Karlovačko-zagrebački space rock bend fokusiran je na izvođenje vintage space zvukova i glazbe u originalnom obliku na vintage opremi. Cijela ideja je započela 2007. kao koncept Siniše Mraovića, jednog od članova grupe, nakon što je otkrio vintage psihodeliju i pronašao svoje uzore u bendovima poput Pink Floyda, Gonga, King Crimsona.
Lizards Exist osnovan je 2009. godine, da bi u ožujku 2014. grupa ušla u studio Kramasonik pod vodstvom Hrvoja Nikšića (Šumovi protiv valova) i za svega šest dana snimila svoj prvi album “Lizards Exist”. Grupa će u četvrtak 16. travnja nastupiti u sklopu programa Dozvoljeni četvrtak u Vintage Industrial Baru zajedno s makedonskom grupom Foltin i slovenskim duom All String Detached. Povodom toga porazgovarali smo s Lizards Exist o njihovom “svemirskom” pristupu glazbi.
Nazivate se space rock bendom, zašto ne prog rock bend?
Smatramo da ta definicija dobro opisuje našu glazbu. Prigodan je soundtrack za kozmonaute. Na kraju krajeva, ono kako se mi nazivamo nije bitno, bitno je ono što mi stvaramo.
Cilj vam je izvođenje vintage space zvukova i glazbe u originalnom obliku na vintage opremi. Može li se uopće doći do te opreme?
Koliko para, toliko vintage opreme. U današnje doba kapitalizma i globalne povezanosti može se doći do svega pa tako i do toga, što lokalno, što globalno. Jedini problem kod sviranja na vintage opremi, tj. njenog nabavljanja, je taj što je većinom takva oprema u rasulu pa treba uložiti malo ljubavi u nju jer se često nalazila zabačena na mjestima gdje ta oprema ne bi trebala biti zatočena.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWnYqDQpWxc[/youtube]
Zanimljivo je da ste se u jednom trenutku rasformirali kako bi zaradili za opremu. Jeste li uspjeli?
Naravno da samo uspjeli. Bilo nam je potrebno jedno ljeto rada u sezoni, puno sati lurkanja po oglasnicima i određena poznanstva. Ponekad uz dobru volju treba imati i malo sreće.
Kako je došlo do toga ‘inficiranja’ zvukom Pink Floyda, King Crimsona i inih pionira prog rocka iz druge polovine 1960-ih?
Zapravo nas je taj zvuk sve i spojio. Svi smo mi ljubitelji tog zvuka kasnih 60.ih i početka 70.ih i ne samo proga nego i spacea, psihodelije, čak i nekog hard rocka iz toga divnog razdoblja kada su ljudi svirali zbog glazbe, kvaliteta je bila standard, oprema je bila ‘muška’, podrška ogromna, a eksperimentiranje je bilo svuda oko ljudi, ne samo u glazbi nego i generalno gledano u okruženju, zato je sve tako dobro i zvučalo za razliku od danas kada su ljudi stvoreni da bi živjeli u kockicama i strahu od življenja. Zato današnja glazba i nema taj topli feel.
Je li problem biti kreativan unutar strogo zadanih glazbenih obrazaca?
Vjerujem da jest, zato i sviramo space rock.
Ili je kreativnost i probijanje novih granica u rocku svojevrsni problem današnjice?
Nekreativnim ljudima je probijanje novih granica uvijek problem, a koliko čujem iz rada određenih drugih domaćih bendova nazvao bih to epidemijom, a ne svojevrsnim problemom.
Imate li uzore i u pionirima sličnog zvuka na ovim prostorima? Igra staklenih perli, Smak…?
Zapravo i ne. Svi smo odrasli na stranim bendovima.
Na vašoj promo fotografiji sam zamijetio i video projekciju u pozadini. Je li i taj vizualni dio sastavni dio vašeg nastupa?
Gdje god je moguće radimo vlastiti ambijent. Ono što se vidi na slici nije video projekcija, već projekcija lampe koja je djelo kreativne umjetnice Josipe Majstorović Kaipr iz Pranaya designa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4vVVOUDGhAc[/youtube]
Debi album ste snimili za svega šest dana, što je prilično brzo. Zašto?
Zato što smo točno znali što želimo i zato što smo bili usvirani kao što bi svaki bend trebao biti kada ide u studio. Uštedjeli bi si puno novaca i muzika bi bila kvalitetnija.
Predstavit ćete se zagrebačkoj publici uskoro u Vintage Industrial Baru, imate li novi material u pripremi za izvođenje?
Uz postojeći materijal s našeg prvog albuma kojeg predstavljamo smo pripremili i malo putovanje do mjeseca, odnosno Lunarnu ekspediciju za sve kozmonaute i one koji će to tek postati.