Jan Kinčl & Regis Kattie ‘In Plain Sight’ – francuska veza

Album ‘In Plain Sight’ označava početak diskografske suradnje između hrvatskog deep house producenta Jana Kinčla i francuskog jazz klavijaturiste Regisa Kattieja, a obzirom na rezultat, treba uputiti parafraziranu nadu u stilu one stare filmske izreke da je to ujedno i početak jednog divnog glazbenog prijateljstva i da će iz njihovog glazbenog labosa ubuduće izlaziti još albuma.

Jan Kinčl & Regis Kattie ‘In Plain Sight’

Regis Kattie se iz francuskog Aimensa 2010. doselio u Zagreb, a s Kinčlom se upoznao prije dvije godine. Iako su i jedan i drugi ‘bili svatko u svom svemiru’ pronalaze zajednički jezik u ljubavi prema acid jazzu, Chicago houseu, Detroit technu, ali i klasičnoj instrumentalnoj glazbi, te kreću u zajedničke improvizacijske eksperimente. Dakle, nošeni idejom da u elektronički ritam plesne ugode unesu svojevrsni džezistički način razmišljanja, a ne samo da utkaju jazz elemente.

„In Plain Sight“ upravo uokviruje te prijepore. Kao što i ime albuma sugerira, to je uradak koji (ako i nije nastao ‘na licu mjesta’) glazbeno prodire u slušateljske pore poput live acta koji se upravo događa. To je album koji zorno bilježi glazbenu komunikaciju između Kattieja i Kinčla. Unutar njega su propitivanja i odgovori. To je jedno zajedničko putovanje u kojem kad biva uhvaćen duendo, onda i ograničavanje minutaže potpuno pada u drugi plan. A to je i odlika ovog prvijenca, gotovo svega pet glazbenih brojeva (ako se izuzme jednominutna minijatura „G’s Cycle Encoure Cut 01“ snimljena uživo u zagrebačkom klubu Pločnik), od kojih su čak četiri u prosjeku dugački po deset minuta. I dakako, u svakom je naglasak na momentu kreiranja plesnog house ambijenta uživo. Kao da su željeli iz kombinacije izbaciti primisli o postprodukcijskom lickanju i laštenju, već su bili fokusirani na take-ove i birali one u kojima ima najviše duše.

Jasno na to upućuje i trinestominutno otvaranje albuma s „You Never Told Me Parts 1&2“, skladbom koja je uživo snimljena u pulskoj Galeriji Cvajner, gdje i žamor neobaveznog čavrljanja publike unosi dimenziju opuštene ‘kućne’ (ili house, kako želite) atmosfere. Uklizi chill elektronike, ali s ogromnom dimenzijom ljudskog, organskog, dodira. A taj ‘dodir’ koliko je ugodan i nenametljiv, opet svako malo ‘pecne’ s nečim što skrene pažnju na glazbu kao cjelinu, a ne samo njen ritam.

U narednoj „Florette“ u igru ulazi gostujući basist Luka Veselinović, što prolongira započeti ugođaj live acta, jer se Luka iskazao kao ravnopravni član Janova i Regisova jammanja. Također se njegovo prisustvo osjeti i u posljednjoj „How Quentin Got His Jazz Back“, gdje dodatno u igru ulazi i bubnjar Mirsad Dalipi, također se izvrsno uklapajući u session. Upravo s tim momentom na kraju Kinčl i Kattie kao da odašilju poruku otvorenosti svog projekta za druge glazbenike i da su oni samo nukleus koji pruža okvir za suradnju i komunikaciju s drugi glazbenicima, i dakako s publikom.

Skladbe „How Quentin Lost Jazz“ i „Blue Funk (For Kerri)“ koje otvaraju B stranu vinila, koliko šire spektar, toliko su i dokaz koherentnosti cijelog materijala. „In Plain Sight“ je u potpunosti deep house jazz album čija famozna ugoda ostaje neprekinuta, jer dvojica glazbenika (i njihovi gosti) tendiraju tome da vas uvuku u svoju priču i  da se ‘zavalite’ u nju kao u najudobniji naslonjač. Konstantno draže osjetila, ali nemaju želju da vas izbace iz slušateljske ravnoteže i ubace u neki drugi, neočekivani, glazbeni vlak. Koliko su oni opijeni fluidnošću glazbe koju izvode, toliko pulsirajuće šire i njen magnetizam za druge.

Ako bi trebalo pričati i u domeni otrcanog izraza ‘najcool’ glazbe koja se u domaćim okvirima pojavila ove godine onda debitantski album Jana Kinčla i Regisa Kattiea svakako spada u sam vrh. Još samo da to shvate i voditelji i vlasnici klubova, jer ova ‘francuska veza’ jednostavno vapi za tim da je se osjeti uživo.

Ocjena: 9/10

(PDV Records, 2018.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X