Jared, Caleb, Nathan i Matthew Followill kažu da su na novom albumu potpuno osvježili svoje međuljudske odnose, a to se i osjeti u zvučnoj slici.
Pitanje odabrano za naslov devetog studijskog albuma Kings Of Leon ujedno bi moglo poslužiti i kao odgovor na brojna druga pitanja koja se tiču općenitih smjernica rada rock bendova. Na rock se i dalje nabacuju lopate zemlje u njegovom sahranjivanju kao artefakta nekih prošlih vremena koji je izgubio i svoju društvenu ulogu iz predinternetskog doba, ali, eto, i dalje postoji.
Na tom suvremenom putu u rocku se stalno isprobavaju nove strategije i traže neki novi obrasci uspješnosti, a zaboravlja se važna dimenzija toga da se bendovi za početak moraju zabavljati u tome što rade. Nekad smo kao klinici i razvili ljubav prema rocku upravo iz razloga što su rokeri bili čista suprotnost poslovnom svijetu – jer su se u svemu tome što su radili dobro zabavljali, ili smo mi vjerovali da je tako jer se takva slika odašiljala.
Agenda poslovnosti već je dugo prisutna u rocku koji je posljedično prestao biti utočište čudaka. Odavno nema novih „baš me briga“ likova koji su tu samo zato jer bi se dobro zabavljali, ili zato jer su neuklopivi u razne društvene standarde. Kompetitivnost i biznis su sve progutali do te mjere da se i čudaci po vanjštini doimaju kao da su maskirani poslovnjaci.
U toj priči Kings Of Leon prošli su skoro sve shobusiness etape i upisali se u povijest kao pripadnici možda posljednje generacije koja je iznjedrila globalne rock zvijezde. No i oni su dogurali do devetog albuma, što govori u prilog protoka vremena s jedne strane, ali i činjenice da im uspješno veteranstvo daje prostora da se i sami zapitaju što uopće žele od glazbe.
Sudeći upravo po naslovu albuma, žele da im je u glazbi dobro, da im je zabavno i da nisu primarno opterećeni ciljanjem ishoda, u smislu: hoće li opet uspjeti biti najprodavaniji američki rock benda, kao što im se već u prošlosti događalo. Stvari su se u tom smjeru počele odvijati na prijašnjem albumu, također znakovitog naslova, „When You See Yourself“ iz 2021. kad su se Followilli posvetili sebi i glazbi tijekom pandemijskog perioda koji je donio pauze od koncertnih obaveza.
„Can We Please Have Fun“ dolazi kao naglašeniji nasljednik tog mindseta, kao što ga prati i odluka benda o promjeni izdavačke kuće. U svojoj zvučnoj vizuri Kings Of Leon na novom albumu nisu krenuli u neke revolucionarne preinake. Oni su i dalje odlučni starjeti na način kako oni žele, ali je uočljivo da su postali malo žustriji u izričaju uz poneko razularenije ubrzanje ritma i reske rifovske otkivke što je pratilo prvi period uspona njihove karijere, kao što i produkcija naglašava više dinamičkog lufta što je uvijek prednost kod onih koji žele zadržati atomosferu organskog zvuka.
Braću i dalje zanima forma radijskog singla, u čemu svakako imaju debelog iskustva, no produbljuju to na vlastiti način tražeći neke nove formule, što bi se reklo; iz gušta, pa ako negdje i uleti gitarski riff, glasniji od uobičajenih produkcijskih peglanja, to svakako pridonosi ugođaju bendovskog razmišljanja. U tom smislu oni sami naglašavaju da su apsolutno svi članovi benda bili uključeni u sve aspekte rada, dakle Jared, Caleb, Nathan i Matthew Followill ravnopravno potpisuju „Can We Please Have Fun“.
Objavi albuma prethodila su tri singla „Mustang“, „Split Screen“ i „Nothing To Do“, no aduta za singlove na albumu s ukupno 12 pjesama itekako ima. U biti, kao da su ti aduti bili sačuvani. Najviše se tu izdvaja „Actual Daydream“, opijajuća i sanjiva retro tex-mex vožnja, kao i laid back balada „Ease Me On“, te „Seen“ iz koje kao od diše duh Pixiesa i koja ujedno zatvara album.
„Mustang“ nije jedina koja miriše na „Youth & Young Manhood“, već je tu i u lo-fi maniri urađena „Don’t Stop The Bleeding“, kao što ni pankerska „Nothing To Do“ nije usamljena jer možda i jače od nje drobi „Hesitation Generation“ (koja prilično točno opisuje i današnji društveni modalitet).
Ako ćemo i o potencijalima himničnih izleta, ne mogu se izbjeći „M Television“ i „Nowhere To Run“, kao što ni singl potencijal samog početka albuma, tj. „Ballerina Radio“ i „Rainbow Ball“ još nije ni načet u eteru.
Svježina je, dakle, osjetna u redovima Kings Of Leon, a to se vjerojatno ne bi dogodilo da se oni sami nisu odlučili dobro zabaviti. Na koncu što im drugo i preostaje? Jest da globalno gledano nisu na pozicijama na kojima su nekad bili, ali braća iz Nashvillea su uz ovogodišnje povratnike The Black Crowes i dalje jedna od perjanica rocka koji dolazi s američkog Juga. Dokle god je njima zabavno, neće patiti ni oni koji ih vole.
Ocjena: 8/10
(Low Tap / Capitol / Universal Music, 2024.)