Ugledavši svog mladenačkog heroja s par metara udaljenosti, doživio sam priličan šok jer Peter Perrett danas izgleda kao da za potrebe koncerta doslovno ustaje iz groba, ali glas ga i dalje služi

Na ukletu romantiku Petera Perretta navukao sam se negdje u srednjoj školi, prije sad već više od trideset godina, na način toliko poznat generacijama stasalim osamdesetih i devedesetih. Tih dana najjeftiniji i najčešći način nabavljanja glazbe bilo je presnimavanje na kasete, po mogućnosti one u trajanju od 90 minuta, što je značilo da je na svaku stranu stao jedan cijeli album. Dapače, često je ostalo mjesta za još poneku pjesmu, a na jednoj takvoj kaseti netko mi je snimio i “Another Girl, Another Planet”, ključnih tri minute Parrettove karijere kako s The Only Onesima tako i nakon njih.
Nedugo zatim, 1994., Parrett je okupio i novi bend imena The One, a ono što sam o njemu uspio doznati iz kratkog intervjua na MTV- jevom Alternative Nationu bilo je tek uvod u jednu od najpotresnijih i najčudnijih sudbina britanskog rocka. Za to sam morao pričekati da se pojave internet i Wikipedia, dok mi je biografija “The One and Only: Peter Perrett – Homme Fatale” Nine Antonije djelovala poput scenarija “Panike u parku droga” ili kakvog sličnog narko filma.
U trenutku osnivanja The Only Onesa već je, naime, bio ovisnik o heroinu zavidnog staža, a nakon raspada grupe svoj je, kako ga sam naziva, “izgubljeni vikend u trajanju od 35 godina” proveo drogirajući se i dilajući. Comeback započet albumom “How The West Was Won” 2017. i nastavljen još superiornijim “Humanworld” lani je kulminirao njegovom po mnogima i najboljom pločom “Cleansing” za koju ipak smatram da je malo preduga (riječ je o dvostrukom izdanju), što neizbježno sa sobom povlači i određen broj filera.

Kako bilo, ista mu ne prestaje donositi nove pozive za svirke pa aktualnu turneju konstantno produžuje novim datumima i gradovima, dobrim dijelom i zbog opće percepcije da je riječ o zadnjoj prilici da ga se vidi uživo. Iz istog sam razloga i sam odlučio da ga ovog puta nikako ne smijem propustiti, a nakon nekoliko neuspješnih pokušaja kombiniranja jeftinih aviokarata i najboljih termina za uzimanje godišnjih odmora, izbor je pao na Islington Assembly Hall, smješten u jednom od mirnijih londonskih kvartova.
Otvoren 1930. godine, Islington Assembly Hall ima onaj za Britaniju tako tipičan spoj koncertne dvorane i spomenika, što znači da se vizualno pretjerano ne razlikuje od svojih “mladih dana”. Imaju i rijetko besmislenu politiku vezano uz pušenje prema kojoj je u smoking area bilo moguće izaći tek u 20:45 sati, odnosno kada je najavljen službeni početak, no i ta je dozvola ukinuta tijekom izvedbe posljednjih nekoliko pjesama.
Čekajući da nas puste zapaliti, upoznali smo prilično šaroliku ekipu među kojima su bili i tip koji na Perrettove nastupe redovno potegne iz Švedske, kao i simpatični lik sa štakom koji se pohvalio kako su ga 1980. godine uhitili nakon koncerta The Only Onesa. U publici su očekivano dominirali upravo oni koji ga se sjećaju iz vremena punka i novog vala, uključujući i nekoliko ispijenih starih junkieja za koje biste pomislili da se natječu za najboljeg Perrettovog imitatora.

