Dozvoljeni četvrtak još jednom se potvrdio kao najbolji glazbeni program u gradu, kao da je to još uopće potrebno.
Listopadski Dozvoljeni četvrak u Vintage Industrial Baru pohodili su zagrebački Felon, beogradski E-Play i Bernays Propaganda iz Skopja, tri benda koja ovdašnja publika ne viđa dovoljno često.
Večer je otvorio Felon. Denis se vratio sa solo turneje tek večer ranije na koncert u Vinylu, a Ivan i Tena sa zapodnoeuropske turneje s Vlastom Popić (22 dana, gotovo jednako toliko koncerata) tjedan dana ranije kada su u Attacku nastupili sa odličnim post-punkerima iz Szegeda, Umreti Fit. No, ako su ih turneje i umorile, to se na nastupu Felona nije osjetilo. Tena ih je najavila kao “najbolji bend na svijetu, koji samo ima problema s tehnikom, parama i međuljudskim odnosima.” Najbolji bend na svijetu vjerojatno ipak nisu, ali su u svakom slučaju odlični. Denisov jedinstven poetski i glazbeni izričaj jednako dobro funkcionira u bendu kao i ogoljenim solo nastupima, a vječna uhodanost prvotne Vlastine postave izvrsno je ilustrirana izmjenama na instrumentima (Ivča i Tena prvo su zamijeniji mjesta na bubnju i gitari, a zatim je gitaru uzeo Riža, a Tena bas). Stvar je kulminirala izvrsnom izvedbom “Zagreba”, a cijeli nastup probudio je velike nade u novi album Felona o kojemu se već neko vrijeme šuška.
Nakon Felona nastupio je beogradski E-Play, čiji je nastup bio neobično neujednačene kvalitete. U najboljim trenucima bend kombinira prošlost (EKV) i sadašnjost (primjerice Obojeni program) srpske scene sa novim zvukom zemlje, ali i svijeta, jer u najboljim trenucima zahuktava mračnu atmosferu nalik na, recimo, The Savages. U drugim, pak, trenucima čini se da bendu nedostaju maštovitije gitarske dionice da bi se stvar podigla na onu pravu razinu. Glavni posao u bendu ipak obavljaju Maja i bivši bubnjar Ramba Amadeusa, Trut, a njihova interakcija može zadovoljavajuće nositi veći dio nastupa, ako već ne cijeli materijal.
Sinoćnji će se nastup makedonske Benarys Propagande pamtiti kao prvi u novoj postavi, bez bubnjara, a unatoč određenoj skepsi s kojom je od jednog dijela publike dočekan, svakako ga se mora proglasiti uspješnim. Južni krak Moonlee Recordsa buči koliko i svi ostali bendovi s etikete, a Denijevi elektronski beatovi prirodno se sljubljuju sa (post)pankerskim, prvenstveno Vaskovim, nasrtajima iz pojačala, kao i Tininom upečatljivom vokalnom izvedbom. Nova postava predstavila se demo EP-jem “Zdravo mladi”, a kako stvari stoje, sudeći prema živom nastupu, svakako zvuči uvjerljivo i ima itekako smisla razvijati zvuk u naznačenom smjeru, stoga ćemo i njihov novi album okvirno najavljen za proljeće, sa zanimanjem čekati.
Dozvoljeni četvrtak provjereno je najbolji indie program u gradu, ali publika je to u dosadašnjih osam izdanja od preko dvadeset bendova ionako dobro naučila, pa o tome valjda ne treba više nikome pričati.