ovoj državi, već i najvažniji kad je riječ o sceni, budućnosti strimovanih live nastupa kao i pravom i iskrenom, bez fige u džepu, obilježavanju jednog važnog datuma nove evropske povijesti kojeg vladajuće strukture ove zemlje godinama umanjuju i guraju pod tepih.