Savršeni soundtrack uzbudljive i kreativne garažne scene devedesetih koja je postavila ljestve i držala ih dok su se preko mainstream zida penjali njihovi kolege spremni za upoznavanje novih masa s rock ‘n’ roll porukom.
Baš kao što je rock sredinom šezdesetih prolazio kroz tranziciju ispod čije površine su ključali garažni bendovi, slična situacija ponovila se i devedesetih godina XX stoljeća. U tom šarolikom i uzbudljivom desetljeću pop-punk je živio zlatno doba, alternativni žanrovi bili su dio mainstreama, a najveća pažnja bila je na grunge bendovima. U tom kontekstu garažni rock i srodni žanrovi ponovno su se našli u podzemlju, ali su zahvaljujući erupciji nezavisnih izdavača, neumornoj radnoj etici i hrpi odličnih albuma uspješno pripremili teren za posljednji uspješni juriš rock ‘n’ rolla na mainstream. Jedan od istaknutijih bendova tog perioda bili su New Bomb Turks čiji je nemilosrdan i eksplozivni debitantski album „!!Destroy-Oh-Boy!!“ svojevrsni soundtrack žanra.
Pjevač benda Eric Davidson u svojoj knjizi „We Never Learn: The Gunk Punk Undergut, 1988-2001“ priznaje da je album, između ostalog, nastao kao sarkastično podbadanje grunge bendova koji su se prema njegovom mišljenju shvaćali preozbiljno. „Bendovi poput Dwarvesa, Devil Dogsa, Goriesa i Dead Moon repozicionirali su punk kao brz, zabavan i bjesomučno “sjeban“ rock ‘n’ roll. Taman na vrijeme u usporedbi s potpunom suprotnosti: grungeom“, duhovito ističe Davidson. Davidsonovo shvaćanje punka i što bi on trebao biti najbolje se čuje već na otvaranju albuma s „Born Toulouse-Lautrec“, nemilosrdnom soničnom salvom garažnog punka koji para zvučnike čak i ako pjesmu slušate potiho.
Na prvoj pjesmi možete naslutiti da ovo nije još samo jedan zaboravljivi album u moru punk uradaka nego podrumska verzija CERN-ovog sudarivača čestica koja svakim riffom i stihom koji para glasnice oslobađa ogromnu količinu energije. Album je snimljen uživo u samo jednom danu, a dečki su pjesme ponavljali i po deset puta, sve dok producent Mike Mariconda nije bio zadovoljan. Ironično, u tim beskrajnim ponavljanjima krije se i tajna tako energične svirke. “Toliko smo se iznervirali kad smo bili već na petom takeu da se to samo od sebe pretvorilo u eksploziju nervozne energije”, prisjeća se gitarist Jim Weber u popratnom tekstu na jednom od reizdanja albuma.
Sirovi rock ‘n’ roll s parajućom gitarom i ritam sekcijom čvrstom poput armiranog betona juri kroz eter dok „Tail Crush“, Dragstrip Riot“ i „Runnin’ On Go’“ ubrzavaju s ciglom na papučici od gasa. Album nakratko usporava tek na devetoj „Mr. Suit“, odličnoj obradi pjesme The Wirea u kojoj Davidsonove glasnice plešu na rubu pucanja, a slušatelji se vjerojatno pitaju da li je Davidson uopće mogao pričati nakon ovako intenzivnog cjelodnevnog snimanja albuma.
Iako „!!Destroy-Oh-Boy!!“ inicijalno nije bio zapažen na široj sceni u međuvremenu je stekao kultni status dok je bend zajedno s drugim kolegama pripremao teren za još jedan proboj rock ‘n’ rolla na komercijalnu površinu. Eric Davidson slikovito je opisao misiju tadašnje garažne scene: „dokazati da možeš preživjeti boemsko postojanje na kraju dvadesetog stoljeća i održati duh rock ‘n’ rolla na prelasku u 21. stoljeće.“ Ne samo da je njihova ideja na kraju preživjela nego je stvorila temelj i odskočnu dasku za posljednju (mainstream) rock renesansu ranih 2000-ih predvođenu bendovima poput The White Stripes, The Hives, i The Strokes. Pop punk i (garažni) rock bendovi bili su hip i kul širokim mladim masama, taman prije neizbježnog masovnog upliva glazbenih trendova s tehnološkom podstavom, odnosno žanrova upogonjenih laptopom koji danas dominiraju popularnom glazbom.
New Bomb Turks izdali su još pet albuma do početka 2000-ih nakon čega su se spontano ugasili, kao da su zaključili da je njihova misija uspješno završena. „!!Destroy-Oh-Boy!!“ savršeni je soundtrack uzbudljive i kreativne scene devedesetih koja je postavila ljestve i držala ih dok su se preko mainstream zida penjali njihovi kolege spremni za upoznavanje novih masa s rock ‘n’ roll porukom.
(Crypt Records, 1993.)