Parov Stelar ‘The Demon Diaries’ – elegija electro-swing mahera

Marcus Füreder aka Parov Stelar, austrijski electro-swing producent i DJ, pronašao je sigurnu glazbenu nišu koju nadograđuje, ali i proširuje, novim albumom ‘The Demon Diaries’, nasljednikom uspješnog ‘The Art Of Sampling’ iz 2013. godine.

Parov Stelar ‘The Demon Diaries'
Parov Stelar ‘The Demon Diaries’

Na „The Demon Diaries“ Parov Stelar vješto veze nit između swinga i modernih plesnih ritmova stvarajući identično ozračje poput onog na svojim nastupima uživo koji i u Hrvatskoj imaju nemali broj poklonika. Lagodno i pozitivno glazbeno ozračje glavna je karakteristika njegova kozmopolitskog pristupa. Sam naziv albuma koliko je apstraktne prirode, „Dnevnici demona“ više se tiču Stelarovog drugog ja i načina na koji istražuje i spaja glazbene stilove, toliko nudi i dvije strane medalje u kojoj prvi dio albuma lascivno poziva na ples, dok drugi traži više meditativni pristup.

Tako uvodna „Demon Dance“ nudi poznati krckavi zvuk vinila swing matrice, dok naredna „Keep This Fire Burning“ ulazi u retro R&B teritorij svojstven jednom Bobbyju Womacku da bi s „The Sun“ (Graham Candy) i „Hooked On You“ prvi dio albuma stilski odveo u ozračje disco zvuka iz vremena popularnosti njujorškog kluba Studio 54.

Ulazak u drugu polovinu oštrim rezom najavljuje novi plesni swing intermezzo „The Green Frog“, dok „I Need L.O.V.E.“ predstavlja warp ulazak u disco beat 21. stoljeća i uvod u ‘modernizirani’ dio albuma. Poletna „Hit Me Like Drum“ u kojoj je ugostio Timothyja Aulda ostavlja pomalo preslatki okus, ali stvar popravlja atmosferična obrada Gershwinove „Summertime“ koju sanjivo izvodi Maya Bensalem.

Elegični chill out se nastavlja sa „Six Feet Underground“ (Claudia Kane), „Walk Away“ (Anna F.), „The Sea“ (Harold Baumgartner), kao i posljednjom „Golden Arrow“ (Lilja Bloom)“ nakon koje kao da sve pomalo ostaje visjeti u zraku. Jest da je time Parov Stelar jasno podvukao distinkciju od masovnih DJ zabavljača poput Guette, no kao da mu je pri tome i koncepcija u završnici malo skliznula iz ruku.

Ocjena: 7/10

(Etage Noir / Universal Music, 2015.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X