Greaseballs u Vintage Industrial Baru – Vincent Gene i briljantin

Duhovi Genea Vincenta, Elvisa Presleyja, Blue Moona i Kulušića u subotu su opsjedali Vintage Industrial Bar u kojem je zagrebačka petorka Greaseballs promovirala svoj, s nekoliko desetljeća zakašnjenja, nedavno objavljeni prvi album.

Greaseballs u Vintage Industrial Baru (Foto: Roberto Pavić)

Premda se u publici tiskalo puno nekadašnjih klinaca s kokoticama, a set-listom dominirale pjesme napisane krajem osamdesetih, ova je vremešna rockabilly banda 90-ak minuta dugim nastupom jasno pokazala da ne misli igrati na kartu nostalgije, već i dalje spadaju među svirački najmoćnije sastave na sceni.

Uvod u koncert protekao je u hitovima iz mladih dana rock’n’rolla, poslije čega se na pozornicu popela predgrupa, riječki rockabilly tradicionalisti The River Sharks. Riječ je o trojici vrhunskih instrumentalista kojima je teško naći zamjerku kada izvode covere, ali njihovom autorskom materijalu nedostaje originalnosti, osobnog pečata kojim bi privukli i one koji slušaju glazbu nastalu i nakon 1960. godine.

Greaseballsi takvih problema nemaju pošto je Davor Viduka skladatelj u jednakoj mjeri inspiriran rockabillyjem i punkom, što ne dokazuju samo obrade Ramonesa („KKK“) i The Clasha (izvorno Sonny Curtisova „I Fought The Law“), nego i žešća, prljavija čitanja „Male Sue“ ili „Runawaya“. To ih dodatno približava velikim Stray Catsima čiju su „Rumble In Brighton“ pretvorili u jedan od vrhunaca večeri. Zahvaljujući „Starom vlaku“, „Večeras“ i „ABS“ Danila Šerbedžije skoro da ih možemo smatrati garage rock sastavom, u „Daj daj daj“ čuju se utjecaji britanske invazije šezdesetih, a čak i stvarno previše puta obrađivanu „16 tona“ uspjeli su malo osvježiti surf gitarama.

Greaseballs u Vintage Industrial Baru (Foto: Roberto Pavić)

Iz svakog tona ili pokreta članova grupe dalo se naslutiti koliko guštaju u ponovnom okupljanju i činjenici da su konačno dočekali album o kojem su sanjali još kao tinejdžeri. Koncert je tako na trenutke izgledao poput velikog partyja ili sessiona za frendove, posebno kada se Vjeranu Plavčiću za mikrofonom pridružio Tomfa iz Kawasakija u „Baj Baj Baj“.

Osim spomenutih Blue Moon „survivora“, u Vintageu se okupio i zavidan broj mlađih koji su se na Eddieja Cochrana i Chucka Berryja navukli kada su rat i promjene glazbenih trendova već dokrajčili većinu predvodnika zagrebačkog rockabillyja, kao i „scenestera“ željnih da se na vlastite oči i uši uvjere ima li pokrića za silne mitove i legende nastale nekih davnih, nagužvanih i zadimljenih večeri u Kulušiću. Greaseballsi su im u subotu s lakoćom dokazali da ima, čak i 26 godina kasnije.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 kune.

Hvala vam.

1.00 HRK 5.00 HRK 10.00 HRK 20.00 HRK 50.00 HRK 100.00 HRK 200.00 HRK


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X