Bojan Đurđević je svojoj publici poznat kao član grupe Garage In July koja prakticira srpanjski vruće prženi garažni rock. U zadnjih godinu dana Đurđević je pokrenuo solo projekt nazvan Rust Red Romance, koji je nepredvidljivije zvučne slike. Bilo kako bilo, pod kojim god nomme de guerre nastupao, Bojan Đurđević ne prestaje iznenađivati. Rust Red Romance je projekt koji je počeo kao electro-blues na tragu Marka Lanegana i njegovih eksperimenata s elektronikom, a izrastao u ‘analogni’ blues projekt nesmanjene strasti.
Nova kolekcija pjesama “Songs of Mr. Child” je po formatu između EP-ja i LP-ja, a po dojmu je monumentalno djelo. Jednom nogom je ulovljen u kabriolet koji s vjetrom u kosi hita pustopoljinama, a drugom nogom usidren u birtiju u srcu argumentacije pogonjene maliganima. To je uzbudljiv, pastoralan, neosedlan, drzak i prljav blues odsviran u tisuću nijansi kojem su pripomogli Hrepa iz Daleke obale, Rola iz Sunnysidersa, Zoran Čalić (ex-Majke), Mijač iz M.O.R.T.-a, Branimir Norac iz Klinike Denisa Kataneca, Goran Utković iz grupe Kriptidi, te prijatelji i kolege iz benda Garage in July. Jednom riječju, ekipa je znala što radi, a Đurđević je znao zašto ih je zvao – kemija između muzičara je opipljiva, kao i kvaliteta pjesama.
Možda najjači partner Đurđeviću je Branimir Norac, čije se neumorne klarinetske dionice vješto isprepliću s osnovnim sentimentima pjesama. A njih ima raznih, od poletnog početka s “Burn My Way Out”, do suzdržanog kraja s “Worn Down Crown”. Elektronika je metnuta u zapećak, i ne primijećuje se da je ikad išta Đurđeviću značila. Ono što je značajno je autorska lakoća stvaranja i interpretatorska razigranost. Skoro sve je na svom mjestu, osim povremeno, vokala, koji je možda najmanje uvjerljiv u cijeloj priči.
Iako je teško išta predviđati u ovakvim vremenima, album “Songs of Mr. Child” bi možda trebao donijeti Đurđeviću srazmjernu količinu slatkih briga. Šteta je ovakav album koncertno ne promovirati, i šteta je u ovom momentu ne oformiti stalan bend koji bi taj album mogao iznijeti u seriji koncerata. Shvaćam da su mi konstatacije realne poput predizbornih obećanja najjače stranke u Hrvatskoj, no potpisnik ovih redaka je uvijek imao bujnu maštu.
Vjerojatno je riječ o najboljem Đurđevićevom radu do sada i, da nastavim s maštarijama, možda je sada vrijeme da se Rust Red Romance ukaže u bilježnicama serioznijih koncertnih promotora. Muzika treba živjeti i ova muzika zaslužuje da bude doživljena uživo.
Ocjena: 9/10
(Samizdat / Bandcamp, 2021.)