Kultur shock, šokantni balkanski rock hibrid s adresom u Seattleu, potvrdio je u srijedu svoju čvrstu vezu sa zagrebačkom publikom u Tvornici kulture.
Kultur Shock nije bio prvi bend koji je spojio balkanski melos i rock, ali je svakako jedan od prvih koji je načinio, te 1996. godine, hibridni zvuk na postulatima na kojima danas funkcionira veliki broj sličnih folk/rock, folk/metal, folk/ska bendova. Što je najvažnije Kultur Shock je zadržao klupski underground štih zbog kojih i dan danas posjeduje kultni status.
„Bendovi kao što je ovaj naš obično traju 2-3 godine. Mi se nismo mijenjali kad smo trebali. Valjda zato trajemo punih 17 godina i to zahvaljujući vama. Dok bude takve publike bit će i ovakvih koncertnih bendova“, možda je najbolje objašnjenje o Kultur shocku koje je s pozornice Velikog pogona Tvornice kulture u srijedu izgovorio frontmen Srđan Jevđević, na sveopće oduševljenje. Upravo je ta njegova ‘pravovjerna’ energija glavni pokretač svega što je taj bend u stanju u sat i pol furiozne svirke učiniti publici, tj. pošteno je rasplesati i raspjevati.
Također je jedan od rijetkih koji nije prokazan kao ‘fejk lik’, iako narodnjak doslovce vrišti iz njega, ali je on ona vrsta dobroćudne pjevačke pojave, nešto kao Ozzy Osbourne na balkanski način, osoba koja je iskreno i neraskidivo, poput Milića Vukašinovića vezana i na folk i na tutnjavu električnih gitara koje stalno pokušava pomiriti u forma koja ga definira i kao umjetnika.
Veliki pogon nije bio dupkom pun, ali je bio uzavrelo od uvodne „Mujo kuje“ do završne himne „Sarajevo“ nakon koje su uslijedila još dva bisa. Tijekom koncerta je u dobroj mjeri bio zastupljen i materijal s novog EP-ija „Tales Of Grandpa Guru, Vol.1“, a odsvirane su „Stop The Disco“, „Racist Song“ i „Umoran sam od života“, a bilo bi uistinu nezahvalno govoriti da je te pjesme publika drugačije prihvatila nego primjerice „Hi-Lo“, „Nadja“, „Mashine“ i druge dobro poznate ‘startere’, jer da je većina tijekom izvođenja istih prestala slati feedback, iste bi Jevđević vjerojatno prestao izvoditi, obzirom da je on jedan od one vrste glazbenika kojem je itekako važna emocija i energija koju publika odašilje.
Samo stajati na koncertu na kojem su i glazbenici na pozornici u kolektivnom transu gotovo je bilo nemoguće, kao i na svakom koncertu Kultur Shocka, koji se po riječima njihova frontmena čvrsto drži svog životnog postulata: „Došlo vrijeme da se stari, a nas boli kurac!“
(Tvornica kulture, 8. svibnja, 2013.)