U posljednjih desetljeće i pol stvarno nije lako biti fan Isaaca Brocka i njegove bande ‘skromnih miševa’ – svaki put kada uđu u studio izbace dobar, ako ne i odličan album, nakon čega uslijedi barem pet-šest godina čekanja na sljedeće diskografsko izdanje.
“We Were Dead Before the Ship Even Sunk”, na kojem se ovom američkom bendu nakratko pridružio Johnny Marr, izašao je još 2007., a u međuvremenu smo dobili tek podjednako kvalitetni iako puno mračniji “Strangers to Ourselves”.
Novi materijal dobrim dijelom kao da negira zadnje spomenutu ploču i vraća Modest Mouse modernom, eklektičnom i blago ekscentričnom indie rocku, uz jasan autorski pečat u obliku Brockovih tekstova, tradicionalno pozicioniranih između nadrealnih poetskih slika i razoružavajuće iskrenosti.
“The Golden Casket” kreće poput nekog albuma LCD Soundsystema, sintesajzerima i pulsirajućim ritmom vođenom “Fuck Your Acid Trip” kojoj na refrenu pridodaju i malo sunshine popa bliskog Drumsima ili Rolling Blackouts Coastal Feveru. Gitare u “We Are Between” lako bi vas mogle natjerati da pomislite kako je Marr još uvijek s njima, dok narednu “We’re Lucky” iz prosjeka izvlači fantastična dionica na trubi.
“Walking and Running” i “The Sun Hasn’t Left” daju naslutiti kako bi otprilike zvučali Talking Heads da su i dalje na okupu, “Wooden Soldiers” nije predaleko od nečega što bi snimio Tom Waits, a “Transmitting Receiving” djeluje poput bjegunca sa slavnog debija Briana Ena “Here Come the Warm Jets”.
Kao i na većini ranijih izdanja, Modest Mouse i ovoga puta imaju nekoliko pjesama koje ih dovode u društvo Flaming Lipsa i njima sličnih neopsihodelika (“Lace Your Shoes”, donekle i krautrockom obojana “Leave a Light On”), poslije čega čitavu stvar privode kraju s “Japanese Tree”, križancem punkerskih gitara i kičastih 80’s klavijatura, te silovitim krešendima ispunjenom “Back to the Middle”.
Za kraj bih još jednom izdvojio “Lace Your Shoes”, tekstualno možda najljepšu i najdirektniju pjesmu koju je Brock ikada napisao. Ista je zamišljena kao niz poruka upućenih njegovoj kćeri, točnije pokušaja da i sebi i njoj objasni sve što će im donijeti život, bilo da je riječ o dobrim stvarima ili onima od kojih je, koliko god želio, neće moći zaštititi.
Ocjena: 9/10
(Epic / Menart, 2021.)