Stotinu sudionika iz devet zemalja, ukupno 50 programa na osam različitih lokacija – tako je u brojkama izgledalo drugo izdanje Kontakt konferencije, koja je proteklog tjedna bila održana u urbanoj enklavi u Cetinskoj ulici u središtu Beograda.
Četiri dana druženja, panel-rasprava, radionica i koncerata organizirala je produkcijska kuća Marsh Creative Production u suradnji s koncertnom/izdavačkom agencijom Odličan hrčak i Kišobran kolektivom.
S epicentrom u kreativnom prostoru Marsh Open Space, Kontakt konferencija je bila održana u kompleksu koji je trenutačno središte beogradske alternativne scene. U dvorištu Cetinske 15 smješteni su klubovi SubBeerni centar, Elektropionir, Zaokret, Sprat i još poneki, barovi, fast-foodovi, ima i parking… Ukratko, jednom kad uđete u tzv. Music’n’Art Belgrade District, nemate razloga da ikad više odete.
– Kontakt ima festivalski karakter, ali je prije svega konferencija. Dakle, kao što si vidio, pokušali smo da nađemo jednu nit vodilju, a to je povezivanje festivala u regiji. Za razliku od MENT-a u Sloveniji, koji je okrenut Europi, mi smo odlučili biti okrenuti regiji, da povezujemo ljude i da ususret novim festivalima uđemo s ovakvom vrstom druženja, suradnje, kontakata, gdje se na marginama svih tih festivala ljudi druže, upoznavaju i dogovaraju – rekao nam je Marko Maršićević, čelni čovjek Marsha.
Na Kontakt su pozvani predstavnici Exita, Belgrade Beer festa, Seasplasha, Bunta, Festivala uličnih svirača, Hills Upa, Dimensionsa i mnogih drugih. Koliko je suradnje dogovoreno među njima, zasad je teško reći, no rasprave su bile okrenute očekivanim, uvijek aktualnim temama. Bili vi promotor iz Srbije, Hrvatske ili Makedonije, problemi su isti – financije, odnosi s lokalnom vlašću, bukiranje bendova, cijene ulaznica, sponzori, lokacije, prometna povezanost i konstatno plesanje na rubu opstanka.
– Beograd je veliki grad i ljudi vole da dođu tu iz različitih razloga, mi smo to odlučili iskoristiti na pozitivan način, da ljudi dođu i upoznaju se te da na panel-raspravama obradimo teme koje su interesantne. Ove godine je osnovna tema samoodrživost festivala, a popodne i navečer sve se pretvara u festival s promocijama, koncertima, DJ-evima – nastavio je Maršićević.
A koncerata u klupskom kompleksu u Cetinskoj nije nedostajalo. Ovaj je potpisnik, zbog ograničenog boravka, provjerio samo Gileta i Nikolu Vranjkovića. Srđan Gojković Gile ima novi prateći bend, Magic Bush, čiji se repertoar poetski i zvukovno najviše naslanja na „Letim, sanjam, dišem“, najsjetniji i najpromišljeniji album Orgazma. Zato je bilo i sasvim prirodno da u Elektropioniru, klubu koji je križanac Malog pogona i KSET-a, Gile otpjeva „Poljubi me i priznaj mi“. Magic Bush ste možda i susreli u drugačijem izdanju, radi se o dečkima koji imaju i Beatles tribute bend, The Bestbeat, čiji je basist naučio svirati lijevom rukom ne bi li što više skinuo McCartneyja.
Koncert Nikole Vranjkovića u SubBeernom centru (klub je preslika šibenskog Azimuta, samo jedno triput veći) dokazao je ono što smo dotad znali samo teoretski – Vranjković je u Srbiji apsolutna špica. Nekadašnji član grupe Block Out, nakon dugogodišnjeg povremenog objavljivanja solo singlova, konačno je prije nekoliko mjeseci objavio duplu ploču „Veronautika“ u trajanju od čak dva sata. Višeslojan je to materijal, kompleksan i lišen svake kalkulacije, vješto posloženih tekstova, da je te večeri petsto fanova svjedočilo epskom uprizorenju. Vranjković nije od jučer, u njegovoj biografiji stoji da je čak bio i član pratećeg benda na beogradskom koncertu Satana Panonskog.
Kontakt konferencija nudila je i radionicu stvaranja glazbenih spotova, okrugli stol o tome je li bendovima bolje s menadžerom ili bez njega, gostovali su i čelni ljudi belgijske Asocijacije nezavisnih glazbenih izdavačkih kuća Impala, a na panel-raspravi „Regionalno muzičko novinarstvo“ ugostili su i regionalne novinare, gdje je Hrvatsku predstavljao portal Ravno do dna. I tu su problemi kod svih slični – nema se para, te da nema entuzijazma i ljubavi prema poslu, rock novinari na ovim prostorima vjerojatno ne bi ni postojali.
Prema riječima Marka Maršićevića, sprski mediji i nisu iskazali neku posebnu zainteresiranost za Kontakt konferenciju. – Nacionalna televizija je popratila festival kroz specijalizirane glazbene emisije. Moram priznati da sam iznenađen što medijima ovo nije atraktivno, ali znaš i sam kako to ide. Mi nemamo neku veliku PR agenciju koja bi ovo radila, a dovoljno smo dugo u poslu da znamo da mediji, pogotovo oni tradicionalni, objavljuju isključivo PR tektove. Kako bude festival rastao, tako će valjda i medijska pokrivenost bit veća.
No, valjda je najbitnije da su svi oni kojima je konferencija namijenjena bili zainteresirani. Okrugli stolovi koji su počinjali već u deset sati ujutro, bili su iznimno posjećeni, a na koncerte se jedva ulazilo. Kontakt konferencija bit će održavana i nadalje, svakog ožujka, kao svojevrsno okupljanje promotora, menadžera, organizatora, bendova i novinara uoči festivalske sezone.