Johnny Cash ‘Bear’s Sonic Journals: Live At The Carousel Ballroom’ – kauboj u gnijezdu hipija

Unatoč određenim nesavršenostima ‘Live At The Carousel Ballroom’ predstavlja jedno od zanimljivijih recentnih Cashovih posthumnih izdanja.

Johnny Cash “Bear’s Sonic Journals: Live At The Carousel Ballroom”

Owsley Stanley, na glazbenoj sceni poznatiji kao Bear, bio je najslavniji tonac u San Franciscu za vrijeme flower power revolucije šezdesetih godina prošlih stoljeća, a ime mu se najčešće veže uz sastav Grateful Dead kojima je, osim djelomično logotipa, dizajnirao i zvučni sustav poznat kao Wall of Sound te čije je koncerte revno snimao dok nije potajno proizvodio milijune doza LSD-a u svom podrumu. No, Bear je snimao i koncerte drugih izvođača na kojima je radio kao ton-majstor, a sada mnogi od njih dobivaju službena izdanja pod zajedničkim nazivom Bear’s Sonic Journals, a objavljuje ih zaklada Owsley Stanley Foundation.

Posljednji u nizu tih albuma donosi nastup velikog Johnnyja Casha u Stanleyjevom gradu, točnije klubu The Carousel Ballroom u travnju 1968., u razdoblju kada je tim klubom, kasnije proslavljenim pod imenom Fillmore West upravljao glazbeni kolektiv koji su činili članovi bendova Jefferson Airplane, Quicksilver Messenger Service te Big Brother and the Holding Company… i naravno, Grateful Dead. U ovo okupljalište hipija Cash je u pratnji svog benda i supruge June Carter ušetao svega četiri mjeseca nakon što je snimio najlegendarniji koncert karijere, onaj u zatvoru Folsom, a koji će biti službeno objavljen kao album otprilike tjedan dana nakon nastupa u San Franciscu.

Srećom za obožavatelje, setlista se – osim, naravno, nekoliko nezaobilaznih hitova – uvelike razlikuje od one zatvorske koja je svima duboko urezana u pamćenje. Umjesto toga, Cash donosi nekoliko izrazito zanimljivih rariteta poput balade iz građanskog rata “Lorena”, zatim “Old Apache Squaw” kao rane pjesme s indijanskom tematikom kojoj će se vratiti na albumu “Bitter Tears: Ballads of the American Indian” objavljenom kasnije iste te 1964., pa i obrade poput “Bad News” Johna D. Loudermilka i dva Dylanova klasika “One Too Many Mornings” te “Don’t Think Twice, It’s All Right”. Također valja izdvojiti i “Forty Shades of Green” kao Cashovu viziju irske balade. Osim toga i Johnnyjev slavni prateći bend posebno je raspoložen pri izvedbi nekih od starih hitova, poput primjerice furiozne “Rock Island Line”.

Koncert u Carousel Ballroomu, dakle, ne donosi samo još jedan nastup u jednom od najpotentinijih razdoblja karijere, već i odličnu kombinaciju pjesama izvedenih u dobrom i opuštenom raspoloženju. Zanimljivo je da je upravo tehnički aspekt zapisa ujedno i najviše dvojben, unatoč činjenici da je za nj zaslužan veliki Owsley Stanley. Naime, na snimci Casha čujemo na desnom kanalu, a bend na lijevom što donekle kvari doživljaj slušanja. Druga zamjerka odnosi se na dio koncerta na kojemu nastupa June Carter, a njezin je medley izveden isprekidano u pet zasebnih traka od kojih samo posljednja traje duže od minute premda bi mnogo elegantnije rješenje bilo zadržati ga u jednoj neprekinutoj traci. Također, pjesma “Tall Lover Man” koju također izvodi June nije zabilježena u cijelosti, pa je bez problema mogla ostati i neuvrštena u službeno izdanje.

No, unatoč ovim nesavršenostima “Live At The Carousel Ballroom” predstavlja jedno od zanimljivijih recentnih Cashovih posthumnih izdanja, pogotovo uspoređujemo li ga s lanjskom nesrećom s lijepljenjem simfonijskog orkestra na njegov postojeći materijal. Izdanje također unosi i dozu žanrovske raznolikosti u niz Bear’s Sonic Journals, gdje se pridružuje dosad objavljenim koncertima Allman Brothersa, Tima Buckleyja, New Riders Of The Purple Sage i drugih.

Ocjena: 7/10

(Legacy Recordings, 2021.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 kune.

Hvala vam.

1.00 HRK 5.00 HRK 10.00 HRK 20.00 HRK 50.00 HRK 100.00 HRK 200.00 HRK


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X