Prvi je na pozornicu izašao Jamie Perrett koji i glasom i stasom podsjeća na starog do te mjere da kada zatvorite oči stvarno imate dojam da slušate neku nepoznatu Peterovu pjesmu. Jamie je izniman gitarist i producent spomenutih povratničkih izdanja, no njegov set nije ostavio pretjerani dojam. Ne može mu se, naime, osporiti da izgleda i ponaša se kao rock zvijezda, ali mu nedostaju pjesme koje bi takav stav mogle opravdati. Iznimka je “Master Of Destruction” koju je otpjevao i na “Humanworldu”, mada su je u srijedu odsvirali previše mekano, bez distorzije i u aranžmanu bližem ska muzici nego garažnom rocku. Iznadprosječna mu je i balada “Poetic Justice”, dok o ostatku setliste baš i nema potrebe trošiti riječi.
Da se Peter Perrett “Cleansingom” oprašta od publike daju naslutiti i skladbe koje s razglasa otvaraju i zatvaraju koncert, naslovna te duboko ispovjedan pogledan unatrag “All The Time” (“all the time I thought I was having fun/took no time to question what we’d done/just antoher wasted life”), kao i prva koju su izveli, “I Wanna Go With Dignity”, koja zvuči poput uglazbljene molbe da mu se dozvoli eutanazija. Repertoar su sačinjavale pjesme s povratničkih albuma uz šest The Only Onesa, čemu imam uputiti i jedini kakav-takav prigovor.

Osim vječnog klasika “Another Girl Another Planet” i ovisničkih poema “The Beast” i “The Big Sleep”, od svog je starog benda odsvirao i power pop komade “The Immortal Story” i “Flaming Torch” koji ne ulaze među njihova najbolja ostvarenja. Vrijedi istaknuti da su novije stvari izazvale jednako snažnu reakciju kao one iz sedamdesetih, što potvrđuje kako je nostalgija u ovoj priči ipak ima sekundarnu ulogu.
U pratećem sastavu uz Jamieja svira i basist Peter Jr. pa je na taj način konačno uspostavio normalan odnos s njima nakon što su čitavo djetinjstvo proveli u kaosu odrastanja s dvoje narkomana. Violina i klavijature do izražaja su posebno došle tijekom produženog instrumentalnog dijela pjesme “Living In My Head”, dok su tri gitare najjače grunule u zastrašujuće aktualnoj “War Plan Red”.
Moram priznati da sam, ugledavši svog mladenačkog heroja s par metara udaljenosti, doživio priličan šok jer Peter Perrett danas izgleda kao da za potrebe koncerta doslovno ustaje iz groba, ali glas ga i dalje služi, pogotovo u laganijim temama poput “Heavenly Day”, koja cementira njegov status jednog od najvećih romantika britanskog rocka, i “Daughter” koju možda i pogrešno povezujem sa stravičnom pričom kada je njegova supruga Zena doživjela pobačaj u trenutku dok je u bolnicu vozio Richarda Lloyda, gitarista Televisiona, nakon što se ovaj predozirao.

Premda ga njegov naglasak nepogrešivo smješta u južni London, oduvijek sam ga doživljavao autorom na tragu njujorške škole, ponajprije Loua Reeda, Johnnyja Thundersa i Televisiona. Da se, međutim, nikad nije radilo o kopiranju, pokazuje i utjecaj koji mu priznaju bendovi u rasponu od Replacementsa i Libertinesa do članova R.E.M.-a.
Koncert su, poslije cca sat i pol, priveli kraju sa”Someone Who Cares” Only Onesa, još jednom od skladbi u kojoj ljubav vidi kao jedino oružje dovoljno snažno da zauzda njegove demone, i singlom “Disinfectant” gdje mu nije, kao na albumu, vokalno asistirao Bobby Gillespie iz Primal Screama iako smo ga za vrijeme zajebancije u pušioni primijetili kako ulazi u dvoranu.
Peter se od okupljenih oprostio znakovitim riječima “uživajte u ostatku života, nadam se da ćemo se ponovno vidjeti”, naizgled svjestan da je kraj sada sasvim blizu. A opet, tko zna – toliko je puta ustao iz mrtvih da me ne bi čudilo da već iduće godine snimi novi album. I tako je odlučio svirati dokle god bude mogao stajati na nogama.