Britanski miljenici domaće publike vratili su se u Zagreb s novim albumom ‘Violence’.
Depeche Mode. The Bed Seeds. The Sisters of Mercy. The Cure. The Mission.Violent Femmes. U2. The Cult. New Order. The Smiths. Swans. Pixies. Public Image Ltd. The Velvet Underground. Sonic Youth. The National. Bauhaus. Joy Division. The Jesus and Mary Chain. The Cramps. Cocteau Twins. Talking Heads.
Zapravo je vrlo jasno zašto je Zagreb popušio Editorse. Svo ono post punk zvukovlje koje se desetljećima u grad slijevalo iz baze na Jabukovcu, Editorsi su prigrlili i nimalo diskretno ukomponirali u vlastitu glazbenu energiju koje je, doduše, sinoć u Tvornici na trenutke i nedostajalo. Taj nasljedni genetski kôd zagrebačke publike, koja je oduvijek bivala privučena gothic manirizmima, prohladnom ritmičkom podlogom i frontmenima koji gaje imidž samouvjerenih, tvrdoglavih i emotivnih luzera, jučer je još jednom učinio da dvorana bude rasprodana na tko zna kojem već po redu koncertu Editorsa u Zagrebu.
Karizmatičnost. Kalkulirana pozerština. Katarzičnost. Emotivnost. Pop(ulizam). Sing-along momenti. Plesni ritam. Nasmiješena melankolija Toma Smitha. Neusiljeno povezivanje s publikom.
Karakteristike koje pale valjda svuda na svijetu. Struktura pjesama Editorsa, koje se temelje na jednostavnim i upečatljivim melodijskim linijama i riffovima s efektnim i repetitivnim refrenima, stvorilo je od petorke iz Birminghama neupitnu koncertnu atrakciju. Znalačko gradiranje tempa, izleti u raskošnu grandioznost u maniri Sigur Rosa te baladno smirivanje lopte u strateškim trenucima, natjeralo je publiku u Tvornici da kolektivno vrišti i na najbenignije detalje, recimo nakon svakog Smithovog „Hfala!“.
Ruke u zraku. Fanatično pjevanje refrena. Gužva. Znoj. Euforija. „Papillon“. „Blood“. „Munich“. „Sugar“. „Eat Row Meat“. „The Racing Rats“.
Turneja dugo traje, a pred njima je još poprilično termina. Pa se, eto, dogodio jedan dan kad je, ruku na srce, publika bila u boljoj formi od benda. No, situacija je bila na strani Editorsa, koji su već valjda naučili da i ako nisu na 100 posto, u Zagrebu mogu računati na ekstazu. Provod nije doveden u pitanje, Tvornica je bila napunjena nabrijanim fanovima. Došli su po „Papillon“ i ostale hitove, euforično su primili i one svježe s aktualnog albuma „Violence“, poput odlične naslovne ili adrenalinske „Magazine“. Oko sat i pol koncerta u Tvornici iznjedrilo je zavidne količine feel good atmosfere, no očekivani trenutak grupnog gubljenja razuma nekako je izmigoljio. Za finalni happy ending nedostajala im je koja sekunda…
October Drift.
Predgrupa. Britanci. Mlađa, razigranija, bučnija i ubrzanija verzija Editorsa. Za razliku od zvijezda večeri, na pozornicu Tvornice došli su s punim baterijama.
*Zahvaljujemo se portalu Sound-report.com na ustupljenim fotografijama.