Kako je rock pobijedio hrvatsku carinsku službu…

Pet interesantnih, uglavnom instrumentalnih bendova predstavilo se u četvrtak u Tvornici kulture, u sklopu zagrebačke postaje turneje – Brainbangers’ Ball Tour 2011. Osim njemačkih Rotora i Neume te hrvatskih Seven That Spells koji sačinjavaju jezgru turneje, nastupili su francuski Dure-Mère i japanske legende Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O.

Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. u Zagrebu (Foto: Tomislav Sporiš)
Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. u Zagrebu (Foto: Tomislav Sporiš)

Uvod u ovaj koncertni mini festival se zapravo događao tijekom dana. U glavnoj ulozi, kao i mnogo puta do sada bili su djelatnici hrvatske carinske službe. Ekipa je to koja očigledno ne voli rock i alternativne izvođače, jer kako bi se inače moglo objasniti da redovito zaustavljaju, opstruiraju i zadržavaju gotovo svaki takav bend. Tako su i jučer svi inozemni bendovi, njih četiri od pet, u Zagreb stigli bez ikakve opreme (osim instrumenata pretpostavljam, koje su imali), jer sve je naime zapelo na hrvatsko-slovenskoj granici. Zbog navedenog paradiranja na granici, večer je startala skoro sat vremena kasnije, tonske probe su se obavljale gotovo u hodu, a bendovi su se snalazili s opremom koju su rentali od domaćih snaga – kako su znali i umijeli.

Nakon kašnjenja uslijed opisanog  na stage su prvi izašli francuski Dure-Mère. Akustični trio s postavom koja uključuje gitaru, bubnjeve i harmoniku, a sviraju nešto što se meni učinilo kao eksperimentalni etno-noise. Zgodno je čuti kako se lagani akustični dijelovi s primjesama tanga i world musica pretvaraju u akustičnu kaotičnu buku. Privlačan je bio i njihov merch-štand, sa živopisnim likovnim rješenjima plakata i albuma.

Nakon njih nastupili su Neume, njemački dvojac (bubnjar i gitarist) čiji je stil pod najvećim utjecajem garažnog rocka. Gitarist je bio prilično nezadovoljan zvukom, što je znatno utjecalo na dojam o njihovoj svirci, ali obećao je da će se vratiti kako bi nam se mogli predstaviti u pravom svjetlu. Mene nisu oduševili i činilo mi se da je sve to još uvijek zagrijavanje za ono pravo što će tek uslijediti.

A prvo od toga su bili zagrebački Seven That Spells, kako sebe najavljuju na ovoj turneji – „ Satan from the 23rd century“. Bend je to koji postoji od 2003. godine, a ove je godine izdao album „Resurrection Of Krautrock: AUM“. Centralna figura benda je gitarist Niko Potočnjak, a uz njega je do sada kroz bend prodefiliralo više od 60 glazbenika. Progresivni psihodelični rock koji uključuje distorzirane gitare, dugačke nabrijane i lucidne solaže te razigrane i čvrste ritmove, u njihovoj izvedbi jednostavno obara s nogu. Beskompromisnost i kvaliteta – te mi riječi padaju na pamet ako bi ih trebao ukratko opisati. Dečki su i ovaj puta pokazali zašto su postali jedan od najcijenjenijih bendova zagrebačke underground scene. Najavili su i svoj slijedeći nastup na brucošijadi FER-a, pa tko jučer nije bio, a voli kvalitetnu, pravovjernu i strastvenu svirku, neka dođe.

Zadnji od Brainbangers’ Ball ekipe bili su njemački Rotor. Ime benda predstavlja dio stroja, a Rotor i jest stroj – klasična rock trojka utemeljena ponajviše u hard rocku funkcionira besprijekorno – točno, moćno i glasno. Stilski različiti od Seven That Spells, ali jednako uvjerljivi. Oni su se također prisjetili hrvatskih carinika, ali u njima, za razliku od njihovih njemačkih prethodnika, kao da je to pobudilo želju za što boljom prezentacijom.

Već je prošlo jedan iza ponoći kada su krenuli simpatični i vremešni japanci Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. Ono što oni rade na sceni nikako nije vremešno, a simpatično sasvim sigurno jest ako volite pravu gitarsku rasturačinu. Odsvirali su svega tri-četiri stvari, ali rijetko koja da je bila ispod deset minuta, s time da je zadnja trajala i mnogo više. Specijalitet im je da zavrte jednu temu pa skoro do iznemoglosti, svakih nekoliko minuta dižući tenziju i razvijajući ritam, što djeluje poput hipnoze pod koju ako zapadneš – nema ti spasa – lansiran si u središte bučnog gitarskog vrtloga. Njih je popratio nešto manji broj od ukupno tristotinjak posjetitelja jučerašnjeg događaja, što i nije za začuditi s obzirom da smo već pristojno zagazili u novi dan. Ovi uporni koji su ostali, nipošto nisu zažalili.

Nekoliko sati kontinuirane gitarske paljbe je završilo, rekao bih na zadovoljstvo većine okupljenih. Brainbangers’ Ball Tour nakon Zagreba piči dalje, slijede koncerti u Njemačkoj, Švicarskoj i Austriji (ukupno ih je 14 na turneji), a nadobudnim carinicima poručujemo da su upisali uvjerljiv poraz, jer njihova zatucanost, koliko god snažna bila, nikada ne može pobijediti iskreni rock’n’roll.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X