‘Primarijus’ Katanec i njegov specijalistički tim u zagrebačkom KSET-u su pružali zvučnu terapiju u dva uzastopna navrata, prvi put u petak 25. veljače, a potom i u nedjelju 27. veljače. Dobra vijest je da je ‘pacijenata’ sve više.
„Sve neka mlada ekipa koju nisam dosad vidio na koncertima i svi znaju tekstove“, sažeo mi je u nedjelju Denis Katanec ugođaj prve od dvije rasprodane večeri u KSET-u.
Jest da se spomenuti klub striktno drži propisanih mjera zaštite od koronavirusa i da vodstvo ne dozvoljava natrpavanje prostora, no daleko od toga da i u takvoj situaciji nedostaje štofa kad je riječ o koncertnoj atmosferi. Jer i druga rasprodana večer vrlo vjerojatno nije zaostajala za prvom. Za Kliniku Denise Kataneca je takav ishod možda i najbolji iz dva razloga.
Prvi je da bend na najbolji način proživljava dokaz toga kako pandemija i ograničavajuće okolnosti nisu ubile i u zaborav otjerale njihov prvi album objavljen za Menart, tj. za jedan hrvatski major label. „Jada Jada“ itekako pokazuje vitalnost i pjesme s tog albuma žive i pronalaze novu publiku koja ih prihvaća za svoje.
Drugi razlog je što ista ta Klinika priprema novi album i potrebna joj je povratna informacija kako prolaze nove pjesme kod publike, a to se uvijek najbolje testira na koncertima. Sudeći po nedjeljnom nastupu Denis i njegov kvartet su ‘do grla’ u radu na novom poglavlju i to ne skrivaju, već dijele s publikom. Odsvirali su tako čak pet novih pjesama i u jednom trenutku izveli cijeli novi zvučni blok budućih zapisa.
Naravno da to u početku malo spusti atmosferu, no potom i digne s razvojem pjesama. Prva takva situacija bila je s pjesmom „Vampir“ koja u sebi donosi promjenu tempa (ali na onaj neočekivan ‘Denisovski’ način, kojim valjda uvijek natjera kolege glazbenike u publici da broje taktove i budu u dilemi je li u pitanju greška ili to tako mora biti dok čekaju da se patern ponovi i dokaže potonje). „Vampir“ posjeduje specifičnu hibridnu vožnju tempa koja podsjeća na „LA Woman“ The Doorsa, ali Klinika Denisa Kataneca ima taj svoj specifični i prepoznatljivi zvuk, tako da se tu može pričati samo o slučajnostima a ne o ciljanom rip offu, jer i taj Denisov „Vampir“ jednostavno mora ‘poletjeti’ i tempo ga prirodno mora pratiti. Ako se treba postaviti pitanje, ima li Klinika već sad spreman adut za budući singl s potencijalom hita, odgovor je potvrdan.
U ovom kratkom periodu svoj kultni status dobiva još jedna nova pjesma, a to je „Srećko“. Ta empatična pjesma o srpskom psu koji ne može u Hrvatsku jer ‘nema papire’ inspirirana stvarnim događajem na granici uspjela je nekako postati favorit dijela publike u kratkom periodu, obzirom da je prvi put bila izvedena prošle godine na koncertu u dvorištu Medike. Dakle, već dva buduća favorita od pet izvedenih pjesama je uistinu odličan prosjek koji govori u prilog tome da „Jada Jada“ unatoč svojoj zimzelenosti zasad nije na putu da postane uteg oko vrata Denisu Katanecu i bendu.
Sudeći na osnovu sinoćnjeg nastupa, pjesme s tog albuma dobile su na fluidnosti i lakoći izvedbe, kao što su i koncertni akcenti već usavršeni – u smislu da bend zna da ‘može zastraniti u novo’ sve dok primjerice postoji nešto kao „Pejotl“ koji će potom raspjevati publiku. Jednostavno na talent se nataložilo iskustvo. Sav onaj minuli Denisov bendovski staž kroz Felon i Okanagan LTD došao je na svoje u Klinici kao cjelini i dobitnoj kombinaciji za njegov, općenito velik, poetski potencijal.
Dakle i ovog puta je terapija bila uspješna, a iz koncerta u koncert se pokazuje da ta terapija u smislu kontraindikacije razvija ovisnost. No to je jedna od rijetkih ovisnosti koja se svakako preporuča svakome tko misli da ovaj grad više ne može iznjedriti pjesnika.