Ivan Grobenski u Močvari – u vremenu novih početaka

Većinu minimalističkog koncerta gradio je zvuk električnom gitarom i sekvencerom stvarajući ozračje koje bi se moglo najbolje okarakterizirati pristupom kakav je Neil Young imao tijekom kreiranja filmske glazbe Jarmuschevog noir klasika ‘Dead Man’ – masni i iskričavi gitarski premazi kao da su stvarali crno-bijele konture naše stvarnosti.

Ivan Grobenski u Močvari (Foto: Vedran Metelko)

„U ovo vrijeme svaka pjesma dobija drukčije značenje“, izjavio je Ivan Grobenski u jednoj pauzi između pjesama na sinoćnjem solo koncertu održanom u zagrebačkoj Močvari, u kojoj je bio podjednaki broj posjetitelja i dućanskih lutki koje ‘se brinu’ za razmak. Novi val zaraženih u gradu i državi utjerao je strah u kosti mnogim potencijalnim posjetiteljima koncerata, pa bi se moglo kroz zube procijediti da je koncert Grobenskog još bio i dobro posjećen obzirom na situaciju za koju je teško donositi bilo kakva predviđanja za najskoriju budućnost.

Tako je prije izvedbe pjesme „Let’s Talk About Powerty“ Grobenski u duhu novih značenja rekao: „Hajmo pričati o siromaštvu koje nas čeka nakon ovoga“, a slične spontane opaske je imao i za svoje pjesme s albuma „Lessons In Life And Love“ i „On Death & Other Problems“, što o depresiji, što o tjeskobi, što ‘roditeljima na prodaju’.

Ivan Grobenski u Močvari (Foto: Vedran Metelko)

Većinu minimalističkog koncerta gradio je zvuk električnom gitarom i sekvencerom stvarajući ozračje koje bi se moglo najbolje okarakterizirati pristupom kakav je Neil Young imao tijekom kreiranja filmske glazbe Jarmuschevog noir klasika „Dead Man“ – masni i iskričavi gitarski premazi kao da su stvarali crno-bijele konture naše stvarnosti. Povremeno je bio potpomognut trombonskim solima Hrvoja Štefanića koji se ujedno posebno iskazao klavirskom pratnjom posljednjeg singla „Siromahi i lazari“ kojim je Grobenski prije dva tjedna najavio istoimeni novi solo album.

Ivan Grobenski u Močvari (Foto: Vedran Metelko)

Štefanićeva pratnja na spomenutoj pjesmi bila je ujedno i kulminacija večeri sudeći po duljini aplauza i odobravanju publike, jer malo je reći da je oduševio prisutne, ujedno i samog Grobenskog u toj premijernoj izvedbi koja se dakako razlikuje od originala. Nakon toga koncert je zatvoren singlom „Črna megla“ koja je prošlog mjeseca bila prvi predstavljeni singl s nadolazećeg materijala, album koji će po svoj prilici biti prvi kojeg je Grobenski otpjevao na materinjem jeziku i koji bi se u zvuku mogao nazvati svojevrsnim podravskim bluesom.

Bis je pripadao obradi Gil Scott-Hernonove „Beginnings“ koju je Grobenski izveo upečatljivo na način kako to može samo pravi predani poklonik. Naravno koliko god kao kontrapunkt zvuči činjenica da se koncert zatvara pjesmom „Počeci“ (umjesto da se njom počne) ipak je ona došla kao logični završetak koncerta u „vremenu u kojem svaka pjesma dobiva drukčiju konotaciju“. Nedvojbeno je da živimo vrijeme novih početaka i da to sa sobom nosi određenu tjeskobu, pa je i taj „Beginnings“ zvučao kao glazbenikov pozdrav publici uz najbolje želje do nekih manje turobnih vremena.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X