Norman Beaker Trio u Vintageu – kad je blues život

Engleski gitarist i pjevač koji je prisutan na britanskoj blues sceni još od početka 70-ih godina XX stoljeća sinoć je bluesom obojio zagrebački Vintage Industrial Bar.

  •  
  •  
Norman Beaker Trio u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)

„Ili volite blues ili smo svi na krivom mjestu“, rekao je i najavio pjesmu „I’ll Play The Blues For You“ Norman Beaker u četvrtak navečer pred stotinjak okupljenih u Vintage Industrial Baru. Šezdesettrogodišnji britanski blueser čim je udario prve akorde na gitari i zapjevao, instantno je dokazao da pripada gornjem domu britanskog bluesa i da suradnje i dugogodišnje sviranje s Vanom Morrisonom, Jackom Bruceom iz Creama, B.B. Kingom, Chuckom Berryjem, Grahamom Bondom i mnogim drugima itekako ima pokriće.

Norman Beaker je jedan od onih glazbenika koji su obično u sjeni velikana na pozornici, ali ih uho nepogrešivo locira kao bitne igrače, što kad je u pitanju gitarska pratnja, što kad nepogrešivom tercom podebljaju glavni vokal. I naravno, ono najvažnije, kad su takvi igrači poput Beakera u solističkoj roli u najednostavnijoj formi trija, kao što je bio slučaj sinoć, dubina i profesionalnost njihova izričaja gotovo da vas natjera da od ekspresnog udarca bluesa u glavu i trbuh pomislite kako je u pitanju playback matrica, jer se nestvarnom čini zvučna magija koju su na pozornici proizvodila tri simpatična starčeka.

Norman Beaker (Foto: Zoran Stajčić)

Kroz dva pedesetominutna seta s petnaestminutnom pauzom u sredini i neizostavnim bisom Beaker se pokazao i kao izvrstan showman. Opušteno je sipao opaske pune humora u pauzama između pjesama, ujedno kontrapunkt njegovim sjetnim hrapavim tenorom kojim je bez problema izvlačio i pogađao visoke large. Majstorstvo njegovog gitarsko umijeća lako se moglo iščitati iz jedne inače karakteristične boljke priličnog broja trija, a ta je da kad gitarist krene u solo, onda često padne dinamika ritam sekcije. U slučaju Norman Beaker Trija ulasci u gitarsak sola bili su sušta suprotnost navedenom, tek tu je vladalo ozračje poput onog kad slikar neocijeđenom četkom uljanom bojom natapa platno.

Pored Beakera, bubnjar Steve Gibson (koji je svirao i s legendarnim Buzzcocksima) skrenuo je pozornost (i naklonost) publike već prvom solo točkom koju je poput nekog hommagea Johnu Bonhamu izveo golim rukama, bez palica. Jednako tako se moglo uživati i u izvedbi basista Johna Pricea. On je bio čvrsta poveznica između bubnjeva i solo gitare, ali potpuno nenametljivo fluidna (kakva uostalom i treba biti blues pratnja na tom instrumentu).

Norman Beaker Trio i Ivona Postružin (Foto: Zoran Stajčić)

Beakerov trio bio je otvoren i za domaće gostujuće glazbenike. Prvi set je zatvorila talentirana mlada pjevačica Ivona Postružin, dok se u drugom setu usnom harmonikom uklopio Boris Hrepić Hrepa – taman dovoljna količina ‘začina’ koji su pridonjeli šarolikosti, ali nisu cijeli dojam odveli u nekom neželjenom smjeru.

Blues koncerata u metropoli je općenito malo, a i kad se dogode posjećenost je nažalost slaba, onih kvalitetnih koncerata je još manje (među njih spadao i ovaj Norman Beaker Trija), a razlog čini se leži u tome što je ta vrsta publike sklona dobivanju informacija iz tradicionalnih oblika medija, a manje s interneta. Pa sad dragi seniori… Kao zaključak bi možda bilo korisnije reći da za informacije o ovakvim hepeninzima ipak trebate posegnuti u ‘online sektor’, jer uistinu je šteta propustiti ovakve izvođače kao što su Norman Beaker Trio, posebice što takvi i profesionalno doživljavaju dogovorenu satnicu izlaska na pozornicu. Nije bilo nepotrebnog odugovlačenja. U 22:10 bend je izašao i zasvirao, a prostor ispred u mah je bio ispunjen publikom. Svi koji su došli vole blues i te večeri nisu bili na krivom mjestu.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 kune.

Hvala vam.

1.00 HRK 5.00 HRK 10.00 HRK 20.00 HRK 50.00 HRK 100.00 HRK 200.00 HRK


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

  •  
  •  

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X