Iz tiska je izašao novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa, najstarijeg domaćeg filmološkog časopisa koji već više od 20 godina sa znanjem i strašću donosi tekstove o svim aspektima filmske umjetnosti.
Zimski broj (84) donosi tematski blok o filmskom snimanju, nastao u suradnji s gostujućim urednikom, akademskim snimateljem i fotografom Jasenkom Rasolom: o snimanju „Živih i mrtvih“ (za što je, s Mirkom Pivčevićem, primio Zlatnu arenu) i brojnim kreativnim i praktičnim rješenjima koja je pritom morao primijeniti piše akademski snimatelj Dragan Marković; Dinka Radonić i Maja Midžor donose studije o znamenitim redateljsko-snimateljskim parovima Godardu i Coutardu te Bergmanu i Nykvistu, a Krešimir Mikić raspravlja o postojećem svjetlu (available light), ali i o povijesti široke primjene svjetla u igranom filmu.
U rubrici “Hrvatski film” Stjepan Lacković i Arsen Oremović osvrću se na višestruke, identitetske, propagandne i dr. uloge audiovizualnih djela u legitimiranju političkih režima socijalističke Jugoslavije i neovisne Hrvatske, podsjećajući nas i na neke primjere namjenskih žanrova, poput glazbenih spotova s početka 1990-ih.
Novi Ljetopis u izboru odgovornog urednika Hrvoja Turkovića donosi i ulomke iz knjige najuglednijeg svjetskog povjesničara animacije Giannalberta Bendazzija o pioniru latinskoameričkog i svjetskog dugometražnog, nijemog i zvučnog, animiranog filma Quirinu Cristianiju koji je stvarao u nizu žanrova poput sportskog i političko-satiričkog filma, no čiji opus donedavno nije bio primjereno valoriziran dijelom i zbog izgubljenosti najvećeg broja njegovih djela. Autor teksta piše o najpoznatijim Cristianijevim filmovima „Peludópolis“ i „El Apóstol“, kao i o drugim aspektima Cristianijeve karijere, poput utjecaja na Zagrebačku školu crtanog filma putem suradnje s Bogoslavom Petanjekom.
Već tradicionalno, novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa prikazuje i filmske festivale, kinorepertoar kroz čak 12 recenzija, a nakon dugo vremena i jedno značajno DVD izdanje – ono s filmovima Tomislava Gotovca. Također tradicionalno, s ovim se temama ukoštac hvataju podjednako iskusni kritičari (Janko Heidl, Boško Picula, Josip Grozdanić) i oni najmlađe generacije, poput Višnje Vukašinović, Ante Pavlova, Karle Kovačević, Milana Završe i dr.
Naposljetku, o knjigama „Krava na Mjesecu: filozofija znanstveno-fantastičnih horor filmova“ i „Dušan Vukotić – zaboravljeni vizionar“ pišu Ljubiša Prica i Janko Heidl, o časopisu „Filmonaut“ Lucija Klarić, a Ana Đordić metodički razlaže film „Neka uđe onaj pravi“ i njegovu moguću primjenu u srednjoškolskoj nastavi.
Novi broj (84) po cijeni od 50 kuna možete naručiti na www.hfs.hr. Na istoj poveznici dostupni su i prethodni brojevi po promotivnim cijenama, kao i akcijska godišnja pretplata.
Ljetopis je moguće i osobno kupiti na adresi Hrvatskog filmskog saveza, Tuškanac 1, Zagreb te u knjižari Vuković & Runjić, Teslina 16, Zagreb