Premda kao i većina džezista svira u brojnim formacijama, trubač i krilničar Davor Križić je, da tako kažemo, svoje ja deset godina pronalazio u Boilersima, da bi nakon njihova razlaza kao novi vlastiti sastav pokrenuo Davor Križić Experiment.
Četverogodišnje eksperimentiranje bez nosača zvuka, s brojnim promjenama članstva, dovelo je do istoimenog dugosvirajućeg prvenca na kojem, uz Križića, Experiment čine tenor saksofonist Saša Nestorović, trombonist Luka Žužić, gitarist Elvis Penava, pijanist Joe Kaplowitz, kontrabasist Zvonimir Šestak i bubnjar Kruno Levačić. Experiment je mjesto za eksperimentiranje, kreativan susret glazbenika raznih generacija, okružje za isprobavanje vlastitih skladbi, veli Križić koji sklada samo onda kada dobije nadahnuće, što, dodaje, nije često.
Od sedam skladbi na CD-u njegove su tri. Uvodni funky jazz „Davor’s Tune“ odrješito jasne, melodiozne glavne puhačke linije zavaravajući je putokaz, budući da opći ugođaj cjeline nije onaj poletnog napredovanja, nego pomalo zabrinutoga meandriranja. Postavljen sredimice, njegov „Some Blues IV“ žustro brza ponešto vrludavijim stazama, dok zaključni „Echoes of a Dream“ – doista sanjan i zapisan po buđenju usred noći, kaže Križić – neočekivano, ali skladno izmjenjuje lijeno ljepljivi sa življim njuorlianskim zvukom, vazda spajajući vedro i duhovito s melankoličnim i sjetnim, optimistično s pesimističnim. Takva se nota neodlučnosti i nemira (bi/ne bi, hoću/neću, veseo sam/tužan sam, teško mi je/lako mi je, lebdim/u kalu sam), čitajmo je ili čujmo kao odraz, glazbenu sliku duševnog stanja pojedinca u današnjem društvu, provlači čitavim albumom, s nešto više zebnjama pritisnutog, ekspresionistički istrzanog, sablasnom noćnom maglom zastrtog zvukovlja u pomalo filmskima „Black Widow Robes“ i „New Dimensions of Living“ te malne doorsovskoj („The End“) „Relinquishing“ Joea Kaplowitza i „(In Love with) Everything“ Elvisa Penave.
Unatoč spomenutom dočaravanju nespokoja, sama svirka Experimenta itekako je odlučna i sigurna. Osim općom atmosferičnošću, „Davor Križić Experiment“ možda je ponajviše obilježen uglavnom bolno prepuknutim zvukovima glazbala trojice puhača, napose Križića i Nestorovića, koji izražajno i nesputano plutaju od slobodnog leta, preko elegičnog zazivanja do krkljavog grčenja, odozgo, dok Levačić odozdo neumorno istražuje, razlama i podbada, izaziva poticajno i nepredvidljivo, no nikad nametljivo. Između bubnja i puhača ugniježđeni su diskretno funkcionalni, pouzdani, elegantni kontrabas, klavir i gitara, od kojih je prvi praktički nezamjetan, dok drugo dvoje povremeno izlaze maestozno odmjerenim solima, Kaplowitz sigurno, razigrano i melodično, Penava gotovo strepeći od iskoraka u prvi plan.
Album čvrstoga zvuka u produkciji Hrvoja Nikšića i Davora Križića snimljen je u zagrebačkom Vip Clubu gdje sastav ponedjeljcima i svira za javnost i gdje je koncertom 2. prosinca promovirao CD i zatvorio ovogodišnji 10. Vip Zagreb Jazz Festival.
Ocjena: 9/10
(Aquarius Records, 2014.)