Miroslav Tadić i Yvette Holzwarth ‘Luka’ – posebna vrsta glazbene čarolije

Yvette i Tadić zajedno stvaraju posebnu vrstu glazbene čarolije kakva nastaje isključivo u prijateljskom okruženju kad se jedan od muzičara ni u jednom trenutku ne trudi zasjeniti onog drugog, već naprotiv u ugodnoj kemiji suzvučja izvlače ono najbolje jedno iz drugog.

Miroslav Tadić i Yvette Holzwarth “Luka”

Američka violinistica Yvette Holzwarth u svojoj je karijeri surađivala s brojnim svjetskim zvjezdama iz najrazličitijih glazbenih žanrova, a taj popis slavnih uključuje imena kao što su primjerice Kamasi Washington, Van Dyke Parks te Gaby Moreno. No, njezina ljubav prema istočnoeuropskoj narodnoj glazbi dovela je i do suradnji s nizom izvođača s ovdašnje scene kao što su Rade Šerbedžija, Tamara Obrovac i Miroslav Tadić s kojim redovno nastupa, a sada objavljuju i zajednički album “Luka” za Croatia Records.

Tadića, naravno, ovdašnjemu svijetu ne treba posebno predstavljati. Epiteti poput “jedan od najboljih svjetskih gitarista” iako relani, zvuče šuplje. Iz godine u godinu on uvijek iznalazi načine da nas oduševi, bilo samostalnim projektima poput divne recentne kolekcije uspavanki “Spavati, možda sanjati” ili pak u suradnjama s izvođačima kao što su Šerbedžija, Vlatko Stefanovski ili, u najnovijem slučaju Yvette Holzwarth.

Yvette i Tadić zajedno stvaraju posebnu vrstu glazbene čarolije kakva nastaje isključivo u prijateljskom okruženju kada se jedan od muzičara ni u jednom trenutku ne trudi zasjeniti onog drugog, već naprotiv u ugodnoj kemiji suzvučja izvlače ono najbolje jedno iz drugog. Bacite li prije slušanja oko na popis pjesama koje čine album “Luka”, pomislit ćete kako ovaj vrvi općim mjestima. Jednu od najvoljenijih makedonskih balada, uvodnu “Eleno”, mogli ste već čuti ne samo od Tadića, već i cijelog spektra izvođača koji seže od Amire Medunjanin do Zlatnih dukata, no kad je čujete u ovom aranžmanu za violinu i gitaru, čut ćete je sasvim novim ušima.

Kao i u ostatku Tadićeve karijere, upravo je Makedonija i na ovoj ploči daleko najzastupljenija. “Luka” tako vrvi tamošnjim narodnim kolima, pa ćemo tak očuti i “Gajdarsko” i “Kucano oro”, dok se na “Postupanom oru” temelji i najavni singl albuma “Happy 13” u neobičnoj mjeri 13/8. Ipak, navedena skladba nije najbolja reklama za ploču jer iz nje sramežljivije izbijaju emocije izvođača nego na drugim točkama ovog albuma. Balade poput “More sokol pie” ili “Petro, Petrolenko” ljepši su primjerci bisera usidrenih u “Luku”, a kako se ploča primiče kraju, tako se i odmičemo od Makedonije, prvo prema Rumunjskoj u Tadićevom vlastitom “Rustemulu” a zatim i bliže kući, točnije Međimurju, s jednim od najljepših instumentalnih aranžmana slavne popevke “Vuprem oči”.

Koliko god Tadić bio genijalan, ono što “Luku” čini posebnim je doprinos Yvette koja svojom violinom u poznate obrasce unosi duh gypsy, pa i klezmer glazbe, sjetne americane koliko i razigranosti odvažnih akustičnih projekata Johna Zorna. Pomalo neočekivano se tako album koji je mogao zvučati sigurno i poznato katapultirao u jednog od sigurnih pretendenata na visoka mjesta ovogodišnjeg popisa najboljih domaćih i regionalnih albuma.

Ocjena: 9/10

(Croatia Records, 2021.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X